Songfestival

Volgens mij is er in Utrecht maar heel weinig geld voor beschikbaar en het is natuurlijk bizar duur.

Ik durf het bijna niet te hopen, zou het wel heel leuk vinden

Ik zou echt zo teleurgesteld zijn als het klopt

2 likes

Pfff waaaarom man :cry:

2 likes

Pas ergens in augustus.

Ik hoop op Rotterdam.

2 likes

Maastricht heeft grootheidswaanzin. De stad staat al op z’n kop als AndrĂ© Rieu z’n ding doet.

3 likes

Ik vind het sowieso verwend zeiken van iedereen die roept “ja maar dan moet ik ver reizen” huilie huilie. Ja en? Moet iedereen uit Maastricht ook altijd?

Ben er nog steeds voor om het in een andere stad te doen, juist zodat al die irritante toeristen niet naar Maastricht komen.

14 likes

Haha in roggel? Kan iedere FF’er wel gezellig op de camping verblijven.

1 like

Ik ben ook wel van mening dat er dingen te doen zijn buiten de randstad. Zeker Maastricht. Maar dit is best een grootschalig evenement en Maastricht is gewoon best klein. Bijna heel de binnenstad was afgesloten toen André Rieu er was en de MECC is ook best klein.

Aan de andere kant weet ik ook niet zo goed hĂłe groot het ESF is, dus wellicht is het toereikend. Dat kan natuurlijk ook.

Vanuit puur egoĂŻstische redenen gaat mijn voorkeur naar Rotterdam, omdat ik weet dat het groot genoeg is om er ook aan te kunnen ontsnappen. Bij Maastricht zou het de stad overnemen.

1 like

Andre Rieu is op het Vrijthof, dat is niet te vergelijken met dit toch? Mocht uiteindelijk blijken dat Maastricht de capaciteit niet aan kan, dan zal er vast en zeker voor een andere stad gekozen worden (en terecht ook in dat geval).

Mij boeit het echt allemaal totaal niet maar waar komen deze feiten vandaan?
Geschatte maximum aantal personen MECC = 30.000, geschatte maximum aantal personen Ahoy = 30.000.

1 like

Ik vind het allemaal prima. Maar zou het in Maastricht zijn, kan ik er op de fiets naar toe als het ware. :sunglasses:

2 likes

Ik was niet per se MECC met Ahoy aan het vergelijken, dat heb ik denk ik niet duidelijk genoeg uitgelegd. Het gaat mij meer om de steden zelf. Ik heb grote evenementen in beide steden meegemaakt, het had in Rotterdam beduidend minder impact op de stad. Terwijl een kleiner evenement in Maastricht de hele stad overneemt, voor mijn gevoel (zie inkom, Rieu, jeu de boules). Is maar net wat je wil als stad/organisatie.

Overigens vind ik het Maastricht/MECC is ver weg een non-argument. Ahoy is ook gewoon op Zuid en niet in het centrum.

3 likes

Ik ben een paar jaar terug bij het songfestival geweest, van donderdag tot zondag (kopenhagen). Het is echt een heel groot evenement in de stad. In/rondom de zaal is maar een klein deel eigenlijk, er gebeurde juist vanalles in het centrum en was heel erg druk. Ik zie dat nog niet echt gebeuren in Maastricht.

Deze story met Bilal, Tamta en Mahmood zie ik nu pas! Ze lijken wel onder invloed, haha.

Ben trouwens nog steeds niet over Tamta heen. Kijk dan, hallo zeg

4 likes

@syntagma weet jij of er een foto bestaat van Tamta en Eleni? I need this in my life maar ik kan het niet vinden hahaha

1 like

Daar heb ik laatst ook even naar gezocht maar ook niet echt iets gevonden.

optredens

Heb je de mad vmas optredens gezien?
https://youtu.be/8glwidKosA0 tamta
https://youtu.be/1jNNcNO3R8g eleni
https://youtu.be/pp_32EdrXpo luca
Heftige pakjes :joy:

1 like

Jammer! Misschien speelt er wel rivaliteit

Die optredens had ik idd gezien, maar die van Luca niet. Thanks :blush: Eleni was duidelijk beter gekleed dan Tamta :joy: Maar ja, zij draagt wel vaker bizarre kleding. Ze had beter haar songfestivalkleding aan kunnen trekken, dan hadden ze matching outfits gehad!

Eleni heeft een grote award gewonnen toch, bij de mad vmas? Tamta niet, maar die heeft zoveel plezier in haar werk dat het haar volgens mij geen reet uitmaakt.

1 like

Hahah klopt!
Volgens mij winnen dezelfde mensen daar elk jaar haha. Helena Paparizou en Sakis Rouvas winnen ook elk jaar wel een prijs. Maar vond het toch leuk dat Tamta en Luca ook optraden!

1 like

Ja hahaha, vooral bij Helena valt het erg op. Denk dat het de meeste kijkers toch echt om de show zelf gaat, dus het maakt niet zoveel uit! Met Helena gaan beide queens trouwens wel eens op de foto.

1 like