Spanje

Ik ga wss met mn moeder naar Barcelona 22-25 dec.

@Fukaeri Ik las dat jij er ook rond deze periode was! Hoe was dat? Is het dan heel druk? Moet je alvast vooraf restaurants reserveren?

Ik las ik dit topic al dat Ramblas niet echt aan te raden is, maar mn moeder is niet heel goed ter been en kan maar een paar uur per dag lopen (met veel rust tussendoor). Ik had wel een hotel vlakbij Rambla /centrum gevonden. Of zouden jullie een andere wijk aanraden? Mn moeder zou ook wel een keertje beetje willen winkelen bijvoorbeeld, dus ik dacht misschien is centrum dan wel handig.

Wij zijn paar jaar geleden in dat periode ook geweest. Moet wel zeggen dat op de 24e en 25e nagenoeg alles dicht was. Hebben jullie daar rekening mee gehouden. Wij zaten iets af van de Ramblas. Vw moeilijk kunnen lopen lijkt me wel handig om daar te zitten. Verder veel met de bus of über doen?

1 like

Ook restaurants en bezienswaardigheden op 24 en 25e? Ik dacht gelezen te hebben dat die wel open zijn.

1 like

Misschien is dat nu wel anders zo. Paar jaar geleden stonden we een beetje voor verassing. Waren beetje ingepland ernaar toe gereisd. Op de vliegveld was er ook nauwelijks wat open.

1 like

ah wat leuk dat je naar barcelona gaat! klopt inderdaad, ik was er vorig jaar rond oud & nieuw

ik vond het toen niet overdreven druk en heb geen restaurants van tevoren hoeven te reserveren, weet niet of dat rond kerst misschien wel zo is

wij zaten toen ook niet bij de ramblas, maar wel op 2 minuten lopen van een metrostation waarmee je binnen 10 minuten bij de ramblas (of andere leuke plekken) was, dat vond ik wel chill

ga je de beroemde forumnacho’s eten?

3 likes

Thanks voor je reactie! Ben benieuwd!
Heb de nachoplek opgeslagen ja :sunglasses:

2 likes

Jaaaa doen!
En ik heb wel eens een (goed) hotel gehad aan de ramblas, dat is prima. Maar in principe is idd het al snel goed als je dichtbij een metrohalte zit. Zelf vind ik Raval geen leuke sfeer om te slapen… te ver van centrum ook niet. Als je twijfelt kan je altijd even berichtje sturen.

2 likes

Zondag ga ik naar Valencia. Daar wil ik eigenlijk fietsen huren, het liefst elektrische fietsen. Hoe werkt dit precies daar? Ik zag dat je (net zoals een goscooter of fiets) gewoon een fiets op straat kunt huren, maar ook echt naar een verhuurder kan om ze te huren. We zijn met zn 5en en willen denk ik één hele dag fietsen. Hoe kan ik dat het best aanpakken? En wat is een normale prijs voor het huren van een fiets?

Je hebt in Valencia veel van die verhuurders die fietsen verhuren. Die hebben gewoon een winkel en dan kun je een fiets of elektrische step huren. Ik heb 3 weken geleden 10 euro betaalt voor een dag maar ik zag dat het op sommige plekken bv 8 euro kost.

2 likes

Voor een elektrische fiets ook? Of was dat een normale

1 like

Volgens mij heb je verschillende tarieven zoals tot sluitingstijd of bijvoorbeeld voor 24 uur.
Elektrische fietsen waren wel duurder dan gewone fietsen rond de 20-30eu voor 1 dag, wij zagen er daarom van af.

Sommige delen heb je geen of abrupt eindigende fietspaden. Wij fietsten bijv van het wetenschapsmuseum naar het strand en bij het gebied rondom de haven hebben wij o.a. op een rotonde gefietst en een deel op de stoep

Lekker fietsen in het Turia park en naar het strand!

2 likes

Dat was een normale fiets, voor een elektrische heb ik eerlijk gezegd niet gekeken. Maar zoals @Jeezlouiz zegt is het wel super leuk om een fiets te huren en dan dooe het park fietsen naar het strand

3 likes

Het is gelukt! Ik heb toch wel een elektrische gedaan. Mijn ouders fietsen daar zelf eigenlijk ook altijd op, en de prijs verschilde uiteindelijk 10 euro met een normale fiets. Dus ik ga lekker scheuren daar.

Indd, dat park ziet er top uit om door te fietsen. Volgens mij kan je ook gewoon routes downloaden zonder dat je echt een tour hoeft te doen, dus denk dat ik zoiets even uitstippel. @Katie

2 likes

Ik ga in December naar Barcelona, wie heeft heeft er tips voor lekker te eten en drinken ? ( de nacho tip heb ik al gevonden )

Ik doe zelf een bijdrage ;

Ontbijt brunch : Café Federal
Lekker vegetarsch eten : Rasoterra

Ontbijt/lunch/brunch:
Brunch & Cake
Zenith brunch & cocktails

Cocktails:
Bonavida

2 likes

Casa lolea (tapas)
Ciutat Comtal (tapas)
La vinya del senyor (tapas)
Quimet & quimet (tapas, heel klein)
Botafumeiro (vis)
Vellissima (Italiaans)
Granja petitbo (ontbijt, lunch of diner!)
El Pachuco (Mexicaans, nachos)
Can kenji (Japans)
Hofmann (pastelería)
Brunells (pastelería)
El nacional (grote mooie ruimte met meerdere restaurantjes)
Cal pep (tapas)
La rosa negra (Mexicaans)
Palasanto (tapas)
Vinitus (tapas)
Taquerías tamarindo (Mexicaans)
Federal (ontbijt of lunch)
Origo bakery
Colmado Wilmot (tapas)
Lluritu (vis)
Gresca (tapas)
Bar Canete (tapas)
Mikan Bcn (Noord-oost Aziatisch)
14 de la Rosa (cocktails)
Foco (cocktails)
Paradiso (cocktails/drank)
Bar Camilla (lunch, koffie, snacks)
Camelia Art Cafe (ontbijt of lunch)

rooftops

• Sir Victor
  • rooftop van hotel Ayre in Rosellon, uitzicht op de Sagrada familia
  • Hotel Colon, uitzicht op de grote kathedraal
  • Barcelo Raval hotel (360 dakterras)
  • 1881 Sagardi
3 likes

WOW danku allebei !!

Ik ga volgende maand naar Malaga, iemand tips voor restaurants met goede vega opties?
En tips voor activiteiten zijn ook welkom!

Qua activiteit sowieso de Caminito del Rey lopen. Echt heel mooi

2 likes

Cañadú, Mimo Bistro en La Vegana Taperia werden mij aangeraden pas geleden en vond ik allemaal heel goed. Zeker die laatste was heel fijn om niet de hele kaart uit te moeten spitten op zoek naar tapa zonder vlees of vis. Vegetariano El Calafate en El Vegetariano de la Alcazabilla ligt er een beetje aan wat je wil eten, beide hebben best veel gefrituurde dingen op de kaart die gewoon vettig en beetje zwaar kunnen vallen. Die eerste heeft een goedkoop menu del dia rond de 10 euro voor voor+hoofd+nagerecht dus goede optie voor een lunch.

Recyclo Bike Cafe heeft voor de meeste gerechten op de kaart ook vega en/of vegan variant. Goede plek om te eten met mensen die ook vlees eten.
MEET Vegano stond op mijn lijstje maar kwam niet uit met planning.

2 likes