Songfestival

Ik hoorde van een vriendin en las dat ook hier geloof ik (?) dat je de dress rehearsals bij kan wonen en dat dat nog wel te betalen is! Dus als ik ergens voor ga, ga ik daarvoor.

Ik hoef ook eigenlijk niet in zo’n overvolle zaal staan te wachten op al die uitslagen bij de halve finales of finale.

4 likes

Hm een collega van mij is al twee keer ofzo erbij geweest in andere landen maar die vond het eigenlijk helemaal niet zo’n aanrader, omdat je meestal toch geen fuck ziet van ergens achter in zo’n grote zaal. Kun je beter thuis voor de tv of ergens voor een scherm zitten. Denk dat ik t daar ook bij hou

Ja dit heb ik ook wel gelezen! Je kan ook de jury show bijwonen dacht ik? Dan heb je dus alle finale acts die optreden en mis je alleen de uitslag omdat die pas de dag erna is bij de echte live show. Maar bij de jury treden ze op voor hun punten dus eigenlijk is het precies hetzelfde als de live show de dag erna

2 likes

Lijkt me qua sfeer wel heel anders!

2 likes

Ja dat kan! Dat hebben wij in kopenhagen ook gedaan, was goed te betalen. En jury finale of hoe dat heet (als zij hun punten gaan geven), daar kun je ook voor een redelijke prijs kaarten voor kopen

Ik ben in Zweden geweest met Douwe Bob toen. De sfeer eromheen is zoooo leuk met al die fans uit alle landen en de feestjes etc zijn echt tof. Maar de show zelf is echt veel beter vanaf je huiskamer op tv haha.

4 likes

Ja precies dit haha

Nee, ik was er bij de halve finale!

Luisteren jullie eigenlijk wel eens Eurovisie liedjes na de periode?

Ik heb golden boy op repeat atm, ik heb echt geslapen op dat nummer en ontdek nu pas hoe fantastisch het is. Heb alleen de hele dag de neiging om IM A GOLDEN BOY COME HERE TO ENJOY te zingen.

14 likes

Die luister ik niet vaak maar zing ik wel regelmatig
Heerlijk lied

3 likes

Jaaa die luister ik ook nog vaak <3

1 like

Ik heb een hele playlist en luister meerdere keren per week liedjes van een paar jaar geleden.

2 likes

Love it, kan mn huis goed schoonmaken op dat nummer :joy:

1 like

Ik heb alle meubels in mijn hele huis in elkaar gezet (Ikea) gedreven door Eurovision nummers.
(Al zat Golden Boy daar niet bij)

1 like

ik kijk echt uit naar het moment dat hij mij Tel Aviv gaat showen

2 likes

Omg precies hetzelfde. Jaren niet gehoord en nu op repeat. Catchy nummer, diepe tekst, helemaal top. Ik gebruik regelmatig ook IM THE KING OF FUN, LET ME SHOW YOU HOW WE DO IT. Op willekeurige momenten. En wil ook met m mee naar tel
Aviv

Zegt ie trouwens wel zomaar heel uitnodigend maar de grenscontroles schijnt gruwelijk te zijn.

4 likes

Ehmmm alleen maar all the time :joy:

1 like

Nee is dus niet zo. In de kuip passen 50 000 en songfestival zijn volgens mij 30 000 bezoekers?
En North Sea Jazz zijn er 75 000 en zo ingrijpend is dat niet in de rest van de stad (rondom Ahoy natuurlijk wel)

2 likes

Ik bedacht me net dat de Opposites moeten Reuniten voor het songfestival en samen met JvT of anderen een Nederlands lied met wat half meezingbaar Engels erin. Goeie beat erin, net als Soldi echt zo’n goeie best heeft.

Zou echt vet zijn denk ik

12 likes

Ik moet zeggen dat KEIINO (Noorwegen) ook zoveeel gestegen is in mijn waardering haha. Het is perfecte eurovisiontrash muziek gewoon :joy: Ik snap nu ook steeds meer waarom ze zo populair waren en dat ze best hadden kunnen winnen ook. Toen zag ik dat echt totaal niet haha.

7 likes