Spanje

Voor dat laatste aangezien de meeste kaartjes online pdf’s zijn met weinig detail. Hier is de kaart op Google Maps hoop dat het anderen kan helpen. Trouwens bij Fondo zit je er buiten :slight_smile:
Als je ingelogd bent kan je hem dan later ook terugvinden onder saved/opgeslagen >maps

1 like

Aaaah ja dat is wat we zochten haha. Super dat je die effe linkt :ok_hand:t2:
Die pdf kaarten online zijn idd bagger haha. En wij zaten ten noorden van Barcelona, en wilden ook niet helemaal om de stad heen rijden… in het zuiden konden we wel duidelijk meerdere p&r opties vinden

We zijn weleens bij Montserrat geweest maar niet vanaf Sant Pere Pescador. Wij hebben kaartjes daar gehaald en inderdaad met zo’n kabelbaantje.

Wij gaan met oud & nieuw naar Barcelona. Zoeken een leuk restaurant om de 31e te eten & ik probeer via google erachter te komen wat wel open is 1 januari betreft bezienswaardigheden/restaurantjes maar word er niet veel wijzer van😂

Voor de februari vakantie zoek ik nog een leuke bestemming. Ik dacht aan Gran Canaria, Lanzerote, Tenerife (?). Iets waar het in ieder geval rond de 15-20 graden zou kunnen zijn. We zouden in ieder geval graag willen wandelen/hiken en tot rust komen (natuur achtige omgeving.) We vinden in ieder geval van die grote hotels met grote zwembaden echt verschrikkelijk.

In bovengenoemde landen ben ik nog nooit geweest. Ik zag dat Gran Canaria mooie bergen heeft, Lanzerote meer vulkaan achtig? En Fuerteventura dan? Is dat ook iets?

2 likes

Lanzarote is vrij kaal qua natuur, vulkaanachtig inderdaad, maar wel mooi! Wij zijn daar midden/eind januari geweest en het was wel echt te koud voor zomerse activiteiten + veel wind. Wel 15-20 graden maar niet echt heel lekker. Fuerteventura is volgens mij ook winderig als ik het goed heb (beide ook een surfbestemming volgens mij).

Voor wandelen/hiken is Tenerife wel echt een aanrader. Veel routes rondom de Teide (vulkaan) en ik denk ook wel in het noorden waar het wat groener is.

Gran Canaria ken ik niet. Anders misschien Madeira of Azoren? Geen idee hoe het weer daar is/of je er goed kunt wandelen.

We zijn op het moment dat Corona bijna uitbrak in NL naar Valencia geweest. Dat was eind febr. Hadden echt heerlijk weer! Overdag zonder jas en in de avond koelde het wat af. Vond het in dat periode niet erg toeristisch. We hebben veel gewandeld door het enorme stadspark (paar km lang) en ook de strand was heerlijk. We hebben niet de omgeving ontdekt, maar schijnt ook mooi te zijn. Wellicht ook een optie voor jullie.

4 likes

Madeira kun je ook overwegen! Prachtige natuur, eiland is klein genoeg om overal naartoe te kunnen rijden maar groot/divers genoeg om veel verschillende hikes te kunnen doen.

1 like

en @millefeuille Madeira, daar had ik helemaal niet aan gedacht! Ik ga even op onderzoek uit of dat iets is. Ik weet dat je hier inderdaad ook mooi kunt wandelen.

@Broodrooster Ja, Valencia is een heerlijke stad inderdaad. Ben hier al drie keer geweest haha dus sla voor nu even over :smile:

Jaaa madeira! Wij zaten in quinta splendida, wat echt een heel mooi resort is (botanische tuin dus heeel groen en bloemig), maar er zit vast ook genoeg moois in funchal. Vond het echt een heel leuk eiland om te wandelen/chillen aan het zwembad/stadje bezoeken. De sunrise hike van pico ruivo naar pico de arieiro is een must als je van wandelen in de bergen houdt!

Meer dan 1,5 week zou ik niet doen, zoveel is er niet te zien.

3 likes

In het oude binnenstad wel her en der live muziek.

3 likes

Heeft iemand leuke vega restauranttips voor Valencia? Hoeft niet helemaal vegetarisch te zijn, als er maar goede opties zijn

1 like

Bij Voltereta Bali hebben ze een aantal vega opties. Volgensmij MAUI Russafa ook, maar daar kan ik geen menukaart meer van vinden. En Cafe ArtySana is ook leuk en heeft vega opties, maar is wel meer lunch.

3 likes

Ik wil graag in december een weekje naar Valencia, heeft iemand een aanrader voor een hotel / airbnb?

Bij KLM heb je nu allemaal van die pakketten maar als je nu de hotels opzoekt dan zijn ze niet al te best, tenzij je (logischerwijs) naar de duurste gaat… dus als iemand wat tips heeft, dan zijn ze welkom!

1 like

Ik zat in mei in hotel conqueridor. Was toen niet duur en gewoon een prima hotel. Schoon en best centraal, dichtbij de metro, ontbijt simpel maar prima. Het is wel echt een hotel waar je alleen komt om te douchen en slapen op stedentrip, ik weet niet of dat is wat je zoekt.

1 like

Ik heb hier ooit een keer geslapen paar jaar geleden. Was een fijn appartement en goede locatie!

2 likes

Ik heb hier eens gezeten, ideale lokatie en ook een super fijn hotel.

Ik denk dat ik toen rechtstreeks bij het hotel zelf heb geboekt, heb hem iig niet bij Booking erin staan.

Edit: verplaatst.

2 likes

Hier zat ik de laatste keer in Valencia! Prima locatie ook.

2 likes

In 2021 hier gezeten, heel schoon en centraal gelegen. Wel een stuk duurder nu vlg mij:

one-shot-palacio-reina-victoria

Edit: Link naar booking werkt niet handig, dan maar zo

1 like

Dankjewel iedereen voor de tips! <3

2 likes