Songfestival

Maar even hebben jullie die hall in Maastricht gezien? Die is nog geen 18 meter hoog hè? Daar passen geen commentatoren in hokjes boven het publiek, als er nog een tribune gebouwd wordt.

Kennen jullie de beginshots over het publiek voor een act begint? Van heel hoog zo inzoomend? Kan niet in Maastricht.

Ik vind het echt achterlijk dat het überhaupt een overweging is, volgens de regels móet een zaal 18 meter zijn en dat is ie bruto niet eens, laat staan netto. Ben gewoon boos over deze respectloosheid, als het wint dan is het hele Eurovisie lelijk.

11 likes

en de hele tijd dat achterlijke argument van “hEt VerDRaG van mAAStrIChT” maar wel doodleuk volhouden dat t songfestival niet! politiek! is

7 likes

Misschien is dit gewoon lekker politiek van de NPO en willen ze er nog meer geld uithalen door te doen alsof Maastricht een serieuze kandidaat is.

2 likes

Nederland/Nederlaag/laaglaag misschien kunnen we dan irritante commentatoren lekker ingraven in plaats van een hooggeplaatste positie tijdens het songfestival. :joy: En Duitsers houden ook van kuilen graven dus dat past dan wel goed bij Maastricht dat dicht bij de grens ligt.

Maar nog steeds ga ik voor Rotterdam.

2 likes

Ik hoop dat de andere steden nog minder aan de eisen voldeden en dat ze het nu laten lijken dat het tussen Maastricht en Rotterdam gaat omdat het anders te snel bekend zou zijn wie het zou worden en de aandacht er om heen te klein zou zijn haha.

2 likes

Den haag dan, in het ado stadion en er dan ook ff een dak op gaan bouwen. Gelukkig werd dat niet heel erg serieus genomen. Die sukkel die dat bedacht had moet echt van het stadion afblijven :rage:

3 likes

Ik vraag me wel af of ze in andere landen ook zo’n strijd hebben gehad tussen steden, vast wel maar kan het me toch lastig voorstellen :stuck_out_tongue:

En wanneer in augustus wordt het bekend? Ik wil het nu echt weten.

Volgens mij half augustus, ik heb nergens een datum kunnen vinden.

1 like

Je kan misschien ook nu boeken en dan met gratis annuleren optie? Prijzen zullen wel direct stijgen als het bekend wordt gemaakt. Is er überhaupt al een datum bekend wanneer het plaatsvindt?

Ik hoorde van een vriendin en las dat ook hier geloof ik (?) dat je de dress rehearsals bij kan wonen en dat dat nog wel te betalen is! Dus als ik ergens voor ga, ga ik daarvoor.

Ik hoef ook eigenlijk niet in zo’n overvolle zaal staan te wachten op al die uitslagen bij de halve finales of finale.

4 likes

Hm een collega van mij is al twee keer ofzo erbij geweest in andere landen maar die vond het eigenlijk helemaal niet zo’n aanrader, omdat je meestal toch geen fuck ziet van ergens achter in zo’n grote zaal. Kun je beter thuis voor de tv of ergens voor een scherm zitten. Denk dat ik t daar ook bij hou

Ja dit heb ik ook wel gelezen! Je kan ook de jury show bijwonen dacht ik? Dan heb je dus alle finale acts die optreden en mis je alleen de uitslag omdat die pas de dag erna is bij de echte live show. Maar bij de jury treden ze op voor hun punten dus eigenlijk is het precies hetzelfde als de live show de dag erna

2 likes

Lijkt me qua sfeer wel heel anders!

2 likes

Ja dat kan! Dat hebben wij in kopenhagen ook gedaan, was goed te betalen. En jury finale of hoe dat heet (als zij hun punten gaan geven), daar kun je ook voor een redelijke prijs kaarten voor kopen

Ik ben in Zweden geweest met Douwe Bob toen. De sfeer eromheen is zoooo leuk met al die fans uit alle landen en de feestjes etc zijn echt tof. Maar de show zelf is echt veel beter vanaf je huiskamer op tv haha.

4 likes

Ja precies dit haha

Nee, ik was er bij de halve finale!

Luisteren jullie eigenlijk wel eens Eurovisie liedjes na de periode?

Ik heb golden boy op repeat atm, ik heb echt geslapen op dat nummer en ontdek nu pas hoe fantastisch het is. Heb alleen de hele dag de neiging om IM A GOLDEN BOY COME HERE TO ENJOY te zingen.

14 likes

Die luister ik niet vaak maar zing ik wel regelmatig
Heerlijk lied

3 likes

Jaaa die luister ik ook nog vaak <3

1 like