Spanje

Ik ga toevallig ook over 2 weken! Ik heb 3 maanden geleden geboekt. 4 nachten voor 320 euro in het Room mate Carla. Misschien zijn de prijzen nu trough the roof daar maar dat weet ik nietN

1 like

Ik weet ook niet wat er gebeurd is, ik heb een beetje spijt van deze bestemming, haha. Jouw accommodatie kost nu 1800 euro! :sweat_smile:

Edit: airbnb geboekt!

Vaak zijn de prijzen, waar dan ook is mijn ervaring, vlak voor vertrek veel duurder! Ga je redelijk spontaan naar Barcelona?

Gelukkig heb je iets gevonden! Redelijke prijs?

1 like

Mja wel redelijk spontaan maar we zijn al meerdere jaren rond deze tijd naar een Spaanse stad geweest en dat was eigenlijk redelijk goedkoop altijd. En nu zag je echt specifiek deze data dat de prijs per nacht verdrievoudigde zo’n beetje! Maar heb niet kunnen achterhalen of er iets bijzonders is, al zal Barcelona altijd wel wat duurder zijn denk ik. Wel een leuke airbnb gevonden voor een nog redelijke prijs in vergelijking met 1800 euro.:sweat_smile: In ieder geval hebben we een lesje vroegboeken gehad, haha.

1 like

Van 27 feb tot 2 maart is Mobile World Congress in Barcelona wat wel een van de grotere conferenties is voor developers, marketing, apps, mobiele telefoon producenten etc. In 2019 waren er 109k bezoekers dus dat drijft de prijzen behoorlijk omhoog

3 likes

Heeft er iemand nog tips voor Gran Canaria? We verblijven zowel in La Palma als in een dorpje in het westen en hebben een auto tot onze beschikking! Leuke hikes, strandjes, bezienswaardigheden, dorpjes?

Puerto de Mogán vond ik het mooiste op Gran Canaria.

5 likes

Als je het durft zou ik je aanraden om met de auto naar dorpjes midden op het eiland te gaan. Die liggen het hoogste en hebben echt een prachtig uitzicht. Kronkel weggetjes maar op een gegeven moment kom je boven de wolken uit en is het zo mooi!

1 like

Mijn vader woont daar dus ben er redelijk vaak als localist geweest
In het noorden heb je prachtige natuurzwembaden, het noorden is vaak ook wat ruiger woester en iets kouder qua temperatuur. Als je een auto hebt gehuurd zou ik zeker de bergen ingaan, bij mogan heb je mooie wegen naar de bergen.
Arinaga is een hele mooie badplaats, net zoals Ojos en Pozzo. Gewoon niet zo toeristisch
Persoonlijk vind ik Puerto mogan vreselijk, echt zo plat van toerisme en veel Alibaba winkels
Las Palmas is heel leuk qua winkelen en eten. Die stad is leuk om 1 dag helemaal te verkennen.
Voor de rest vind ik daar Maspalomas ook vreselijk, zo druk en zoveel asociaal volk wat daar rondloopt en schreeuwerig duur.

Oh giugiu is echt een aanrader zo’n mooi prive strand wel wat moeilijker te bereiken dus goede schoenen meenemen en het laatste stuk lopen

2 likes

Heeft iemand tips voor het noorden van Mallorca (dus verder weg van el arenal, magaluf en de stad). Leuk hotel, lekker eten wat je niet zo snel via google ziet?
We gaan sowieso 4 dagen naar Port Soller en dan nog iets meer naar boven denk ik 4 dagen.

Wat is leuker? Vooral qua gezellige kustplaatsjes met boulevard, leuke restaurantjes, mooie natuur? Ohja en we zijn met twee kleine kinderen.

• Gran Canaria
  • Tenerife

0 stemmers

Ook aan Fuerteventura gedacht?

1 like

Mijn schoonouders en een vriendin vonden dat heel erg tegenvallen dus daar heb ik eigenlijk bewust niet naar gekeken. Jij wel goede ervaringen?

1 like

Wij zijn er geweest, zonder kinderen, en wij vonden het zelf wel een mooi en fijn eiland. De andere eilanden ben ik nog nooit geweest.

1 like

Iemand die wel eens in augustus in Andalusië is geweest? Is het te doen qua warmte?

2 likes

Ligt er aan wat je wilt doen, haha. Wij waren afgelopen september in Malaga en tijdens een stadswandeling was het eigenlijk echt te heet. :hot_face: Maar ook een dag wat bewolkter, maar dan nog echt ontzettend zweet-weer!

1 like

Ligt aan waar je bent en wat voor soort vakantie. Strandvakantie in Nerja is prima te doen, een citytrip naar Granada zou ik niet doen.

1 like

Ja we zijn wel van de actieve vakanties normaal gesproken, sightseeing en hiken in de natuur. Dus denk dan niet zo’n goede combi met Andalusië. Al vinden we het ook lekker om af en toe even te chillen bij het zwembad of strand.

Ik zou het niet doen dan denk ik, of je moet ‘s ochtends hele tijd echt vroeg op pad gaan… Ik weet van mezelf iig dat ik dan de hele dag denk: bluh veel te heet, laat me maar aan het zwembad liggen!

2 likes

Ik vond het ook te warm! Ik was toen in o.a. Ronda en Malaga en kon alleen maar denken “ik wil nu in de zee liggen” omdat het zo heet was

2 likes