Ooh zo. Ik heb er eentje met hormonen, maar ik word helaas ook nog steeds ongesteld. Ik hou het zelf een beetje bij in een app (Clue), maar verder merk ik vanzelf wel wanneer ik ongesteld word, voel het ook vaak wel aankomen met krampen de dag ervoor.
Dat is wel het enige jammere ten opzichte van de pil, niet meer kunnen doorslikken als ongesteld zijn niet handig uitkomt oid
Ik wil jullie niet bang maken hoor, meiden die het nog overwegen, maar ik word wel echt even gek van de pijn. Pijnstilling is nu uitgewerkt en ik dacht ik kijk even aan of het gaat, maar het gaat echt niet. Maar voel me echt slecht over het slikken van ibuprofen (in combi met paracetamol), ook al houd ik me aan de maximale dosis, dit kan toch niet goed voor je zijn? Had van het weekend ook al ibuprofen geslikt vanwege menstruatiekrampen.
Hoop zo dat mân lichaam snel rustig wordt. Het gekke is dat ik ook echt amper bloed, de krampen voelen alsof mân hele baarmoeder leeg wordt geduwd.
Misschien toch even contact opnemen met de huisarts oid? Lijkt me niet normaal toch dat het echt zo extreem veel pijn doet. Of is dat wel erbij verteld
Ohh bah vandaag nog steeds? Bij was het op de dag van de plaatsing ook wel echt doorbijten, voelde idd alsof mân lichaam er alles aan deed om dat ding eruit te werken. Maar de 2e dag was ik alweer helemaal okĂ©. Hoop ook voor je dat het snel rustig wordt, maar het is in ieder geval niet abnormaal, je hebt hem pas net. Het kan de paar dagen erna nog pijnlijk zijn.
Las wel dat het nog dagen en zelfs weken pijnlijk kan zijn, dus ik denk dat het wel normaal is. Heb ook geen koorts ofzo. Maar het voelt dus wel vrij onnatuurlijk :â) Je lichaam wil dit waarschijnlijk niet in zich hebben, dit stond me dus beetje tegen van te voren.
Maar maak me dus niet zozeer druk om het hebben van pijn nu, maar eerder of pijnstilling gebruik ok is. En ok, wel wat angst dat dit zo nog weken aanhoudt. Dat wordt echt flink pittig dan.
Maar echt zo pijnlijk als je nu schrijft? Hoop dat het snel beter wordt iig! Hoort er ook wel bij in het begin vrees ik. Maar als het aanhoudt zou het echt niet gek zijn om erover te bellen oid hoor. Hoewel ik ook wel weet dat ik zelf heel makkelijk daarin ben, misschien iets te haha. Ik had ook een aanhoudende stekende buikpijn en ben toen terug naar de huisarts geweest om het even te laten checken. Vond ze ook niet gek.
Qua pijnstilling is er nog niet iets om je zorgen te maken als je je gewoon aan de dosering houdt toch? Als je dat een paar dagen doet. Ik heb even gekeken maar bij ibuprofen staat dat je het 5 dagen achter elkaar kunt slikken. Langer alleen als voorgeschreven door een arts oid.
Maar goed, even aankijken is ook prima dan lijkt me. Omdat je ook geen koorts hebt oid. Hopelijk gaat het snel over, sterkte voor nu iig!
@littlenumbers kwam dat wel tegen op fora ja! Ben met ibuprofen gewoon al snel bang dat het schade aanricht, maar zit daar nog niet aan qua dagen inderdaad! Ik kijk het nog een paar dagen aan, mocht het donderdag nog zo erg zijn kijk ik wel of ik langs de huisarts ga (die kan trouwens toch geen inwendige echo maken of wel?)
Nee, voor een inwendige echo ben ik later nog naar het ziekenhuis geweest, dat kan van wat ik begrepen heb alleen door een gynaecologische arts.
Misschien heb ik wel een lage pijngrens hoor, geen idee maar zou het nu best hoog inschalen op een schaal van 1 tot 10. Helemaal vergeleken met het zetten, dat was niks vergeleken hiermee.
Vragen nu ook af of de gynaecoloog mân baarmoeder van te voren wel heeft opgemeten, dat gebeurt toch? Er werd meteen al een standaard spiraal bij gepakt (t safe), nog voor er iets bij mij was gedaan dus vraagj me nu af of hij niet te groot is ofzo? Hij lijkt ook echt meer links dan rechts in mân baarmoeder te zitten. Daar is het pijnlijk en nog pijnlijker als ik links druk.
Nou real time update. Het was gisteravond met pijnstilling nog nasty. Het ging vanmorgen wel, maar net worden de pijnaanvallen toch best gemeen weer dus maar weer pijnstilling genomen.
Ik wil vanavond sporten maar twijfel een beetje. Endorfine enzo is goed tegen pijn ook, maar ik krijg altijd slappe benen van menstruatie-achtige krampen dus ben bang dat ik niet echt goed mee kan doen, en mijn hoofd staat echt niet vrolijk bij zoân aanval. Echt als ik mezelf bekijk in de spiegel schrik ik gewoon. Plus ik heb geen zin om uit te leggen ânee ik heb geen blessures, maar ik kan toch niet helemaal vol meedoen vanwege pijn door xâ.
ik heb mijn spiraal nu al ruim twee jaar en ben er super blij mee, maar ooohhh man, die eerste weken waren zo kut qua pijn.
Hopelijk is het inmiddels al wat minder!
Ik had de eerste 12 uur na het plaatsen ook vreselijk veel pijn en na de eerste controle (en ook veel onbeschermde seks) bleek de spiraal helemaal niet meer goed te zitten. De gynaecoloog vermoedde dat het toen gedurende die 12 uur na het plaatsen al is verschoven dus als je het niet vertrouwt laat het aub even nachecken!
Oh jij gaat ook door de grond? Ah ben jaloers op je, mijn date reageert amper op mijn klaagzang over pijn maar dat is iets voor een ander topic.
Vanmiddag dus paar uur ernstige pijn, twijfelde zelfs of ik dokter zou bellen voor de zekerheid. Maar Google vertelde me weer dat het best mogelijk is, deze felle pijn.
Pijnstiller werkte ook best laat maar het is nu weer paar uur rustig. Heb wel sporten overgeslagen. Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat met de pijn, en hopelijk overmorgen weer sporten. Hopelijk bij jou ook snel beter!
@Diamonds Bleef die pijn zo lang aanhouden of had je ook periodes met rust/geen pijn?
Ik had toen gedurende 12 uur continu pijn. Het was iedere 15 minuten wel opeens een stuk erger en dan zakte het een beetje af maar de pijn bleef wel vrij heftig. Kon ook niet zitten, alleen maar liggen. Na die 12 uur was de pijn zo goed als over en heb ik behalve lichte krampen af en toe nergens last meer van gehad. Maar dat komt waarschijnlijk omdat de spiraal toen al niet meer goed zat
Ik klaag ook expliciet. Maar helpt niet echt. Gisterenavond was het echt erg en kreeg daarop geen reactie. Had vanmiddag iets gestuurd van bleg weer pijnaanvallen, verga echt van de pijn. En daar reageerde hij niet op (hij stuurde iets over zân huis ofzo) dus had ik later gestuurd ânou om je op de hoogte te houden gaat al wat beter maar durf nog niet te sportenâ. Toen zei hij âecht !!!â Dus ik âja deed echt pijn en ibu werkte sloom maar nu paar uurtjes rustigâ. Weer niks. Echt kill me now. Moet mezelf steeds inprenten: nee je zet hem niet voor hem, je doet dit voor je zelf. Maar zou graag eentje erkenning van mijn pijn willen, die heb ik voor ons over. Zo voelt het. En hij zeikt over zân huis en over een verkoudheid. Maar weet dat dit zeggen op de app niet werkt (eerder gebeurd/gedaan, hielp niks) dus houd me maar in tot ik hem weer in het echt zie.
Koken enzo lukt wel hoor, maar trek wel een moeilijk hoofd zo nu en dan.
Oh jeetje. En hoe zat hij dan? Ik bedoel kantelt hij dan ofzo? Ik ging voelen maar ik voel niet eens draadjes uit baarmoedermond komen. Ik dacht net gaat goed, maar nu zeurt het weer af en toe.
Stomme is dan dat hij wel dingen stuurt en ik passief agressief denk âik ga hier niet op reageren, boeit me niks,hallo ik heb pijn reageer daar opâ. Maar het boeit me wel dus reageer dan toch op zijn klaagdingetjes/random shit.
Denk dat hij niet weet wat te reageren maar een âoh wat irritantâ zou al genoeg zijn.
Ach ja. Nu slapen. En twijfelen of ik toch nog een ibuprofen neem. Heb nog nooit zoveel daarvan geslikt als in deze week :s
Nee hij was dus helemaal verzakt
Plaatjes om het te verduidelijken
Zo had ie moeten zitten:
Maar hij was dus naar onderen gezakt zoals hier:
Ik heb trouwens een koperspiraal en dan van die kleine balletjes (Ballerine heet het volgens mij) maar daar waren niet zulke plaatjes van haha
Vandaag gelukkig maar klein beetje last af en toe! Eerste dag zonder ibuprofen! (Moet wel vandaag beduidend vaker plassen en gekke darmen (heb ik normaal ook tijdens menstruatie), dus het zal wel nog irriteren in die regio).
Morgen word ik gebeld over de afgenomen soa-test. Dan ga ik toch wel vragen voor een controle echo voor over 6 weken. Better safe than sorry.
@death_by_sexy Hoe ging het vandaag met jou? En ga jij op controle?
Ik gooi mijn spiraalervaring er ook even in. Ik heb mijn spiraal (mirena) nu 4 jaar.
Ik weet niet zo goed of ik nu positief over de spiraal ben of niet, ik denk eerder neutraal. Het zetten ging prima, het moment van inbrengen via de baarmoedermond vond ik wel erg pijnlijk (voor een korte tijd dat wel). Ik werd die middag heel duizelig en misselijk, hield nog een dag een beetje aan toen was het wel weg. Ik heb toen ongeveer 3 maanden heeeeel licht gebloed (het was niet eens inlegkruisje waardig zeg maar, maar goed toch vervelend) en ik had een maand ofzo echt hele pijnlijke liezen? Daarna heb ik 3 jaar he-le-maal niet meer gebloed #heerlijk. Het laatste jaar bloed ik wel weer maar qua hoeveelheid stelt het eigenlijk nog steeds vrij weinig voor (en misschien #tmi maar het is niet eens bloed, maar zwart prut).
Ik heb soms met seks en bij bepaalde standjes wel eens het gevoel dat de penis tegen mijn baarmoedermond stoot en dat is soms echt heel pijnlijk, maar of dit nu per se spiraal gerelateerd is of afhangt van de ligging van mijn baarmoeder(mond) op een bepaald tijdstip tijdens de maand of een combi; geen idee.
Over een jaar moet hij er dus uit, zit nu al wel een beetje te bedenken wat ik dan wil. Want aan de ene kant ben ik er best over te spreken maar ik zou ook wel eens willen ervaren hoe het is zonder.