Spiraaltje

Mijne (mirena) heb ik eigenlijk net de dag erna laten zetten!

1 like

Ik heb voor over 2 weken een nieuwe afspraak, nu bij de gyneacoloog. Mijn baarmoeder heeft een afwijkende vorm (hartvormig?) en de dokter zou het vervelend vinden als ie weer niet goed geplaatst kan worden. Bij de gyneacoloog zien ze meteen of die goed zit. Vind dat best een fijn idee.

Tegen mij zei de huisarts dat het weinig uitmaakt. Als je ongesteld bent is staat de baarmoederhalsmond verder open, dus dat maakt hebt makkelijker. Maar omdat alles rond de baarmoeder ook gevoeliger is tijdens je menstruatie, maakt dat het juist minder fijn om hem dan te plaatsen.

1 like

Wat naar :frowning: in welke zin zat ie niet goed? Voelde je het? Toen ik m liet zetten zei de arts dat ik nooit terug hoefde te komen voor een controleā€¦

Hij zat niet diep genoeg denk ik, weet ook niet precies. Ik voel er nix van, hij zit er nu nog steeds in, maar dan dus verkeerd. Ben nog niet ongesteld geweest, dus ben wel benieuwd of ik er dan nog iets van merk, of dat ie bv er ineens uitkomt zoals hier ook al iemand is overkomen.

Bij koperspiraal komt dat erg nauw en is het gebruikelijk om dit te laten controleren na een bepaalde tijd. Deze moet namelijk per se goed zitten om te werken. Hormoonspiraal geeft ook hormonen af en werkt dus anders.
Ik weetniet watvoor spiraal je zelf hebt?

Mmh, dan laat ik m misschien nog wel controleren. Heb ook een koperspriaal. Wel door een gynaecoloog laten zetten en toen ik over de controle vroeg zei hij dus dat dat niet hoefde en dat ie goed zat voor de komende 10 jaarā€¦
Ga eens navragen bij mijn huisarts! Sterkte met jouw spiraal gedoe ! :pensive:

Ik weet niet wat voor spiraal je hebt, maar ik heb bij de mijne (mirena) wel een aantal weken (de eerste 1.5 maand zie ik in mn clue app) last gehad van bloedverlies en in het begin ook best vaak buikpijn helaasā€¦

1 like

Ik heb mijn spiraal al bijna 5 jaar (heerlijk! Ook nooit pijn of klachten gehad). Maar heb nu twee dingenā€¦ ik wil eigenlijk niet een nieuwe want wil ws wel over 2 jaar aan kinderen beginnen. Ik las dat je hem eigenlijk gewoon kan laten zitten want zelfs zonder hormonen is het een fysiek obstakel? Zoals het koperspiraaltje. Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand hier ervaring mee?

Ten tweede denk ik dat de hormonen wel echt een beetje uitgewerkt zijn. Werd eerder nauwelijks ongesteld en sinds een halfjaar echt cycli van 23 tot 27 dagen. Dat is wel weer balen.

sorry voor de dubbelpost, maar ook even in dit topic, wist niet dat het bestond

Ik ben altijd best heftig ongesteld, ook met veel slijm enzo (sorry als dit te TMI is). Ik kan soms echt maar een uur met maandverband + tampon en dan lek ik er al doorheen. Ik wil graag een spiraal laten zetten maar misschien dit bij de gynaecoloog laten doen want ik ben soms bang dat er iets mis is in mijn baarmoeder ofzo. Is dit een goede reden om gewoon voor te leggen aan de huisarts? Of zie ik spoken

Ik heb ja gestemd, maar hij zit bij mij niet goed, dus mss daarom?

1 like

Lijkt me niet idd, maar denk zeg t er ff bij. :see_no_evil:
Thnx! Over 2 weken naar de gyneacoloog. Blehhh

1 like

Volgens mij niet nee, iig als je ze niet voelt hoeft dat niet per se iets te zeggen (ik voel ze niet maar mijn gynaecoloog had 't ff gecheckt toen ik daar voor een ander onderzoek was en hij zat nog prima)

1 like

Mm ja dat is niet zoā€™n fijn idee he. Ik heb die van mij bij de huisarts laten zetten en na 6 weken terug geweest voor een controle. Zij heeft toen alleen even gekeken. Zit toch altijd in mijn achterhoofd dat het niet net zo gecheckt is als bij een gynaecoloog.

Succes Melodine!

2 likes

Ik zou het wel even laten checken, maar je inderdaad niet gerust maken. Ik kon (en kan) mijn draadjes niet voelen, ook niet na ongemakkelijke douchesessies waar ik als een malle probeerde te graaien. Maar ja lukte niet. Ik had de controle nog in t vooruitzicht, en het toen maar aan mijn huisarts gevraagd. Volgens haar zat ie gewoon goed, en ging mij toen ook uitleggen dat mijn baarmoeder best wel ā€˜diep en naar achter gekanteldā€™ lag en dat ik er daardoor niet goed bij kon. Toen dacht ik wel even: dit hoef ik eigenlijk niet te weten. Maar maakte mij wel een stuk geruster. Nu denk ik er niet eens meer aan, en ga er gewoon van uit dat het gewoon goed is.
Maar misschien is dat ook niet helemaal de goede mindset.

1 like

Ik was 10 dagen ongesteld en tien dagen dat er nog een beetje prut uitkwam. Daarna niet meer. Toen ik weer ongesteld werd duurde het 10 dagen. Nu wacht ik weer tot ik ongesteld wordt (of misschien niet). Ik heb mirena.

1 like

Waarom laat je m niet vervangen en haal je m er over 2 jaar weer uit (of wanneer je zwanger wilt raken iig)?

Bij mij duurde dat 3 maanden :confused: niet heel erg gelukkig. Maar toch wel lang. Wilde dat ding er al bijna uit laten halen

Zo, ik heb sinds februari een spiraal en heb geregeld hoofdpijnaanvallen. Dan komt het ineens opzetten, echt dikke dreunen in mijn voorhoofd. Ellende, duurt een uurtje en dan neemt het ook wel af. Weet niet of dit ook door de spiraal komt, maar wel opvallend dat ik hier eerder nooit last van heb gehad. Hebben meer mensen dit?

Hopen dat ie nu goed zit en blijft zitten!

Dat laatste herken ik wel. Heb nu echt gewoon ooit zin (behoefte?) om te huilen, terwijl ik dat echt nooooit heb gehad. Zo raar. Ik hoefde nooit te huilen eigenlijk.

1 like

Ik kan mijn touwtjes altijd heel duidelijk voelen zitten en vind dit altijd een beetje eng voelen ofzo? Gewoon het idee dat er een stuk koper in mijn baarmoeder zit maakt mij al een beetje misselijk.

Merk wel dat sinds ik hem heb, mijn menstruatiekrampen echt heel heftig zijn. Gelukkig is dit altijd wel op te lossen met aleve.