Spiraaltje

Ja? Ik had verwacht dat je dan wel iets zou merken omdat het natuurlijk meer hormonen zijn. Dank voor je reactie iig! Afwachten wat het bij mij gaat doen

Had vier dagen geleden menstruatie moeten krijgen, maar niks. Nu vandaag een lichtgrijze afscheiding met wat donker bloed bij het afvegen. Zou dit mijn menstruatie zijn? Ben wel ontzettend opgezet bij mijn buik. Heb ook een paar heftige steken gehad.

Vanochtend mijn derde Mirena laten zetten (+ moest een uitstrijkje, dubbel feest). Viel al met al mee, was wel wat duizelig en moest van de assistent langer blijven zitten omdat ik bleek zag. Wat krampen vanmiddag gehad maar nu al nergens meer last van.

Mij werd alleen aangeraden om aankomende 4 weken seks te hebben met condoom (just to be sure) terwijl ik overal lees dat je na 7 dagen weer beschermd ben (ook als ie niet geplaatst is tijdens je ongesteldheid). Werd dit bij jullie ook aangeraden?

Misschien is dit het begin van je menstruatie? :thinking:

@Trenchcoat Ik heb dit advies ook gekregen omdat ik toen na 4 weken een echo zou hebben om te kijken of alles nog goed zat, misschien is dat de reden? Anders zou ik het ook niet weten haha want het is niet zo dat ie pas na 4 weken begint te werken ofzo


Ik ga morgenvroeg mā€™n spiraal laten vervangen en zit over iets na te denken.

Mijn spiraal is bewogen in de baarmoeder maar zit er wel voor de volle 100% in (het zijn een soort mini kraaltjes in een rondje). De gynaecoloog zei dat de spiraal nu niet meer (voldoende) werkt maar op de website van de spiraal staat:

The spherical shaped IUBTM moves freely in the uterus, without sharp edges and corners

ā€˜Moves freely in the uterusā€™ dus nu begin ik te twijfelen of het niet gewoon normaal is dat deze spiraal beweegt in de baarmoeder? Ik heb het bedrijf ook gecontacteerd en zij bevestigden duidelijk dat als de spiraal compleet in de baarmoeder zit dat het 100% werkt, ook al beweegt het (enkel in de baarmoeder dus). En dat is dus het geval. Dus ik ben even verward.

Heb mā€™n gynaecoloog al gebeld maar ze reageerde best raar. Ze vroeg op een rare toon waarom ik het bedrijf heb gecontacteerd en zei dat ze niet echt snapte wat ik nu precies wil.

Maar ik wil echt niet door het proces van het vervangen gaan als dit helemaal niet nodig is??

Het is ook een vrij nieuwe spiraal (2017) dus misschien heeft ze er gewoon nog niet veel ervaring mee. Het bedrijf heeft ook gezegd dat we de echo naar hun mogen opsturen zodat zij kunnen zien of hij nog goed zit ja of nee, dus ik denk dat ik dat misschien liever eerst doe i.p.v. hem meteen te vervangen.

Weet het nu echt niet zo goed meer. Mijn menstruaties zijn sinds de vorige keer ook heel heftig opeens en als de spiraal niet meer goed zou werken zou dit ook minder worden denk ik? En gewoon het idee dat ik 2 maanden lang bijna 3 keer per dag seks heb gehad (en al helemaal rond mijn vruchtbare periodes) en niet zwanger ben vind ik eigenlijk ook heel raarā€¦ dus ergens heb ik het gevoel dat de spiraal gewoon okĆ© zit :thinking:

Ga het morgen zeker even overleggen.

Ik denk inmiddels dat het mogelijk schimmel ofzo is. Geen menstruatie, wel rare afscheiding. Via die canosten site heb ik een drie vragen test gedaan. Die zegt mogelijk bv. Dus kijk even aan en anders komende week even wat voor halen.

Heb je een mirena? Die werken ook als ze bewogen hebben. Soms kiezen ze dan voor vervangen omdat je klachten kan krijgen van de manier waarop ie zit. Bij mij is een spiraal twee x zodanig verzakt dat ze bang waren dat de spiraal zelf in de baarmoederhals zou liggen. Dat kan dan pijn klachten geven bijvoorbeeld.

1 like

Nee een koperspiraal!

Ben net terug van de gynaecoloog en heb toch mā€™n spiraal laten vervangen.

Ik had het dus verkeerd begrepen, de spiraal was helaas echt gezakt dus moest gewoon vervangen worden.

Was echt weer heel naar, maar ik kon daarna meteen rustig naar huis wandelen ipv zoals vorige keer 2 uur daar te blijven liggen van de pijn en bijna flauw te vallen. Het is nu 2 uur geleden en ik voel af en toe een heeel klein beetje gerommel in mā€™n baarmoeder maar absoluut geen pijn! Terwijl ik vorige keer de hele dag weeĆ«n voelde en niks kon doen behalve liggen.

Ik denk dat het komt door de Aleve Feminax die ik nu heb ingenomen, vorige keer had ik een paracetamol ingenomen maar naar mijn gevoel werkt de Aleve veel beter! Dus ik ben echt heeeeel blij en opgelucht dat ik geen pijn voel. :smile: Wat een wereld van verschil

1 like

Yes ik heb net controle gehad van mā€™n nieuwe koperspiraal en deze keer zit hij wel gewoon goed! :smile:

Ben zo opgelucht!

9 likes

Fijn!

Over precies 1 week wordt mijn koperspiraal gecheckt nadat ie er een maand in zit. Hoop ook echt dat ie goed zit. Ik ga ook vragen of het mogelijk is om de draadjes verder af te knippen, want naar mijn idee zijn die best wel lang :sweat_smile:

En ik hoop zoooo dat mijn 1e ongesteldheid met spiraal op tijd komt, maar zal je net weer zien dat het precies tijdens mijn festivalweekend valt en ik daar sterf van de krampen.

1 like

Okeeee nou het is zoverā€¦ 1e ongesteldheid met spiraal (iets meer dan 1 week te vroeg???) Ik mag tenminste hopen dat dit het echt is, want mā€™n baarmoeder staat in de FIK en ben echt full modus aan het bloeden. Heb nog nooit zoveel krampen gehad (op de dag dat ie gezet werd na). Overmorgen mā€™n check bij de huisarts.

Ik was ook vroeger ongesteld en had ook het idee alsof ik op klappen stond. Ik verloor in het begin niet zo veel bloed, maar die krampen, wat een hel. Hoop voor je dat het een beetje doorzet, want bij mij bleef het allemaal een beetje hangen leek wel.

1 like

Was je ook langer ongesteld dan normaal? En thanks ik hoop het ook, de krampen lijken steeds erger te worden

Ja, de eerste keer was ik ongeveer twee weken ongesteld, de tweede keer iets van 9/10 dagen en de laatste keer dat ik ongesteld was ( ik heb hem nu drie maanden ) was ik een volle week. Het gaat dus bij mij gelukkig de normale kant weer op. Maar de krampen zijn wel heftiger geworden bij mij.

Was ik al een beetje bang voorā€¦ maar ach, alsnog geen spijt van de keuze. Thanks voor de info!

1 like

Nee ik ook niet. Zeker niet omdat het allemaal minder wordt kwa menstruatie!

1 like

Nou ze heeft niet eens gekeken netā€¦ omdat ik aangaf dat ik wel echt last heb van de krampen moet ik volgende week helemaal naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of hij echt goed zit. Pffff

En heb je de echo al gehad? Ik hoop dat ie nog gewoon goed zit!


Ik lach mezelf echt uit trouwens, ik was hier een paar maanden geleden vrolijk aan het verkondigen dat ik echt totaal geen last heb van de koperspiraal en niks merk etc, ja dat was dus omdat hij helemaal niet meer goed zat :sweat_smile:

Heb nu mā€™n eerste ongesteldheid sinds de nieuwe spiraal is ingebracht en ohhhh heb al 2 dagen veel krampen en het bloed stroomt er uit :upside_down_face: Heb extra dik maandverband gekocht wat al meer op een luier lijkt en zelfs dat is net genoeg. Dit heb ik nooit gehad bij de vorige dus volgens mij zat die vanaf het begin niet goed! Ach zolang ik beschermd ben vind ik het de klachten allemaal waard haha

Heb je geen kaartje gekregen waar de datum op staat? Anders contact opnemen met de dokter die t geplaatst heeft. Staat daar in het systeem

Heeft iemand hier ook gehad dat een jongen tegen je spiraal aan kwam? Het deed echt fucking veel pijn en bij hem ook wel. Kan mā€™n spiraal te laag zitten?

Yes, heb de echo gehad en alles zag er goed uit! (Dus dat is weer mooi +/- 150 euro weg voor mijā€¦) Ze had ook gelijk mā€™n eierstokken en alles gecheckt, maar alles zag er normaal uit, dus hopelijk is het gewoon dat mā€™n lichaam eraan moet wennen. Mijn 1e ongesteldheid heb ik nu dus ook al gehad, duurde 2x zolang en idd wat jij zegt enorm veel bloed, heb voor het eerst de grootste tampons moeten kopen en zelfs die waren na 3 uur alweer helemaal vol. En al vaak doorbraakbloedingen gehad, maar nu is het al een week rustig! Kut voor jou dat het opeens zo heftig is, ik hoop dat het inmiddels al wat minder is geworden voor je!

Echt tegen je spiraal aan komen lijkt me niet mogelijk toch als ie in je baarmoeder zit? Denk dan eerder tegen die touwtjes

Volgens mij heeft hij het bij mij nooit gevoeld maar ik heb zelf wel dat bepaalde standjes waarbij hij dieper komt wel pijnlijk kunnen zijn en dat had ik voor mn spiraal niet

1 like