Spiraaltje

Ik heb het idee dat mijn ovulatie wat heftiger is kwa pijn, maar had altijd al meer last daarvan. Tijdens mijn menstruatie niet. Gewoon de zelfde krampen als ik altijd had.

Haha, ja hoor, dat mag!

@Melodine blijkbaar kan 'ie over vier weken meer naar boven bewogen zijn. Ik hoop het, want anders moet ie eruit. :confused:

Bijzonder! Ben benieuwd. Laat je voor het geval wel ook alvast een afspraak maken om bij die controle evt. meteen een nieuwe spiraal plaatsen als blijkt dat ie nog steeds niet goed zit? Vond die echoā€™s echt duur!

Ugh, ik haat mā€™n lichaam. Morgenochtend wordt mā€™n koperspiraal geplaatst en precies nu ben ik nog steeds niet ongesteldā€¦ :triumph: Laatste pil heb ik donderdagavond ingenomen en normaal ben ik nu dan echt al ongesteld. Dus yay, gaat nog meer pijn doen.

Ah, balen. Komt het niet doordat je mogelijk gespannen ben voor morgen? Bij stress doet mijn lichaam dat namelijk. Succes morgen in ieder geval.

1 like

@Ladybug Nee ik ben eigenlijk nog helemaal niet zo gespannen, komt morgen wel denk ik. Ik heb wel eens eerder gehad dat het wat langer duurde, maar lekker typisch weer dat het uitgerekend nu is :joy: Hoop dat ik het vannacht ofzo nog word. En bedankt @Enthusiasm! Hopelijk zal het bij mij ook meevallen.

Vriend heeft net nog geregeld dat hij morgen later naar stage mag, dus hij gaat heel lief met me mee en nu vind ik het al een stuk minder eng :smiley: En stiekem vind ik het goed dat hij mij even mag zien lijden daar want ik doe het ook mede voor hem :joy::joy:

2 likes

Volgende week donderdag alweer mijn 3e Mirena spiraal laten zetten. Ik weet eigenlijk niet meer of je dan gelijk weer veilig bent of dat je dan weer een week moet wachten, ga dat sowieso wel even aan mijn dokter vragen. Gelijk ook een uitstrijkje doen (lang leve 30 worden :p), aangezien ik toch met de benen wijd lig.

Hij zit erin!! En thank god, ik ben vannacht alsnog ongesteld geworden :grin: Het opmeten en het zetten van de spiraal deed niet eens pijn. Maar die tang in het begin waarmee je baarmoedermond uitgerekt wordtā€¦ fuck dat deed pijn. En ze was lang met die eendenbek aan het poeren omdat mijn baarmoeder blijkbaar hoger ligt dan gemiddeld. Heb toen gehuild en de hand van mn vriend fijn geknepen :joy: Maar zodra het klaar was had ik geen pijn meer, heb nu alleen krampjes die je ook gewoon bij je ongesteldheid hebt. En hij werd gezet door een hele lieve vrouw die me meteen op mn gemak stelde.

Maar: huisarts zei dat ik nu een maand lang andere anticonceptie erbij moet gebruiken. Terwijl ik nu op internet lees dat je na het zetten van een koperspiraal meteen veilig bent :thinking:

Ik zou het veilig doen tot de controle, want koper werkt alleen als het precies goed zit. Hoe snel het werkt als het goed zit weet ik niet.

1 like

Mijn spiraal is 22 dagen geleden geplaatst. Sindsdien bloed ik. Niet veel, maar genoeg dat het vervelend is en ik inlegkruisjes moet gebruiken. Nu begint mijn menstruatie bijna. Ik gaf geen kick bij het plaatsen van een spiraal. Maar nu lig ik gevouwen. Rug en buik doen pijn. Mijn flanken doen pijn alsof er spanning staat op de spieren. Ik wil seks, geen pijn en bloedingen.

Mijne zit er nu precies een week in. Ik was gewoon 4 dagen ongesteld zoals altijd en toen was het over. En sinds vandaag opeens weer alsof ik opnieuw ongesteld ben, ben echt doorgelekt net :sob:

Ik heb ruim een jaar mijn spiraal, maar ik merk dat het me steeds meer gaat tegenstaan. Met seks voel ik het vaak, te diep is echt de hel. Daarnaast ook heel benieuwd hoe ik ben zonder hormonenā€¦ ik overweeg dus sterk de spiraal te laten verwijderen. Voor degene die ook van een spiraal naar geen anticonceptie zijn gegaan (condooms uitgezonderd haha), wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb een maand geleden een mirena spiraal laten plaatsen. Nu moet ik dus als het goed is ongesteld worden. Ik heb nu hele erge menstrustiekrampen (nog geen bloedverlies). Heb hier altijd wel veel last van, maar dit is echt intens. Kan niet rechtop zitten en staan en ben helemaal naar.
Hoe was de eerste keer ongesteld worden bij jullie met een spiraal?

Eerste keer normaal, tweede keer inderdaad zieke buikkrampen, daarna niet echt meer!

1 like

Ben van de spiraal naar de pil overgestapt, merk geen verschil. Voel me precies het zelfde. Alleen veel minder bloedverlies tijdens stopweek dan tijdens menstruatie, wat wel heel fijn is

Ah dat klinkt wel goed!

Ik heb inmiddels al mijn tweede mirena spiraal. Ben er echt super blij mee.
Plaatsen was niet zo fijn en daarna twee weken flinke rugpijnen gehad, maar daarna (bijna) niet meer ongesteld geweest. Ook eigenlijk nooit last van.
Heb hem destijds laten plaatsen tijdens mijn menstruatie.

Pfoe dat klinkt allemaal niet fijn! Snap dat je liever niet alleen op een condoom wil vertrouwen. Maar zoā€™n pijn tijdens je menstruatie en je eisprong is ook niet te doen lijkt mijā€¦

1 like

Ik had ook ergere krampen, maar ik heb een koperspiraal, dus ik associeerde dat ook met dat ik een ā€œechteā€ menstruatie had.

1 like

Mijn eerste twee keer ongesteld zijn na het zetten van mijn spiraal waren lang en veel krampen. Ik heb hem nu twee maanden. Ik merk wel dat het allemaal minder wordt, gelukkig kwa bloedverlies tussendoor etc. Ik wacht nu op mijn menstruatie, maar het is voorlopig weer oorlog in mijn buik. Maar de verloskundige zei dat het nog wel even kan duren voor alles weer ā€œnormaalā€ gaat.

1 like