Spiraaltje

Vandaag bij de gyneacoloog geweest en hij raadde een koperspiraal af, mede doordat mijn baarmoeder niet goed is, waardoor een koperspiraal niet alles kan ‘beschermen’ (ff simpel gezegd).

Heb dus een Kyleena spiraal laten plaatsen en het deed weer ff echt zoveel pijn. Heb nu ook veel meer last erna dan de vorige keer. Waarschijnlijk heeft ie toen overigens meteen al niet goed gezeten, gyneacoloog was ook beetje aan het klagen toen ie die oude eruit haalde.

Nu 21december weer controle en hopelijk zit ie dan wel nog goed!

Pfff, en doe dit alleen maar om veilig zonder condoom te kunnen seksen :sweat_smile::sweat_smile:

Had ik ook hoor, sowieso nog 20 dagen prut. Nu 2e keer ongesteld en na 8 dagen nog steeds prut.

1 like

Ik heb meerdere weken bloedverlies gehad en hij zit er nog steeds prima in dus hoeft niet per se iets te zeggen!

1 like

Mijn koperspiraal zit opnieuw niet goed… Begin dit jaar heb ik hem al laten vervangen omdat hij niet goed zat en nu dus hetzelfde probleem.

Ik baal zo erg, want koperspiraal is voor mij eigenlijk de enige optie (behalve condooms maar ik haat condooms) :disappointed:

Mijn spiraal moet er over een half jaar uit, maar ik twijfel of ik een nieuwe neem… Weet iemand of je dan opnieuw je baarmoeder moet laten opmeten (of wat ze dan ook doen met dat staafje?) dat vond ik namelijk het pijnlijkste van alles!

Voor de mensen die een hormoonspiraal hebben en niet ongesteld worden… Hoe ‘weten’ jullie dat je niet zwanger bent? Ga je daar gewoon vanuit want spiraal dus zou goed moeten zijn, of doen jullie een keer in de zoveel tijd een test oid?

Ik ben niet meer ongesteld door de hormoonspiraal. Ik doe nooit een test want ik ga ervan uit dat die spiraal goed zit. Sinds gisteren ben ik niet lekker (overgeven en moe) en ga dan toch maar even een test doen. Dus eigenlijk alleen als ik wat vage klachten heb test ik (max 2 keer per jaar)

1 like

Ik ga er gewoon vanuit dat het goed zit maar heb wel eens een test gedaan wanneer ik bijvoorbeeld vage klachten had. Dus gewoon testen als je twijfelt maar denk dat je best een beetje op je spiraal kan vertrouwen.

2 likes

En @M-loes bedankt voor jullie reacties! Vind het toch een beetje spannend nu alleen met spiraal na heel lang de pil + condoom te hebben gebruikt, maar ik moet er inderdaad maar gewoon op vertrouwen dat het goed zit. Nog geen vage klachten in ieder geval haha.

Hopelijk is het bij jou gewoon een griepje en gaan je klachten snel over @M-loes!

1 like

Brrrrr kreeg de rillingen van je bericht. Dat was zo naar idd. Maar ik ga geen nieuwe nemen. Ik denk dat ik deze niet eens “op” maak want wij willen binnen 3 jaar wel aan kinderen beginnen.

Ik doe wel soms een test omdat de kans toch 2/1000 is ofzo en ik voel me soms zo raar dat ik denk dat ik zwanger ben. Helaas nog nooit gebeurt.

1 like

Nou ik ga vanmiddag een kylena laten plaatsen! Ben heel zenuwachtig, niet per se voor de pijn, maar het is mijn eerste doktersbezoek voor daar beneden dus ik ben echt bang dat ze denkt wat is dat nou voor gore zeeschelp.

lekker reageren op mezelf maar oke. Hij zit! Maar holy shit, die klem op je baarmoedermond, wat een pijn zeg! Heel specifiek ook. Ben heel blij dat het voorbij is!

Erg he, ik vond het ook echt vreselijk. Hoop voor je dat ie goed blijft zitten.

Bij mij zei de dokter dat de Kylena spiraal na 2weken veilig was, maar op internet staat dat ie meteen veilig is. Wat zeiden ze bij jou?

1 like

ja, heel heftig!

Mijn dokter zei hij is in principe gelijk veilig, maar ze raadde aan om de eerste maand wel nog iets extra’s te gebruiken, gewoon voor de zekerheid. Dat ga ik ook wel echt doen denk ik!

1 like

Ik was niet ongesteld, zondags laatste dag en donderdags is ie geplaatst. Die informatie had de gyneacoloog niet overigens. Raar dat er dan zoveel verschillende dingen worden geroepen? Wat irritant, haha.

Ja, maar hoe wist ie dat dan? :yum:
Ik vind het toch maar eng, haha. Eind december controle echo, mss moeten we onze lust nog maar ff uitstellen en op zeker spelen. :sweat_smile:

1 like

Zijn hier mensen die een (Kyleena) spiraal hebben en niet meer ongesteld worden?
Ik vroeg me af of je dan nog wel af en toe eea voelt zoals toen je nog wel ongesteld werd?

1 like

Ja ik heb hem sinds januari nu.
Ik merk helemaal niks meer. Alleen soms dat ik wel wat sneller emotioneel ben, maar dat is met een dag wel over.
Verder geen kramp of iets

1 like

Ja ik heb dit heel erg. Heb zelf de jaydess al 1,5 jaar en ik ben meestal wel nog echt ongesteld, maar sommige maanden heb ik heftige PMS, krampen, maar komt er niks. Heel raar.

Ik ben sowieso over het algemeen niet zo tevreden over mijn emotionele toestand met het spiraaltje. Ik bleef hopen dat het zou verbeteren, maar die kans is nu wel voorbij. Ik wil binnenkort een afspraak maken om hem eruit te laten halen… :disappointed:

Oh, dit is wel echt rot zeg! En die onvoorspelbaarheid lijkt me ook irritant. Hopelijk lost t wat op als ie eruit gaat.

1 like