Spiraaltje

Als goed is laat ik volgende week woensdag een koperen spiraal plaatsen, maar er kan niemand met mij mee. Is het dan verstandiger om het uit te stellen of zal ik gewoon gaan?

Ligt eraan hoe je reageert. Ik was heel blij dat mijn vriend erbij was omdat ik onwijs naar werd van de pijn, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn. Ik neem aan dat als je alleen gaat en je voelt je niet goed dat je wel even daar mag blijven liggen tot je je weer goed voelt🙂

Ik ben gewoon naar huis gefietst daarna zonder problemen. Waar laat je hem zetten?

Dit had ik ook ineens na twee jaar. Schijnt te komen omdat de hormonen in je spiraal minder worden waardoor je weer ongesteld wordt “ineens” (correct me if im wrong). Ik zit er daarom aan te denken om m eruit te laten halen, want word er heel moe van :joy:

1 like

Bij de huisarts

Ik ben beide keren alleen gegaan bij Mirena plaatsen. Ging eigenlijk altijd prima, ik reed met de auto naar huis.

Ik ben ook gewoon alleen gegaan. Artsen werken je niet meteen het kamertje uit en anders kun je altijd nog in de wachtruimte plaats nemen.
Ik heb vorige week m’n eerste menstruatie gehad met spiraal. Was soms wel flink pijnlijk maar had het erger verwacht, dus viel me toch mee!
Bloed alleen nog steeds soms wat, dat is wel balen.

Iemand ervaring met een enorm verlaagd libido?

Slik ook AD, dus daarom is het ookal enigzins weg maar sinds ik de spiraal heb is het echt helemaal weg.

Ik slik ook AD en heb de kyleena spiraal en mijn libido is nog steeds normaal (of misschien zelfs wel hoog)

Ik heb vandaag mijn spiraaltje laten zetten, maar zijn er mensen die ook extreem veel gingen bloeden toen hij gezet werd?
Ben de pijn nu 5 uur na het zetten behoorlijk beu

Ben na het plaatsen 3 weken continu ongesteld geweest :raising_hand_woman:t2:. Pijn was bij mij na een dag wel echt een stuk afgenomen. En nu drie jaar later slecht 4x heeeel licht (1 a 2 dagen) (oud) bloedverlies gehad. Heb wel de mirena spiraal.

Zijn er mensen een week na het zetten nog steeds pijnsteken hebben af en toe?

ja ik ook! Verder vrijwel nergens last van

Ik had zelf om een controle afspraak gevraagd, normaal doen ze dat niet maar bij m’n zusje was spiraal ook gaan zakken en ken meer verhalen dus wilde wel een controle.
Zit ik daar nietsvermoedend in die stoel, en zit spiraal niet op de juiste plek en is hij dus gaan zakken. Wtf. Kreeg meteen een nieuwe, maar hier was ik niet op voorbereid. Die heftige pijn die eerste week waarbij ik steeds dacht dat m’n baarmoeder hem eruit wilde hebben was dus waarschijnlijk ook al het moment dat hij is gaan zakken. Ben heel benieuwd hoe het met de pijn gaat deze week. Al zegt zo’n hevige pijn ook weer niet alles dus moet gewoon weer 6 weken wachten op weer controle. Maar had het dus wel goed gevoeld en dokter vond het goed dat ik om controle vroeg terwijl hij dus heel sceptisch eerder zei van “nee hoor echt niet nodig”. Wel blij dat ik toch naar mezelf heb geluisterd :stuck_out_tongue:
Nu vraag ik me af of het niet iets genetisch is, omdat zus en ik dus hetzelfde hebben.
Ze hebben wel gewoon weer een t-safe gebruikt terwijl ik misschien dan had gedacht dat ze beter andere/kleinere ofzo konden proberen. Maar goed. Ben geen dokter.

Vorige keer kon ik die week best rustig aan doen, deze week niet dus hoop zo dat het rustig blijft.

2 likes

Wat gek. Ik moest voor controle na 6 weken terugkomen en die van jou zegt dat het niet nodig is? Zeker met koper moet deze goed zitten. Het kan best genetisch zijn hoor dat jullie beide een vorm baarmoeder hebben waar dit eerder bij gebeurt.

Edit: ik hoop dat het dit keer minder pijn doet! Jouw verhaal klinkt echt als horror

1 like

Wow dit is dus echt precies hetzelfde als wat ik had!

Toen bij mij de nieuwe werd geplaatst heb ik buiten wat lichte buikpijn na nergens last van gehad. Was een heel verschil met de eerste keer wat al meer als een bevalling voelde haha

Hopelijk blijft ie nu wel goed zitten!

1 like

Ja hij zei dat ze door de echo meteen weten dat het goed zit dus een control-echo na menstruatie niet nodig is, maar ik las op internet al andere verhalen en wilde daarom ook bij een gynaecoloog ipv huisarts omdat m’n eigen risico toch al weg is door die controle echo (leuk grapje dit trouwens
 hoop dat m’n verzekering niet maar één spiraal vergoedt
 zou mooi kut zijn).
Benieuwd over 6 weken! Heb vandaag wat pijn gehad af en toe maar valt mee. Maar vorige keer begon het volgens mij ook dag erna pas echt + ik was ongesteld dus had daar ook al pijn van.

@Diamonds Hoop het ook! Kreeg jij 2e keer een andere dan 1e keer?

1 like

Nee ik kreeg gewoon dezelfde! Die was dan ook gratis omdat ik recht had op een nieuwe volgens de leverancier

1 like

Vannacht lag ik wakker mede door piekeren, honger en pijn in m’n baarmoeder. Vanmorgen ibuprofen genomen maar die is inmiddels wel uitgewerkt maar heb geen last! Hoop zo dat ie goed blijft zitten!

:sob: