Ze zeggen idd tijdens menstruatie, bij mn eerste spiraal is dat ook gebeurd. Maar toen ie na 5 jaar gewisseld werd had ik door de spiraal helemaal geen menstruatie meer. Toen is ie op een random dag gewisseld
Bij mij is de wachtlijst heel kort (week ofzo) en toen vorige keer zou blijken dat mân menstruatie verlaat/te vroeg zou zijn kon ik ook makkelijk afbellen en nieuwe afspraak plannen op korte termijn.
Ik heb af en toe zoân last van mân baarmoeder jeetje mina, echt krampen en bloed. Loop nu dus al bijna 3 weken met maandverband of inlegkruisjes en ben daar wel klaar mee. Niet goed voor die flora daar. Als het zo al voelt zonder dat ik ongesteld ben, ben ik benieuwd wat voor hel het wordt als ik wel menstrueer over een weekâŠ
Heb je hele kleine maandverband al eens geprobeerd?
Ik heb een keer 6 weken lang gedruppeld en toen hielp dat heel erg. Slapen zonder helpt ook heel erg goed
Normaal altijd als je ongesteld bent. Ik heb hem echter bij een vrouwenkliniek (???) in Arnhem (weet even de naam niet meer) laten zetten, en daar krijg je sowieso verdoving waardoor het niet uitmaakt wanneer je hem laat zetten. Valt overigens ook gewoon binnen de zorgverzekering
Wat bedoel je met kleine maandverband? Ook dan zit er iets onnatuurlijks er tegenaan toch? En zonder slapen is niet heel verstandig (bloed in mijn bed).
Heb nu dus een schimmelinfectie te pakken (jeuk en pijnnn) en denk dus dat langer dan 3 weken van die producten gebruiken niet echt heeft geholpen
Ja tuurlijk blijft altijd heel onnatuurlijk. Blijft altijd wel beetje geĂŻrriteerd denk ik.
Zelf bloed ik alleen overdag, kan me goed voorstellen dat je niks in bed wilt vinden.
Misschien hebben andere mensen nog ideeën.
Ik luister graag mee
Lieve spiraalforumsters, een word of warning. Ik heb deze week met mijn divacup per ongeluk mijn spiraal uit mijn baarmoeder getrokken. Do not recommend. Het zal wel een uitzondering zijn en de gynaecoloog had er ook nog niet eerder over gehoord, maar als je een menstruatiecup gebruikt wees dan heel voorzichtig en breek eerst altijd het vacuĂŒm voor je de cup eruit haalt⊠het was echt zo gebeurd.
Wow heftig! Ik durf echt geen cup meer te gebruiken sinds mijn spiraal om deze reden. Deed het veel pijn ? En hij was er dus ineens uit ?
Nee het deed niet heel veel pijn, het bloedde wel flink. Hij kwam er niet helemaal uit, maar wel een heel stuk, de gynaecoloog heeft âm er helemaal uitgehaald want ik werd nogal onpasselijk bij de gedachte dat zelf te proberen.
Ik heb dit al vaker gehoord en gelezen. Ik durf dus ook echt mn cup niet meer te gebruiken helaas. Lijkt me een heeel naar gevoel!
Oohh shit ik gebruik altijd mn cup⊠Hier baal ik van
Oke dit is geen aanmoediging voor degenen die twijfelen om een koperspiraal maargoedâŠ
Ik heb mijn koperspriaal nu ruim 4 jaar en twijfel om toch over naar Mirena te gaan. Elke maand is die menstruatie zo heftig. Ik heb gewoon weeĂ«n van pijn (oke de moeders hier zullen wel lachen maar zo voelt het echt). Ik klap soms gewoon dubbel van de pijn en ik heb een hoge pijngrens. Ik zei laatst zelfs tegen mân vriend âik trek dit niet nog eens 20 jaar, elke maandâ. Ook zijn de depressie gevoelens wel echt pittig de eerste 3 dagen. Maar twijfel toch over Mirena doordat mân huid nu eindelijk stabiel is (eczeem) en nu heb ik toch elke maand een bevestiging dat ik niet zwanger ben. En toen ik stopte met de pil (en dus hormonen) had ik wel echt een bevrijd gevoel ofzo.
Is iemand anders ook weleens geswitched?
Ahh nee wat kut. Dat is voor mij de reden geweest dat ik idd nooit meer die cup heb gebruikt bij mân spiraal. In principe zou het goed moeten gaan als je eerst het vacuĂŒm verbreekt, maar ik durfde het toch niet aan. Wat vervelend zeg! Heb je meteen weer een nieuwe laten zetten?
Oh no! Dat zijn van die dingen waarvan je hoopt dat dat niet gebeurt⊠Ik wilde toevallig deze week een cup kopen, maar toen ik op de verpakking las dat je je draadjes moet laten checken en mogelijk bijknippen ben ik afgehaakt. Nu ik dit zo lees, ben ik daar wel blij mee.
Nee, ik denk er nog even over na. Ik was gewisseld van koperspiraal naar hormoonspiraal om precies dezelfde klachten als @Taichung beschrijft, maar in de eerste drie maanden dat ik de hormoonspiraal had kreeg ik ook echt crazy buikpijn waarmee ik ook niet echt kon functioneren. Mijn menstruatie was net wat lichter geworden en nu heb ik die spiraal eruit getrokken. Ben even klaar met het anticonceptiedrama.
Ik ben zelf moeder van 2 kinderen maar ik lach absoluut niet, die weeën die ik ook voel met menstruatie lijken echt op een bevalling ! Herken het hoor
Vriendinnen met lichte menstruaties lachen mij altijd uit als ik zeg dat het als weeën voelt, maar ben blij dat iemand die moeder is het herkenbaar vindt!
Onwijs heel stom maar soms ga ik die menstruatie weeën gewoon wegpuffen⊠haha moet nu stiekem lachen hoor maar het doet zo zo zoveel pijn!
Ik herken dit ook heel erg! Heb mijn koperspiraal nu een jaar, maar ook altijd een-twee dagen zulke enorme krampen dat je op dat moment gewoon echt ff niet tegen me moet praten of iets van me moet vragen. Kan dan gewoon even niet functioneren.
Ook de depressieve gevoelens herken ik. Ben er wel vrij zeker van dat ik gewoon heel slecht tegen hormoonschommelingen kan en ben op de 1-2 dagen depressiviteit na wel echt volledig happy en gelukkig. Dat had ik tijdens de pil & mirenaspiraal niet. Alsof mijn emoties toen volledig werden afgevlakt ofzo.
Daarnaast is ook de ongesteldheid mega heftig en langer. Maar ben tot nu toe qua overall feeling wel het meest blij met de koperspiraal ivm pil of mirena.
Ik heb vandaag een Mirenaspiraal laten zetten en ben vlak daarna flink van mân stokkie gegaan het gaat nu weer iets beter maar heb wel heel de tijd het gevoel alsof mijn baarmoeder dat ding eruit probeert te persen