Songfestival

SLAVKO

vlechtman

4 likes

Aahhh zo leuk dit. Denk dat ze echt hadden gewonnen.

6 likes

@anon42392789 @instantramen HYPED!!!

AggressiveFeminineGull-small

6 likes

Ik zit in de tuin en iemand hier in de buurt is al 5 minuten allerlei versies van Spirit in the sky aan het luisteren. Van akoestisch tot de live versie, genieten.

Ik ga zo op zoek naar deze persoon en er beste vrienden mee worden.

26 likes

Hebben jullie al meer info over de kaarten gekregen? Ik heb via de TROS besteld maar alleen een mail gehad dat het niet doorging…

Hebben jullie nog tips welke jaren het leukste zijn om terug te kijken? Ik heb wel zin in een songfestival avond haha

2016!!!

2 likes

Ik ook niet! Dus nu weet ik nog niks, vind dit wel slecht. Of ze wachten tot er meer bekend is over de locatie? Alsnog kunnen ze wel even communiceren

Iemand al iets gehoord?

Nee nog niet, ik denk dat ze wachten tot het zeker is waar het volgend jaar gehouden gaat worden.

Ik zag dat Nikkie een online serie met alle kandidaten gaat maken. Lijkt me heel leuk om te kijken! Wel jammer dat een paar dan volgend jaar niet meedoen…

3 likes

ik heb ook wel goede hoop dat ze het zo goed gaat doen dat ze volgend jaar zelf live mag presenteren

heeft meer persoonlijkheid dan die andere drie bij elkaar

4 likes

Hallo mede songfestival fans!
Ik ga 16 mei De Grote Songfestival Quiz organiseren voor m’n vriendinnen. Hebben jullie nog ideeen voor leuke vragen? M’n vriendinnen (en ik ook) zijn geen méga fans die alle Trivia kennen, maar we willen wel ff wat leuks doen. Ik wil sowieso wat clips laten zien en dat zij dan moeten raden van welk jaartal de act was. Jullie nog leuke input voor quizvragen? :smiley:

(Verder ga ik vragen of iedereen in een bepaald land-thema hapjes en drankjes wil meenemen. Dus iemand Frankrijk, iemand Oekraïne etc etc. ZIN IN!)

Edit; oké we mogen toch niet met meerdere mensen afspreken thuis… :sob: dus de quiz gaat wel door maar dan digitaal ipv eindelijk weer met vriendinnen in 1 ruimte :sob:

3 likes

:sob:
(Serieus ik vind het zoooooo klote)

Volgende week zaterdag had het Songfestival 2020 moeten plaatsvinden… in Ahoy, Rotterdam. Helaas, covid-2019 kent geen genade en ook het songfestival moest eraan geloven. Met een beetje geluk (en een vaccin) kunnen we hopelijk volgend jaar mede FF-ers spotten in de zaal, maar voor nu moeten we het doen met het FF Songfestival 2020, wie wordt onze winnaar? En wie, I’m sorry, krijgt er misschien wel zero points. 16 mei 21.00 komen we erachter!

Een paar huishoudelijke mededelingen:

• Er vinden geen halve finales plaats;
  • Er kan gestemd worden vanaf donderdag 14 mei 20.00 tot zaterdag mei 12.00;
  • Ik zorg voor een poll waarin je ‘douze points’ gegeven kunnen worden (zelfde punten als bij het echte ESC), samen met een aantal andere vragen (guilty pleasures, wie móet volgend jaar terugkomen etc.). Ik maak waarschijnlijk gebruik van een platform zoals Google Forms;
  • Ik verwacht van de stemmers dat alle nummers doorgenomen zijn! Om daar een beetje bij te kunnen helpen, ga ik elke dag een aantal inzendingen uitlichten met wat achtergrond erbij. Instantramen goes Cornald Maas.

Mocht je nog leuke ideeën hebben, voel je vrij om mij een bericht te sturen of hier in het topic voor te stellen (bijvoorbeeld voor extra vragen in de poll).

31 likes

Superleuk! :smile:

1 like

Om mogelijke beïnvloeding te voorkomen, presenteer ik de deelnemende landen, artiesten en nummers in volledig willekeurige volgorde (thx random.org).

1. Noord-Macedonië :macedonia: - Vasil - YOU

Een vrij onverwachte inzending na Noord-Macedonië’s overwinning van de jurystemmen in 2019. Lang werd er erg mysterieus gedaan over zijn interne selectie. Geen ballad, maar een upbeat track, over dansen. De 35-jarige Vasil heeft gestudeerd aan meerdere zeer prestigieuze conservatoria - maar gaat dat hem ver brengen in het FF Songfestival? Of had hij, helemaal in zijn straatje, beter voor een opera nummer kunnen gaan?

2. Estland :estonia: - Uku Suviste - What Love Is

De 37-jarige Uku Suviste won Eesti Laul, de nationale selectie vrij onverwacht, en een relletje volgde. Volgens velen was een andere inzending, om in Eurovisie termen blijven te spreken, robbed, en won Uku alleen door alle moeders in het land die al jaren fan zijn van Uku('s uiterlijk). Maar goed, misschien kan dit nummer met zijn jaren '00 charm genoeg harten van FF’ers winnen.

Hij heeft van zijn nationale omroep te horen gekregen dat hij een direct pass krijgt naar de nationale halve finales, dus wellicht zien we hem in 2021 toch in Rotterdam, met een nieuw nummer.

3. Australië :australia: - Montaigne - Don’t Break Me

Australië! Ondanks het tijdverschil heeft dit land vaak meer kijkers (om 5 uur 's ochtends) dan vele écht Europese landen. Daarom zijn ze vast dit jaar ook weer uitgenodigd. De 24-jarige Montaigne ontleent haar artiestennaam aan de Franse filosoof Michel de Montaigne. Naast artiest is ze trouwens ook activist. Had Australië een 2019 kunnen pullen door met een innovatieve, crowdfunded, staging zichzelf zo in de top 10 te zingen - of is dat niet aan deze inzending besteed?

Montaigne heeft al bevestigd in 2021 terug te komen.

4. Israël :israel: - Eden Alene - Feker Libi

De 20-jarige Ethiopisch-Israëlische Eden Alene kreeg tijdelijk vrij van haar verplichte militaire dienst in Israël om mee te nemen aan het Songfestival. Haar nummer ‘Feker Libi’ is het eerste nummer in de Songfestival geschiedenis die Amhaars (Ethiopisch/Semitisch) bevat. Daarnaast kunnen we ook Arabisch, Engels en Hebreeuws terughoren. Vandaag maakte ze in een interview met Nikkie(Tutorials) bekend dat het nummer, wat “I love you” betekent, geïnspireerd is op haar vriend, die volgens haar ook nog eens een mooie kont schijnt te hebben.

Ook Eden mag volgend jaar het podium in Rotterdam betreden.

5. Zweden :sweden: - The Mamas - Move

Mochten deze dames je bekend voorkomen, dat kan, want vorig jaar waren ze de (niet-zo-op-de)achtergrond zangeressen van John Lundvik (insert de gif waarin hij hoorde niet gewonnen te hebben maar Duncan wel) met Too Late For Love. In geen land is de nationale finale van zo’n belang als in Zweden, en tijdens dit ‘Melodifestivalen’ wonnen ze met 1! punt verschil van een andere act. Hadden The Mamas na jaren inzendingen van knappe Zweedse mannen zich kunnen bewijzen door ook naar het podium te klimmen?

Helaas voor The Mamas, mogen ze van de Zweedse omroep niet direct een ticket naar Rotterdam volgend jaar, en ze zien het zelf niet zitten om weer mee te moeten doen in Melodifestivalen - wellicht wel een ander jaar weer.

Tot zover de eerste lading inzendingen, zitten er al favorieten bij? Of nummers die absoluut in de halve-finales hadden mogen thuisblijven?

6 likes

man man man wat heeft australie nou weer gedaan.
vorig jaar vrouw op stok, nu veredelde clown?

ik vind de mamas wel goed!

1 like

Ik schrik vooral van de zang van Australië, op Spotify klonk het zoveel beter. Versta haar soms gewoon niet eens.

1 like

Jammer dat The Mamas waarschijnlijk zullen ontbreken volgend jaar. Vind ze goed klinken en is weer eens iets anders vanuit Zweden.

2 likes

Ja vind ik ook heel jammer :frowning: Ik denk dat ze dit jaar echt een verrassing hadden kunnen leveren (qua resultaat)