Spelletjestopic (incl. reviews)

Oeh leuk! Hier ook groot fan van Lost Cities en 30 seconds. Dit jaar zochten mijn vriend en ik een nieuw spel voor op vakantie als aanvulling, ook om iets meer en langer te spelen. We kwamen op Azul Zomerpaviljoen (Mini) uit, echt een superleuk spel! Lijkt op de gewone Azul maar is een stuk leuker vind ik. We hebben het wel 20 keer gespeeld in een week denk ik, dat zegt wel genoeg haha.

Kortgezegd moet je steentjes verzamelen en die op een slimme manier neerleggen om zoveel mogelijk punten (en nog meer steentjes) te verzamelen. Ik hou wel van spellen waarbij je bouwt aan je eigen bord (zoals Patchwork bijv), en tegelijkertijd de ander ook een beetje dwars kan zitten. Dat is in dit spel echt leuk, en er zijn zoveel manier om te winnen, dat maakt het erg herspeelbaar. De mini variant past ook goed in de koffer en kan je qua ruimte goed spelen aan het zwembad of bij de koffie. Ik ga in september weer op vakantie, dan gaat ie zeker weer mee!

1 like

Hive! En dan de pocket versie voor op vakantie. Klein, snel, leuk spel.

Ja wij zijn ook verslingerd aan Azul! Azul Zomerpaviljoen ken ik nog niet leuke tip, goed dat ze een reiseditie hebben, zouden meer spellen moeten doen :wink: Patchwork klikte bij ons niet helemaal, die hebben we uiteindelijk weg gedaan.

1 like

Aah ja volgens mij is er ook een mini versie van Azul zelf, misschien is die ook wel leuk! Jammer dat Patchwork niet beviel trouwens, ik moet zeggen dat ik na zoveel potjes er ook minder naar grijp nu.

Wij zijn echt gek op sea salt & paper! Heel simpel en een hele mooie kaarten. En s Hottentotten gaat bij ons altijd mee.
Het eerste spel is iets simpeler en het tweede spel moet je je koppie bijhouden

1 like

Singfast kende ik nog niet, ziet er leuk uit! Meteen wat dingen gedownload voor in t vliegtuig :joy:

1 like

Wij hebben Hanamikoji veel gespeeld op vakantie! Spel wordt alleen volgens mij niet meer gemaakt. Heb de mijne via Marktplaats gevonden.

3 likes

Gelukkig heb ik Hanamikoji al (en kado gegeven aan m’n moeder). Vind het knap dat een spel met zo weinig onderdelen toch zulke interessante keuzes geeft. I love it. Zo makkelijk mee te nemen en te spelen.

1 like

Ja Sea salt & paper is ook leuk! Vind het wel lastig :slight_smile:

+1 voor Sea Salt & Paper, en net zo mooi maar iets minder ingewikkeld is Pixies, van dezelfde studio. Ook heel leuk!

Mijn vriend en ik hebben coffee rush gekocht en ik vind het een heel leuk spel.
Hij is relatief goedkoop als je ziet wat voor kwalitatieve spel elementen je krijgt! Het is redelijk snel te begrijpen en het werkt echt op je zenuwen en je moet jezelf tactisch verplaatsen en spulletjes verzamelen.

Echt heel leuk laagdrempelig en makkelijk te spelen!

Ik heb nog op mijn wishlish Planted staan, heeft iemand die toevallig? Zo ja, wat vind je er van?

4 likes

Heeft iemand hier tips voor spelletjes vanaf 4 jaar? M’n zoontje is helemaal obsessed met het doosje regenwormen, dus heb nu m’n eigen regels bedacht zodat hij het ook snapt haha (rekenen kan hij nog niet echt, wel tellen tot 20 en simpele sommetjes zoals 4 + 1 = 5).

Ik zag dat er een regenwormen junior was, maar die is vanaf 5 jaar, dus ben bang alsnog te moeilijk. Dus op zoek naar leuke spelletjes vanaf 4 jaar :hugs:

Carcasonne junior en dobble (de gewone) spelen wij sinds kort met de 4-jarige hier in huis

1 like

Hier is uno junior echt heel leuk. De junior variant is vooral nodig omdat mijn dochter nog geen cijfers herkent. We spelen het nu zonder pestkaarten maar die kan je dan steeds meer bijvoegen. Ik zag toevallig dat het spel ook bij de kruidvat lag.

1 like

Thanks voor de tips! Ook leuk voor Sinterklaas te vragen :hugs:

1 like

Monza van Haba is echt tof!

2 likes

Huisje boompje beestje spel is ook heel toegankelijk voor die leeftijd!

1 like

Voor nu komen deze spelletjes in me op, zal straks eens in de spelletjeskast kijken welke we nog meer spelen;

Uno junior
Rollo
Halli galli junior
Konijnenberg (heet anders volgens mij, bunny hop misschien?)
Carcassonne junior
Knibbel knabbel huisje
Kroko loko
Kleuren torentje
Dick Bruna reuzenkwarter
Haba eerste boomgaard

2 likes

Er was in Cadeautips voor kinderen dacht ik een keer een hele lijst gedeeld! .

2 likes

Dankjewel voor alle leuke tips!! :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: