Spanje

Iemand nog recente tips voor Barcelona? Heb de eerder gedeelde dingen al opgeslagen, maar die zijn al wat ouder. Dus als iemand nog net ontdekte pareltjes heeft…

Wij gaan iets boven Barcelona op vakantie en naast een dagje Barcelona ook een dagje naar Montserrat (geinfluenced door TikTok)

4 likes

Ga naar Bunkers del Carmel voor een prachtig uitzicht over de stad (zeker met zonsondergang). Wel zelf wat drinken meenemen. Je kunt tot bijna boven een bus nemen en moet dan nog een klein stukje lopen.
Het oude ziekenhuis (de Sant Pau) vind ik ook een aanrader die niet bij de allerbekendste bezienswaardigheden staat, maar die is misschien eerder ook al getipt.
Montserrat zijn wij ook geweest, het klooster zelf vonden we vooral super druk maar het is wel prachtig gelegen en je kunt er heel mooi omheen wandelen en het uitzicht bekijken van het klooster in die bergwand dus daardoor toch de moeite waard (wel heel warm met weinig schaduw).

3 likes

@Zitzak, als je naar de bunkers wilt gaan; het wordt sinds kort afgesloten in de avond omdat er zoveel overlast was. Dus dat is wel goed om even na te gaan voordat je helemaal naar boven gaat. Ik vond het er steeds erg druk en niet heel relaxed zitten maar veel mensen vinden het wel heel leuk.

Monserrat is ook leuk! Klooster zelf is naar mijn mening niet zo boeiend maar je kunt super mooi wandelen in de omgeving. Ik ben een paar keer met de trein en daarna gondel gegaan en vanaf daar wandelingen gemaakt.

3 likes

Iemand tips voor bezienswaardigheden en restaurants met vega opties op Ibiza? Via de zoekfunctie vind ik vooral dat deze vraag al vaker is gesteld, maar geen antwoorden helaas. Dus ik probeer het nog een keer: alle tips zijn welkom!

1 like

Iemand tips (bijv. bezienswaardigheden of outlets/malls) voor Noord Spanje? Omgeving L’Escala.

Besalú, eventueel gecombineerd met het meer bij Banyoles. Besalú is een heel.mooi oud dorpje, wel toeristisch.

Figueres is wel leuk om doorheen te struinen. Omgeving Tossa de Mar is prachtig, net als Begur.

Bij San Pere de Pescador zit een leuke wijnboer, al is die inmiddels wel vrij chic geworden. Mas Gusó heet die.

Voor winkelen kun je bijvoorbeeld naar Espai Girones bij Girona of Gran Jonquera net onder de grens met Frankrijk.

1 like

Jaaa mas guso is top. Wij hebben er heel lekker gebruncht ook. andere leuke tentjes in de (wijde) omgeving zijn marlin beach, mooma, grop, mas concas.

Vanaf omgeving escala kun je hele mooie route langs de kust rijden naar tossa de mar, via st feliu

mooie strandjes te vinden bij bijvoorbeeld cala montgo, aigua blava of tamariu.

In escala elke donderdag avond zomermarkt, la riba heet het.

Via go Catalunya kun je leuke excursies boeken, 2 meiden runnen dat en zij wonen in de omgeving.

Rondlopen in pals, mooi oud stadje.

Museum van dali bezoeken in Figueres.

3 likes

Dank voor de tips. Bij dit winkelcentrum zijn we van de week geweest, wat een mierennest met vervelende Fransen :grimacing: verder was het prima!

MasGuso zijn we idd nieuwsgierig naar, daar zijn we al een paar keer langsgereden.

en, al geweest? :smiley:

Ja en we hebben daar geluncht, heel leuk! En ofcourse wijn ingeslagen.

7 likes

Ik neem aan dat je de app Happy Cow al geprobeerd hebt? Wij zijn nu op treinreis door Spanje en hebben al veel restaurants kunnen vinden op die manier.

1 like

Haha ik de k ineens: hee dat Logo herken ik :rofl:
Wij zitten daar nu 2km ofzo vandaan en rijden daar telkens langs :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zou het ook met kinderen een aanrader zijn? Of oase van rust :rofl:? Die ga ik dan niet verstoren :wink:

Camping Las Dunas of camping La Ballena Alegre? :crazy_face:

Prima te doen denk ik, er is genoeg loopruimte om de kinderen te laten lopen

1 like

Las Dunas ja :rofl::rofl:
Een stukje Nederland in spanje, niet normaal :rofl:

Zelfs Dries Roelvink komt optreden en de afhaal heeft kroketten en frikandellen op t menu :rofl:. We zijn in shock haha

Edit: of z’n zoontje… nu weet ik het niet meer haha. Ik was iig in shock :smiling_face_with_tear:

2 likes

Hahaha, wij zaten bij La Ballena, ook wel wat Nederlands maar geen kroketten en frikandellen. Wel irritante Nederlanders op te snelle stepjes.

1 like

Richting Empuriabrava is er een manage waar je kan paard rijden. Wij vonden Figueres in de stad ook leuk winkelen, leuke zijstraatjes en eettentjes

2 likes

oh super zeg!!

wij zaten ook op las dunas haha.

1 like

Hey wij vertrekken volgende week naar Gran Canaria.
Heb je nog af- of aanraders?
Ik ga wel met 2 kleinere kinderen dus hikes ofzo kunnen we jammer genoeg niet doen.

Was jij nou ook naar Montserrat geweest? (Of iemand anders haha).
Wij willen dat morgen doen, ik kan online wel die kabelbaan boeken maar niet dat tram ding… klopt dat? Als ik het kaartje goed begrijp ga je eerst een deel met de kabelbaan en dan nog 2x een tram? Of je moet lopen… maar dat zien we niet zitten (2kleine kinderen).

En voor wie nog een dagje Barcelona wil doen, van te voren je auto aanmelden voor de “emission zone” :smiling_face_with_tear:
Kwamen wij op de dag zelf achter en was nog knap lastig om online te vinden waar je dan moet parkeren en hoe je in het centrum komt.
Hadden nu bij Fondo Geparkeerd, 30min met de metro. Maar twijfelen of we niet toch die minimaal 200€ boete gaan krijgen… was niet echt duidelijk of dat nou wel of niet al de low emission zone was

1 like