Ja allebei. La Gomera voor een dagje omdat dat niet zo groot is maar wel echt super mooi. La Palma vond ik ook heel mooi en daar is iets meer leven dan op La Gomera. Je moet er wel echt naartoe gaan voor de natuur maar ik heb er een hele fijne tijd gehad.
Ik ben dit weekend ook in Malaga geweest! Toevallig!
Iemand nog een super goede tip voor Madrid voor eten/drinken? De nacho’s uit Barcelona heb ik ook van hier en die waren top😎
Ik zat laatst in costa adeje en vond dat erg lekker. Inderdaad niet zo heel druk maar best oke. Zelf zat ik in een hotel dus geen tips voor airbnb.
In het zuiden zitten js vliegen op tenerige sud het beste.
Nog een recente dikke tip voor een hotel op Tenerife?
Ik vond Mynd Adeje wel chill! Ook veel gezond (en vega(n)) eten. Was er wel 2,5-3 jaar geleden, toen was het nog niet zo lang open
Hotel Tivoli in Adeje. Duur maar heel fijn.
Richting puerto de Mogan
Charcos Azules
La Aldea beach
Mirador del Balcon
Parking Piscinas Naturales Las Salinas
Firgas
Parroquia de San Juan Bautista de Arucas
El Bufadero
Voor een rondje gran canaria heb ik bovenstaand gereden. Tips voor als iemand ook naar dit eiland gaat.
Hebben jullie nog tips om te doen in Lanzarote? We hebben een huurauto.
Als je enigzins van wijn houdt, vind ik de wijnroute echt een aanrader: La Geria. Vond het echt fantastisch om te zien hoe de wijngaarden zijn en wijn wordt gemaakt op zo’n vulkanisch eiland.
Ik wil in maart graag een weekje / 1,5 week remote werken en gedeeltelijk vakantie vieren vanaf een plek waar het richting de 20 graden gaat. Een Spaans eiland lijkt daarin voor de hand te liggen. Het enige is dat ik geen auto rijd dus wel op zoek ben naar uitvalsbasis dichtbij een leuk stadje. Waar idealiter ook een strand in de buurt zit. Of een goede busverbinding naar het strand.
Iemand ervaring met zo’n plek?
Zuiden van Spanje is hier ook ideaal voor, denk miss aan een malaga oid!
Gran canaria heeft goed ov.
Fuertaventura is in het noorden best oke bij het stadje.
Valencia! Uiteraard geen eiland, haha.
Ik ga in maart naar Sevilla en zeer goede hoop voor lekker weer, er staat voor eind maart gemiddeld 22 graden dus lijkt me heerlie. Net niet bij het strand tho dus dan is Malaga wat iemand hierboven al tipte wellicht een beter idee?!
Heeft iemand al ervaring met die nieuwe regels over informatie die toeristen aan de overheid moeten verstrekken? Wat merk je daar nou in de praktijk van?
Ik ben in oktober naar Spanje geweest (volgens mij was het toen nét ingesteld) en heb er helemaal niets van gemerkt. Zowel bij auto huren als hotel als vlucht niets.
Iemand die een keer eind september/begin oktober naar Mallorca is geweest en hoe is het weer dan daar?
Lees namelijk dat het dan rond de 23 graden is, maar is het nog wel aangenaam om ook in het zwembad te gaan en in de zee te zwemmen bijvoorbeeld of is dat al te koud?
Ik was er 2 jaar terug midden in oktober vanwege het vallen van de vakantie zo
Overdag was het echt wel lekker, vooral in het zonnetje, maar ga er niet vanuit dat het water lekker op tempratuur is, ik heb er zelf wel gezwommen maar was echt vreselijk koud , maar we hadden nou eenmaal een zwembad dus wilde hem gebruiken ook.
We gingen ook coasteering toen en hebben daarom ook in de zee gelegen, maar dat was ook wel koud, alleen te doen met een wetsuit
Dus mijn tip is of een verwarmd zwembad of een wetsuit halen
Ook in de avond kan het afkoelen, vooral als de zon eenmaal weg is, al hebben we wel in de avonden buiten kunnen eten dus zo erg zal het niet geweest zijn
Regen hadden wij toen ook helemaal niet gehad, maar dat is natuurlijk ook gewoon geluk hebben
Ik was er een aantal jaren terug in september en zat middenin een hittegolf
(en ik vond de zee veel te warm want je koelde er niks van af haha, was wel begin september trouwens!)