Spiraaltje

Ik heb toen echt nog lang (2 maanden) buikpijn gehad. Niet constant, maar zeker vaker dan normaal, en soms echt nog gemeen pijnlijk ook.

ik heb nu 2 weken mijn kylena maar ik heb echt zooo veel pijn. Echt al 2 weken krampen, hoofpijn, bloeden en ik heb het idee dat mijn stemming er ook onder te lijden heeft. Hoop echt heel erg dat het minder wordt!

Hoelang heb je deze nu al?

Pff, ik heb volgende week controle echo. Maar vind het eigenlijk helemaal niet fijn om niet ongesteld te worden, haha. Mijn lichaam geeft wel allemaal signalen, zo verwarrend.

1 like

Dit heb ik ook, aan de ene kant super lekker, aan de andere kant vind ik het ook spannend dat je de check niet hebt of je zwanger bentā€¦ Al is de kans natuurlijk super klein, maar heb wat mensen in mijn omgeving die ondanks hun spiraal toch zwanger zijn geworden.

Ik zou gewoon even wachten @Indolenceā€¦ Bij mij heeft het 3 maanden geduurd voordat alle ongemakken weg waren en nog heb ik wel eens last.

hier ben ik weer met een #spiraalverhaal. Ik postte vorige week al dat ik ontzettende last had, dokter gebeld, werd gezegd dat het erbij hoorde (ja dat weet ik zelf ook wel, maar zo erg?). Nu deed ik dus een tampon in een ontdekte ik dat mijn draadjes echt heel laag hangen? Echt 1 centimeter max van de uitgang zegmaar. Ik ben echt heel erg bang dat mijn lichaam bezig is met hem afstoten. Meer mensen die hier ervaring mee hebben? Kan het nog zijn dat de spiraal terugschuift/de touwtjes nog inkrullen, of moet ik toch nog even bellen naar de ha?

ja he? Ik verwacht eerlijk gezegd dat de spiraal er vandaag of morgen vanzelf uit gaat komen. Heb zulke erge krampen en stolsels, dit kan niet goed zijn. Aangezien ik maandag natuurlijk pas weer kan bellen (voor zoiets is het raar om de huisartsenpost te bellen toch?) hoop ik echt op het beste voor dit weekendā€¦

Je kan misschien zelf voelen? Je hoort alleen draadjes te kunnen voelen en niet het plastic van de spiraal zelf. Ik neem aan dat je dokter de draadjes had afgeknipt?


Mijn eigen verhaal: Ik heb mijn spiraal sinds september en ben nu twee keer ongesteld geweest, nu zou ik het weer moeten worden (8 dagen laat) maar het komt niet. Ik ben heel benieuwd of ik nog ongesteld word en ik hoop vooral niet dat ik zwanger ben :ā€™)

Ja dit klopt ook niet!! Ik had dit ook en toen ik beter ging voelen had ik mn spiraal in mn handen. Nu weet je ook niet zeker of de spiraal wel goed werkt. Ik zou zeker weer bellen.

1 like

@Pabbles @anon44972210 thanks voor jullie reacties! Ik heb net weer even gevoeld en het lijkt erop dat het draadje weer een beetje is opgetrokken? Hij zit in ieder geval niet meer gelijk dat ik hem makkelijk kan voelen. Ik vind het zooo wazig allemaal en word er helemaal panisch van, ik ga sowieso even laten checken bij de dokter maandag!

1 like

Heb nu een week de Kyleena en tot nu toe bevalt het heel goed. De eerste dag had ik veel kramp maar dat was de volgende dag al minder, en bloedverlies heb ik alleen de eerste vier a vijf dagen een beetje gehad en is nu helemaal over. Ben benieuwd hoe het de komende maanden gaat zijn, maar als het zo blijft gaan ben ik echt supertevreden.
Ik voelde trouwens eerst ook de draadjes vet goed zitten, dacht dat ik terug moest om ze korter te laten knippen. Maar ik voelde gisteren en toen zaten ze al een stukje hoger dus ik kijk het nog maar even aan. Heb er verder gelukkig ook geen last van, ook niet tijdens de seks (wat ik de eerste keer nog wel eng vond haha).

@Kryptonite heel veel succes straks! Mocht het je geruststellen: bij mij was het echt binnen vijf minuten gebeurd en het deed wel pijn (beetje zoals heel erge menstruatiekrampen) maar het was dus ook zo voorbij. Komt goed!!

Ah wat stom, als je al zo in spanning zit kun je er niet ook nog eens gedoe bij hebben. Hopelijk valt het allemaal mee en heb je er niet al te veel last van! Lekker rustig aan doen

1 like

Ja ik gebruik ze gewoon! Heb daar eigenlijk nooit over nagedacht. Gebruik wel minder tampons want door mn spiraal bloed ik echt nauwelijks, dus meestal gebruik ik dan eerder een inlegkruisje voor die 3 druppels.

Menstruatiecup gebruikte ik ook wel eens, die durf ik nu niet meer te gebruiken, straks trek ik door dat vacuum ineens die spiraal eruit :weary: Hoewel die kans volgens mij ook niet per se heel groot is

1 like

Hier dacht ik toevallig gisteren ook aan, maar kan me niet voorstellen dat het echt vaak daardoor komt.
Fijn dat ie er nu inzit! (Wat klinkt dat gek zo, haha). Is ff kut, maar als t goed is heb je er wel voordelen van :nerd_face:.

Bij mij is het trouwens ook echt heel weinig nu (maar joepie, wel ongesteld dus). Is wel ff wennen nu aan nieuwe cyclus etcā€¦

1 like

Ik heb nu een aantal maanden mijn spiraal niet meer. Heb toen in overleg met mijn vriend (nu ex) de beslissing genomen over te gaan op condooms. Ben nu dus weer vrijgezel en heb het vermoeden dat ik binnenkort voor het eerst weer met iemand naar bed zal gaan. Dus dan maar beginnen over condooms. Omdat ik heel lang met mijn vriend ben samen geweest is dat heel heel heel erg lang geleden.
Kan daar nu al zenuwachtig van worden.

Ben inmiddels naar de huisarts geweest en zij had me toch voor de zekerheid doorverwezen naar de gynaecoloog voor een echo, kon gelijk terecht en hij blijkt toch helemaal goed te zitten. Heb nog wel veel pijn, maar voel me gelukkig heel serieus genomen!

2 likes

Ik heb mijn hormoonspiraaltje laten verwijderen (ik postte hier al eerder over de vele bijwerkingen die ik na 1,5 jaar nog steeds had). En ik heb meteen een koperspiraal laten plaatsen. Ik hoop echt dat ik me beter ga voelen zonder die hormonen in mijn lijf :pray:

4 likes

Hoe lang na het plaatsen van de mirena werden jullie niet meer ongesteld?

Niet. Ik word nog steeds ongesteld haha, wel veel minder bloed dan hiervoor.
Is slechts een minderheid die helemaal niet meer ongesteld wordt en helaas behoor ik daar niet toe

Ja ik ben twee keer ongesteld geweest en nu dus 18 dagen laat. Hij zit er wel nog in. Alleen nu ben ik bang dat ik per ongeluk zwanger kan zijn. Al is het is ook heel logisch dat ik niet meer ongesteld wordt. Haha zo vreselijk dit.