Songfestival

Haha omg iemand had echt even veeeel te veel tijd over. Leuk gedaan wel!

2 likes

ah wat gaaf gedaan!
wel jammer dat ze het momentje aan het einde met zweden en nederland niet hadden met die laatste punten :stuck_out_tongue:

3 likes

KEiiNO heeft een nieuw liedje en ik vind het echt heel chill! De ‘gorgelnoor’ zit wel alleen in het begin en het einde haha.

2 likes

Ik vind 'm ook erg leuk!!

1 like

Lijkt mij dat ze erop doelen dat de provincie Limburg meehelpt om het naar Maastricht te krijgen.

Ik zeg niet dat dat ik de steden die je noemt wel geschikt zou vinden, maar ik heb een hekel aan dit soort opmerkingen. NL is groter dan alleen de Randstad? En waarom zou je zo’n event willen in een toch al overvol Amsterdam bijvoorbeeld? Ik denk dat het juist een kans is om de rest van NL wat bekendheid te geven.

8 likes

Ik vind Amsterdam ook geen goed idee, maar ik bedoel dit niet voor Nederlanders. Mensen uit 42 landen moeten hierheen, dus beter een centraal gelegen stad in het westen met een AirPort. En de stad moet bekendheid hebben, voor de internationale markt.

Andere plekken een kans geven prima, maar Komop Breda. Neem Rotterdam, das een onderschoven stad tov Amsterdam, internationaal gezien, maar heeft de skyline en faciliteiten om het te organiseren.

Stel je voor dronebeelden uitgezonden door heel Europa van de ‘skyline’ van Breda, Arnhem, Den Bosch. Dan staan we echt voor lul hoor.

5 likes

Ja ik snap dat je een stad als Breda te klein vindt, ben ik het ook mee eens! Maar Nederland heeft Schiphol, Rotterdam, Eindhoven, Maastricht en ik mis er waarschijnlijk nog een paar als vliegvelden en is daarnaast nog omringd door grote vliegvelden in Düsseldorf en Brussel. Schiphol is niet de enige mogelijke aankomstplek!

Ik zie nu pas je laatste toevoegingen maar vind die onderste opmerking echt nergens op slaan, sorry. Iedere stad heeft zo zijn charme en genoeg mooie omgeving, niet alles hoeft groot groter grootst.

4 likes

Maar het gaat om appeal.

Lisabon 18
Tel Aviv 19
Arnhem 20

Dat is gewoon te nietszeggend voor een event waar een half miljard mensen naar kijken.

3 likes

Het lijkt mij juist mooi als Nederland zich weet te onderscheiden door andere keuzes te maken.

1 like

Ik zeg ook niet dat ze het gaat doen, ik vermoed dat het Ahoy wordt, je opmerkingen schoten me gewoon in het verkeerde keelgat. NL is meer dan de Randstad en niet alles hoeft stads of industrieel te zijn omdat dat beter zou zijn.

1 like

Ben ik zeker met je eens, veel van de mooiste plekken liggen ver buiten de randstad. En er zijn zat mooie plekken, steden en natuur. Ben ik ook helemaal niet op tegen.

Maar puur op infrastructuur en specifiek de internationale appeal, zijn die provinciesteden hier echt aan grootheidswaanzin aan het leiden. Bezoekersaantallen, hotels, alles moet er zijn. Dat is gewoon echt niet te doen buiten de randstad.

5 likes

Ik hoop echt op Rotterdam en absoluut niet onderin het land, maar dat is om egoïsche redenen, namelijk dat ik dan geen 4 uur onderweg ben :see_no_evil:

2 likes

Hee niks tegen Gorgomel. :wink:

Ik hoop ook echt op Rotterdam. Mijn songfestival in mijn stad. Me droom die uitkomt :joy:

12 likes

Den Haag heeft zich teruggetrokken en steunt nu Rotterdam, samen zouden ze echt wel budget en genoeg hotelkamers hebben.

veruit de beste optie, op alle vlakken.

12 likes

Ik denk ook dat het Rotterdam gaat worden. Ben benieuwd!

1 like

Mensen Hatari komt naar Nederland voor een concert!

IJslandse Songfestival-delegatie Hatari geeft optredens in Nederland https://www.nu.nl/songfestival/5956824/ijslandse-songfestival-delegatie-hatari-geeft-optredens-in-nederland.html (via @NUnl)

7 likes

Je bent zeker nooit door de douane in Israel gegaan? Of het verkeer in Tel Aviv?
In die tijd kun je op Maastricht landen en naar Texel reizen en dan nog een kopje koffie drinken
Zo groot is Nederland niet

7 likes