Spiraaltje

Viel echt mee! Had wel 600 mg ibuprofen genomen maar het voelde niet erger dan een flinke menstruatiekramp. Ben benieuwd of het nog erger wordt vandaag/morgen.
Ze vroegen wel 3x “gaat het wel?”, volgens mij keek ik wel angstig/bleek :’)
Wel raar: ik krijg dus geen controle echo over een maand, terwijl dat op internet wel wordt aangeraden. Bij mijn zus is hij ook gaan zakken waardoor ze minder beschermd was, dus eigenlijk lijkt het me fijner als het nog een keer gecontroleerd wordt maar dat is dus geen protocol?

2 likes

Bij mij was dat ook zo dat er geen controle echo werd gedaan. Maar ze zei wel dat als ik het wou ik gewoon kon bellen om daar een afspraak voor te maken mocht ik niet zeker zijn of last hebben.

1 like

Hoe snel vervangen jullie je spiraaltje? Ik heb 'm nu bijna 4 jaar en ze gaven aan dat de spiraal na 5 jaar vervangen moet worden.

Na 5 jaar dan toch? Of waarom zou je eerder of later willen?

Omdat ik bang ben dat ik het anders vergeet

Ik heb nu zelf maar even een herinnering in mn google agenda gezet voor april 2021 haha.

2 likes

Wow het werd wel nog heftig in de loop van de dag. Af en toe flink gemene krampen en slappe benen. Heel benieuwd hoe het morgen gaat. Volgens mij zie je echt aan mijn hoofd dat ik het dan ff zwaar heb dus ben benieuwd op werk :’)

Jeetje ik lijd echt :’) Maar heb drie uur geleden ibuprofen genomen (400mg) dus het zou juist moeten werken nu maar eh nee niet echt, hoop dat ik kan slapen zo.
Edit: onee zie dat het alweer 5,5 u geleden is, volgens mij kan ik dan zo weer nemen en ga ik dat doen.

Komt wel goed! Bij mij duurde het ook echt even voor de pijn afnam… zelfs nog laten checken en voor de zekerheid een echo laten maken maar alles was oké. Is best normaal om er even last van te hebben aan het begin.

1 like

Echt het idee dat m’n lichaam dat ding eruit aan het werken is. Wat misschien feitelijk ook zo is? Lichaamsvreemd ding dat er opeens zit?
Heb net pijnstilling genomen, hoop dat het snel werkt!

Ik lees hier allemaal enge pijnlijke verhalen over spiraaltjes.
Vroeg mij af vinden de meiden die er een hebben de pijn moeite waard? Of zeggen jullie allemaal ‘stay away don’t do it!’
Ik zit al een hele tijd te twijfelen, geen enkele pil werkt goed.
Of ik ben super emotioneel (woedeaanvallen en paniekaanvallen) of de periodes zijn niet te regelen?
Zelf zat ik te denken aan een spiraaltje zonder hormonen.
Iemand tips?

Zeker doen!! Ik heb ook horror verhalen gelezen en achteraf bleek het voor mij mee te vallen. Zou wel iemand meenemen ( voor als het bij jou wel zo heftig wordt) en de dag vrij nemen. Zodat als je heftige krampen hebt, niet op werk zit.

Ik kon zo uit de stoel springen en had af en toe een gemene kramp. Maar kon gewoon de volgende dag werken zonder problemen (fysieke baan). Ook vond ik een moment van het zetten even pijnlijk, maar voor ik kon reageren was dat ook over.

1 like

Ik had eigenlijk helemaal geen pijn, niet bij het zetten en niet daarna (zit nu 2 weken) alleen wat lichte kramp.

Heb wel wat meer afscheiding en licht bloedverlies maar dat zal vanzelf wel over gaan denk ik.

Ja vond de pijn het zeker waard! Oke ja het is pijnlijk, maar de pijn van het zetten is zo voorbij. En ja oke de eerste weken was het irritant qua bloeden (had best lang elke dag een paar druppels), maar heb er nu toch al ruim 3 jaar profijt van. Geen anticonceptie om aan te denken, vind het echt ideaal.

Misschien rare vraag maar houden jullie dan ongesteld moeten worden?

Ik ben namelijk heel slecht in dat soort dingen bij houden

Wat bedoel je precies?

Nou als je een spiraaltje zonder hormonen hebt word je gewoon ongesteld toch?
Hebben jullie tips om bij te houden wanneer je moet.

Bijhouden in een menstruatieapp? Doe ik ook al jaren.
Koperspiraal zit er nu sinds juni in en m’n cyclus is vrij normaal geworden, laatste keer iets van 3 dagen te laat.

Ooh zo. Ik heb er eentje met hormonen, maar ik word helaas ook nog steeds ongesteld. Ik hou het zelf een beetje bij in een app (Clue), maar verder merk ik vanzelf wel wanneer ik ongesteld word, voel het ook vaak wel aankomen met krampen de dag ervoor.
Dat is wel het enige jammere ten opzichte van de pil, niet meer kunnen doorslikken als ongesteld zijn niet handig uitkomt oid

Ik wil jullie niet bang maken hoor, meiden die het nog overwegen, maar ik word wel echt even gek van de pijn. Pijnstilling is nu uitgewerkt en ik dacht ik kijk even aan of het gaat, maar het gaat echt niet. Maar voel me echt slecht over het slikken van ibuprofen (in combi met paracetamol), ook al houd ik me aan de maximale dosis, dit kan toch niet goed voor je zijn? Had van het weekend ook al ibuprofen geslikt vanwege menstruatiekrampen.
Hoop zo dat m’n lichaam snel rustig wordt. Het gekke is dat ik ook echt amper bloed, de krampen voelen alsof m’n hele baarmoeder leeg wordt geduwd.