Spanje

Meet Vegano is inderdaad heel goed! Wel prijziger voor Spaanse begrippen, en reserveren want is klein en zit vaak vol. Méson Mariano schijnt goed te zijn en staat bekend om hun artisjok gerechten maar daar ben ik nooit geweest.

Verder om te doen; Pedregalejo/El Palo bezoeken en daar wandelen over de boulevard (zitten veel leuke chiringuito’s), Gibralfaro omhoog, Alcazaba, simpele hikes naar bv. Monte Victoria of Monte San Anton, op zondagmiddag zijn musea vaak gratis (moet je even checken welke en wanneer precies), je kunt omhoog in de kathedraal, een fietstour doen (vind ik zelf aardig prijzig, kun je beter zelf fietsen huren), ik weet niet hoeveel dagen je in de stad bent en of je er nog omheen wil reizen, maar persoonlijk vind ik Ronda en Nerja ook echt de moeite waard! In ieder geval heel veel plezier!

1 like

Dankjewel!!

2 likes

Ik heb in het topic gezocht naar tips over Sevilla en de laatste post is uit 2022, dus ik vroeg me of iemand recentere tips heeft voor leuke restaurants en leuke plekken.

2 likes

Ik was hier laatst! Help me onthouden dan tik ik een bericht als ik weer op mijn computer zit :joy:

Ooh, superfijn als het lukt!

1 like

Ja! De beste tapasbar waar ik in Sevilla gegeten heb is Bar Baratillo :drooling_face:. Ik ben meerdere keren in Sevilla geweest en heb daar 3x gegeten. Elke keer 10/10.

2 likes

Snackspert heeft in z’n Instagram highlights wat (restaurant) aanraders!

3 likes

Even kijken hoor… het ligt er ook een beetje aan in welk gedeelte van de stad je zit dus sommigen zijn niet zo centraal maar qua eten heb ik:

• MUY Coffee (meer voor to go wel)
  • Parcería Café
  • El Viajero Sedentario (schattig klein boekencafeetjedingetje)
  • Hispalis Café
  • Fatouch (Libanees)
  • Mokambo Breakfast & Brunch & Lunch Sevilla
  • La Gata en Bicicleta
  • Restaurante Moya Brunch (niet geweest maar tip van iemand anders)
  • Naturalmente Real Food (wel wat duurder)
  • JESTER food & coffee (niet geweest maar wel opgeslagen als tip)
  • Alfonsito (hetzelfde verhaal)

Dit zijn bijna allemaal koffie/brunchtentjes want daar liggen mijn prioriteiten denk ik :rofl: Verder natuurlijk de standaard toeristische dingen, de Real Alcazar zou ik zeker doen en laat je niet afschrikken door de rij! En een tip: je moet iets van een paspoort meenemen als je een kaartje wil kopen. Een kaartje online is ook veeeel duurder dan offline, dus ik zou toch in die rij gaan staan. Gaat best snel. Je koopt een kaartje voor een tijdslot dus als je die net mist moet je wel een half uurtje wachten.

Je hebt ook allerlei casa’s die je kunt bezoeken en ik heb daar geen tip in maar ga iig niet naar Palacio de la Condesa de Lebrija want dat leek me cool maar vond ik heel saai (en je moet met een tour naar de 1e verdieping wat gewoon een stoffig huis is haha vreselijk!!)

Oh en let op je spullen bij het park bij de Plaza de Espana want daar is mijn tas gestolen :sweat_smile: Maar dat spreekt voor zich denk ik, zo’n toeristische plek #notetoself :rofl:

Oh en ik kreeg tips voor churros waar ik wel eens voorbij ben gelopen en er leuk uitzag (maar ik houd niet van churros) Bar El Comercio.

2 likes

Thanks voor alle tips! Balen van je tas zeg!

Thanks ook @ufo en @PuzzleandGaze, had idd insta van Snackspert ook gecheckt

1 like

Koffie:
Torch coffee roasters
Virgin Coffee
Parcería Café

Tapas:
Los Coloniales
El Rinconcillo
LaCava
Bodega SantaCruz
Vinerias San Telmo
Levies
La Gorda de las Delicias
Arte y Sabor (vegan opties)
Perro Viejo

in wijk Triana:
Santa Ana
Bodega Siglo XVIII
Taberna Paco España
Sal Gorda

Restaurant:
El Pintón

Brunch:
La Cacharreria

Churros:
Bar El Comercio
Kukuchurro

ook leuk: Mercados (overdekte markten waar je ook vaak restaurantjes met zitplekken hebt), er is een leuke in Triana

2 likes

Ik had bedacht in de week van 22 april 4-5 dagen naar Sevilla te gaan, maar christus wat een prijzen. Iemand enig idee waarom het zo duur is? Is daar iets speciaals te doen die week?

Of tips hoe ik het betaalbaar maak zijn ook welkom. Ik dacht zelf aan max €600 pp vlucht + hotel.

Ik was vorig jaar ook van 22-25 april in Sevilla en vond het ook erg prijzig. Later bleek dat dat kwam doordat ze dan La Feria del Abril hebben. Misschien is dat er weer?

1 like

Volgens internet is dat dit jaar 14-20 april, maar misschien verklaart dat het wel ja. Had jij ‘last’ van dat feest?

Edit: ik bedoel dus misschien bezienswaardigheden gesloten of gigantisch druk ofzo

Ik had wel een hele leuke airbnb daar (vond ik), zie dat die voor een midweek bijna 700 euro is. Misschien kom je dan nog redelijk uit met vlucht? Als de vlucht duur is dan, sommige scholen hebben die week al meivakantie.

1 like

Hmm dan zou je toch denken dat de grootste druk in die week daarna wel over zou zijn. Zelf vond ik het wel heel leuk om mee te maken. Op de zondag liep iedereen in traditionele flamenco kleding door de stad en de feria zelf was ook leuk om even rond te lopen. Heb toen niet gemerkt dat dingen dicht waren.

1 like

Het is in Nederland dan meivakantie, dus wellicht in andere landen ook. Maar in (NL’se) schoolvakantie is alles altijd duurder ook

Dat is vanaf de 27e toch? Ik heb wel een slechte week uitgekozen :sweat_smile:

1 like

Wisselr… sommige delen vh land 22e en dan 2 weken, anderen 27e en dan 2 weken :sweat_smile:

1 like

Tips voor Malaga? Lunch/ koffie / tapas / wijn / vintage alles.

Ik zag van de week dat Laura Brijde op instagram tips had gedeeld, misschien heb je er wat aan. Bij deze een paar tips van mij: koffie bij Mia, la bella Julietta voor lunch en Pez Lola voor diner (wel vroeg gaan, als je op Spaanse tijden gaat moet je vaak wachten op een tafel).

1 like