Spiraaltje

Als het bij een jongen pijn doet, dan zijn de draadjes waarschijnlijk te kort geknipt. Dat zei mijn huisarts toen ik dat aankaartte.

Als jij het echter niet vertrouwt, zou ik het even laten checken.

@Pantalones @Enthusiasm Ik moet morgen toch naar de gynaecoloog dus zal het daar gelijk aangeven! Even controleren kan sowieso geen kwaad dan. Ik was inderdaad de dagen daarvoor ook ongesteld geweest dus hopelijk lag het gewoon daaraan.

1 like

Ja ga ik doen!!

Oke ik ben net terug! M’n spiraaltje zat goed gelukkig! De reden waarom het nog zo’n pijn kan doen is omdat mijn baarmoedermond behoorlijk mishandeld is omdat het plaatsen heel moeizaam ging destijds. Dat heeft ongeveer 3 maanden hersteltijd nodig. Daarnaast zei ze dat inderdaad ongesteldheid ervoor kan zorgen dat de baarmoedermond lager komt en gevoeliger wordt. Die gevoeligheid komt dat doordat dan het slijmvlies verdikt is!

2 likes

Ik twijfel heel erg om een spiraal te laten zetten. Ben sinds een aantal maanden weer begonnen met hormonale anticonceptie (nuvaring). M’n huid is enorm verbeterd, m’n cyclus is weer normaal en de heftigheid van mijn menstruaties is ook weer te doen.
Ik ben alleen echt een heks sinds ik weer hormonen gebruik en heb continue last van (TMI sorry) schimmelinfecties. Word er helemaal gek van.

Ik twijfel nu tussen terug naar condooms, of een spiraal. Zijn hier meer meiden die last hadden van de hormonen, maar er ook voordelen uit haalde (zoals bijv mijn acne)?

Ik heb sinds ik van veel hormonen naar mirena ben gegaan opeens een vette huid en grote poriën gekregen :confused:

Is er hier iemand met een kyleena spiraal en nog steeds een menstruatie heeft? Ik heb de kyleena nu 1,5 jaar en mijn cyclus word alsmaar korter. Ik heb ook nog gewoon een eisprong. Nu is mijn cyclus deze keer weer 21 dagen waardoor ik dus maar 16/17 dagen niet aan het bloeden ben. Ik zit er echt aan te denken om hem maar te laten verwijderen maar dan zijn er verder geen alternatieven meer voor me behalve condooms.

1 like

Ik heb de kyleena! Sinds oktober en ben eigenlijk amper ongesteld. Mijn laatste langere ongesteldheid was in april. Vorige week ineens 1 dag dat ik bloed verloor maar dat was de dag er na al nagenoeg over

Ik had gehoopt dat t bij mij ook zo zou gaan! Gelukkig verlies ik niet veel bloed, kan het af met een inlegkruisje. Maar wel irritant dat het zo vaak is.

1 like

Ja ik had wat jij nu hebt met de implanon alleen nog een tandje erger. Omgedraaide wereld als in 3 weken ongesteld paar dagen niet. Mij werd toen gezegd na iets meer dan een jaar dat de situatie ook niet meer zou verbeteren en heb ik het verwijdere

Wat vervelend dat je zo vaak ongesteld wordt… lijkt me niet fijn nee :thumbsdown: Ik heb de Kyleena pas sinds november en een vrij stabiele menstruatiecyclus. Ongeveer iedere maand word ik 10 dagen licht ongesteld. Nog geen tampon bloed per dag.

1 like

Ik heb wel de laatste tijd steeds vaker last van m’n spiraaltje… beetje een domme vraag, maar is het gek om een controle afspraak te maken om te checken of die nog goed zit/mijn eierstokken in orde zijn? (Ik heb namelijk al eens een cyste gehad)

(Sorry voor de dubbelpost)

Als je dr erge last van hebt, zou ik gewoon naar de dokter gaan, en mogelijk dat ze het dan willen controleren. Vind ik zeker niet raar. Al helemaal niet met je eerdere cyste. Al is t maar ter geruststelling dan.

1 like

Ik was zo bang mijn spiraal te vervangen, dat het eruit halen enorm veel pijn zou doen, dat ik mijn afspraak voor een nieuwe heb veranderd naar alleen eruit halen.

Is me enorm mee gevallen. Eventjes vervelend natuurlijk, maar verder nergens last van. Dus nu binnenkort toch weer terug voor een nieuwe.

1 like

ik bloed ook nog maar heel onregelmatig. Soms 7 dagen heel heftig, dan 2 weken niets en dan opeens weer een dag ofzo. Word er ook een beetje gek van! Vooral dat ik niet meer zeker ben in welke fase van mijn cyclus in zit, voelt onzeker.

Snap ik! Ik word er ook een beetje gek van haha. Al heb ik wel geluk dat ik niet heftig menstrueer nu. Hoe lang heb jij je spiraal?

@Polska je kunt het altijd vragen! Heb je na het plaatsen wel een controle gehad?

2 likes

Ik heb nu kleine 3 weken een spiraal en ben er zo blij mee, bij de pil had ik constant bloedingen en van de Implanon kreeg ik cystes . Plaatsen was totaal niet pijnlijk. Qua bloedingen is het nu echt minimaal.

1 like

Ik heb hem nu sinds november! Ik had in het begin echt heel erg last en nu bijna niet meer afgezien van die bloedingen dus, dus dat is wel heel fijn.

Ik twijfel ook heel erg om m weer te laten verwijderen. Ik heb verder geen last van mijn huid of moodswings of wat dan ook. Alleen “maar” het menstrueren zo snel achter elkaar. Ik ben super bang om zwanger te raken waardoor ik met alleen condooms amper seks durfde te hebben dus dat was ook niet handig haha.

Ik heb hem bij de gynaecoloog laten zetten en ze had na het zetten gelijk gecheckt of die goed zat. Daarna alleen controle gehad voor die cyste. Dus ik ga volgende week voor mijn geruststelling toch maar een afspraak maken!