Spiraaltje

Touwtjes kunnen voelen is normaal toch? Of hangen ze echt heel laag? Ik kan ze ook voelen met m’n vingers

Hm heb je m al lang? Ik heb in het begin echt een hele tijd zowat elke dag gebloed, kan me voorstellen dat je dat bloed er dan ook zou “uitstoten” met seks? Maar ik ben geen professional. Zou als ik jou was gewoon even langs de huisarts gaan ermee! Die kan meteen kijken of ie niet te laag zit dan oid

1 like

Nou mijn ervaring is niet zo’n goede want ik ben zwanger geworden terwijl ik een koperspiraal had! Kind is nu 6,5 jaar :laughing:
De spiraal hing in de baarmoederhals, dus niet meer in de baarmoeder.

Na de geboorte ben ik voor een mirena gegaan omdat die groter is en minder snel kans op uitzakken zou hebben. Mja, ik heb er 5 jaar plezier van gehad, maar toen ik hem liet vervangen bleek hij ook niet meer op zijn plek te zitten. Hing ook alweer in de baarmoederhals.
Ik twijfelde of ik nog wel weer een spiraal moest nemen als ze schijnbaar makkelijk uitzakken bij mij, maar de gyneacoloog zei dat het toch zijn werk gedaan heeft de afgelopen 5 jaar dus ja… en hij vond spiraal veiliger dan alleen condoom.
Ik heb toen opnieuw een mirena laten zetten want ik lag daar toch al…

Het plaatsen is bij mij ook een hel omdat mn baarmoedermond verstopt zit ofzo dus ze moeten echt wroeten en trekken en dat doet me toch een pijn… ging haast van mn stokje, en de weken erna ook enorme krampen gehad…

het lijkt ook alsof ik nu meer last heb van de hormonen. Vaak lage rugpijn vlak voor de menstruate, soms enorm emotioneel om niks, en dan blijk ik ongesteld te moeten worden. Meer menstruatie dan vorige 5 jaar, toen werd ik het eigenlijk bijna nooit. Nu toch wel af en toe, maar niet veel bloed. Soms vraag ik me af of hij nog wel goed zit, maar ja, kan moeilijk elke maand een echo laten maken.
Ik twijfel of ik over 5 jaar weer een spiraal neem alleen al om de pijn van het plaatsen en omdat ik bang ben dat hij weer uitzakt. Maar de pil wil ik echt niet meer.

Heb je het nooit gemerkt dat de (koper) spiraal niet meer op zijn plek zat? Geen pijn oid ?

Je oude mirena gaf op het einde veel minder hormonen af dan je nieuwe nu in het begin, denk dat het daar aan ligt?

Neep nooit wat gemerkt! Gek he…

1 like

Dit is vanaf nu mijn grootste angst :raised_hands:t2: haha

1 like

Bij mij duurde die periode ook langer dan 3 maanden. M’n huisarts zei toen ook dat een periode van een half jaar niet gek was, dus ik heb het uitgezeten en toen is het wel beter geworden, ergens tussen die 3 en 6 maanden. Mijn ervaring is dat het dus wel beter kan worden!

1 like

Nou bij mij gaat ie er morgen uit. Ben in februari 3 van de 4 weken ongesteld geweest en heb nu bloedarmoede… ben echt een draak, ga wel weer aan de pil :thumbsup:

Ik heb de koperspiraal trouwens

Misschien is dit een beetje TMI maar sinds ik mijn spiraal heb ruik ik echt heel anders daar beneden. Op slechte dagen echt wel een heftige vislucht vind ik zelf. Hebben meer mensen hier last van en misschien tips?

Geen tips, maar heb hetzelfde. Vooral als ik ongesteld ben of net daarna ruikt het soms echt naar iets rottends :weary:

1 like

Ja, herkenbaar. Helaas geen tips.

1 like

Vislucht zou bacteriële vaginose kunnen zijn. Het is trouwens heel logisch dat de geur veranderd door een andere hormoonbalans. :slight_smile:

1 like

Ik heb vijf weken geleden mijn (koper)spiraal laten plaatsen en dat was zo pijnlijk. Vooral de dagen erna.

Vorige week was mijn eerste ongesteldheid en ik was er echt zenuwachtig voor maar ik had nergens last van?! Geen buikpijn, geen rugpijn, helemaal niks. Begon gewoon te bloeden en that’s it. Ik merkte wel dat ik iets meer bloedde dan normaal. Maar gelukkig wel maar 4 dagen zoals altijd dus ik ben echt heel heel blij met m’n spiraal! Verder ook geen last van tussentijdse bloedingen oid

2 likes

Ik heb hetzelfde. Mijn huisarts zei dat ik de eerste jaren gewoon geluk heb gehad dat ik nooit heb gebloed. Maar dat ik nu af en toe wel bloed niks zegt over de werking, de hormoonspiraal is gewoon minimaal 5 jaar betrouwbaar. Ik moet zeggen dat ik in mijn hoofd soms nog wel denk van: ja leuk verhaal maar you never now. Maar goed, ik vertrouw erop dat de spiraal gewoon zijn werk doet, want afgezien van het bloeden merk ik geen verschil.

1 like

Heb nu een week m’n spiraal en ben 3 maanden hiervoor niet ongesteld geweest (niet zwanger, geen idee waarom ik niet ongesteld word) maar ooo m’n borsten en tepels doen zo’n pijn! Alsof ik al de hele week ongesteld ben, maar toch niet dus :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar als dit het ergste is kan ik er best mee leven

Ik heb afgelopen vrijdag een spiraal laten zetten (verdoofd gelukkig dus niet gevoeld) maar ik bloed sindsdien helemaal niet meer? Is dat wel normaal? Heb alleen vreselijke krampen nu.

Ja dit idd gatverdamme echt naar dooie ratten ofzo

Ik had diezelfde dag nog wat bloed, maar daarna niet meer totdat ik weer ongesteld moest worden. Dus is volgens mij gewoon normaal :slightly_smiling_face:

1 like

Elk jaar geeft je spiraal minder hormonen af maar hij moet minstens 5 jaar betrouwbaar zijn. Minder hormonen is meer bloeden.

1 like