Spiraaltje

Kutzooi ik ben (o.a door al die verhalen hier over verzakte spiraaltjes) nu ook bang dat mijn koperspiraal verzakt is. Ik zat net met m’n wijsvinger te voelen en 1 stukje draad lijkt nu veel lager te zitten dan eerst??? Dat denk ik tenminste, ik vind het opeens zo opvallend. Als ik nu mijn duim er ook bij zou doen zou ik dat hele ding er zo tussen wijsvinger en duim uit kunnen trekken denk ik. Fuck, moet ik nou weer een huisarts afspraak maken? Ben in juni na het plaatsen ook al helemaal naar het ziekenhuis geweest voor een echo en die uitslag was goed. Ik ben wel net 1 dag klaar met ongesteld zijn, maar ik kan me niet herinneren dat het alle keren dat ik hiervoor ongesteld was ook zo was.

Wow, lijkt heel erg op het bericht van @Pepernoot. Ben je al naar de huisarts geweest en kon die het checken?

Nee, ze hebben donderdagochtend helaas pas plek. Bij mij voelt het inderdaad ook alsof ik de touwtjes zo vast kan pakken en hem er uit kan halen. Ik heb voor de zekerheid toch maar beschermde seks gehad omdat ik het niet vertrouw.

Ik zou als ik jou was hem voor de zekerheid alsnog laten nakijken! Dan ben je er na zelf ook weer gerust als hij gewoon nog goed zit.

1 like

Ik weet wel dat de hoogte van die draadjes per fase in je cyclus kunnen verschillen dus dat ze soms hoger of juist lager kunnen zitten…

Maar sowieso dat het wel beter is om even te laten checken!

Ik voel dus helemaal geen draadjes meer :thumbsdown: En heb nog steeds krampen in m’n baarmoeder sinds vrijdag dus ik ga heel binnenkort naar de gynaecoloog

2 likes

Thanks @Pepernoot @Diamonds. Ik ga het nog een paar dagen aan kijken en anders ook afspraak maken… Ben vooral bang dat de huisarts niks kan doen en ik weer helemaal naar het ziekenhuis moet voor echo (En dus weer geld dokken)

1 like

Update; Net weer onder de douche gevoeld maar de draadjes zitten nu weer iets hoger! Denk dus dat m’n baarmoeder en spiraal dus tijdens en/of net na m’n ongesteldheid ietsje zakken. Gelukkig, voel me al meer gerust nu maar ga het wel echt nog in de gaten houden.

Meer mensen hier met lage draadjes blijkbaar, bij mij was het zo laag dat ik het vast kon pakken en toen kwam m’n hele spiraal er uit. Twijfel nu wat ik moet doen (nieuwe zetten of niet).

1 like

Ik heb nog nooit die draadjes gevoelt? Heb mn ex ook wel is opdracht gegeven om het te voelen maar hij kon het ook niet voelen?

Betekend dit dat mn spiraal gewoon ergens door mn baarmoeder zwemt? PANIEK

Ik denk eigenlijk 99% zeker te weten dat hij weer is gaan zakken. De pijn is in de eerste week niet zo heftig geweest als de eerste keer, maar ik heb toch soms uit het niks een felle pijn. Tijdens menstruatie was het helemaal niet te doen. Ik voel hem ook echt zitten.
Ik zou echt verbaasd zijn als hij nog goed zit, kan het me niet voorstellen. Heb controle pas in december, het liefst weet ik het nu al.

Welke heb je?
Bij mij voelt het als soort losse haren die rond zweven :’) Maar bedoartner voelde er ook niks van.

Ik heb een koperspiraal en heb nooit draadjes gevoeld. Dacht dat het goed was maar nu krijg ik er juist de kriebels van!

Ik heb een keer geprobeerd het eruit te pakken om te voelen of het wel goed vast zat. Nou zat wel vast hoor!! En voel zeker 5 cm draad.
Ik hoop dat ie binnenkort eruit gaat!!!

Heeft iemand al eens een spiraal laten verwijderen zonder touwtjes? Bij mij zijn vandaag de touwtjes weggebrand bij een ingreep en nu vraag ik me echt af hoe die spiraal er ooit uit gaat komen? De gynaecoloog zei dat t waarschijnlijk niet bij de huisarts meer zou lukken maar dat een gynaecoloog het wel zou kunnen en dat ik tegen die tijd gewoon doorverwezen zou worden (is pas 2021) maar nu vraag ik me ineens af HOE ze dat ding willen gaan verwijderen?? :thinking:

Lis toevallig?
Ik heb exact hetzelfde, al zijn mijn touwtjes niet helemaal weg volgens mn gyn maar wel een stukje korter. Ik gok dat ze dmv een tangetje ofzo nog wel te pakken zijn zodat ie in kan klappen. Het wordt voor mij ook 2021 dat ie verwisseld moet worden.

Ja dat idd! Ik weet niet of ze helemaal weg zijn eigenlijk, misschien valt het mee als ze idd wat korter zijn maar er nog wel wat zit. Heb nog geïntrigeerd naar dat potje met het weggebrande weefsel en die touwtjes zitten kijken haha. Nou ja, we gaan het zien in 2021 dan.

Heb vandaag de controle gehad en alles zit gelukkig op z’n plek! Vind het alleen nog een beetje raar om te beseffen dat er zo’n ding in mijn baarmoeder aan het bivakkeren is :sweat_smile:

Sinds ik mijn koperspiraal heb, heb ik erg last van veel afscheiding met een sterke geur. Het is inmiddels zo erg dat ik dagelijks met inlegkruisjes loop en mij er continu onzeker over voel.
Ik ben naar de gynaecoloog geweest voor een echo en werd daar eigenlijk niks wijzer van, behalve “dat dit bij vrouwen hoort”. Ik lees op internet wel meer vrouwen die klagen over zo’n sterke geur.

Zijn er hier meerdere die deze klacht hebben? En heeft er iemand zijn spiraal hier door laten verwijderen? Hielp het verwijderen van de spiraal tegen de geur en afscheiding? Ik ben op dit moment wel erg aan het overwegen om hem.er uit te halen.

Ik had altijd wel dagelijks afscheiding, maar nu ook nog ietsje meer sinds koperspiraal. Ik irriteer me er wel een beetje aan maar ik ga er echt niet speciaal inlegkruisjes voor dragen, ik ga gewoon ietsje vaker naar de wc (ook als ik dus niet moet plassen).

Nja het is bij mij wel zo dat mijn onderbroek doorweekt is en de geur zo sterk is dat ik het door mijn broek kan ruiken. Ik heb al soa tests etc gedaan waar niks uit kwam. Vandaar dat mijn enige idee nu nog is om hem te laten verwijderen.

Ik heb dan een hormoonspiraal en mijn afscheiding is meestal niet zo erg dat m’n onderbroek doorweekt is, maar het ruikt wel meer dan voorheen. Ik ruik het aan het eind van een werkdag ook vaak wel. Misschien is dat ook vanwege m’n strakke broeken ofzo? Maar die droeg ik voorheen ook en toen geen problemen. Ik probeer wel meer katoenen ondergoed te dragen, maar heb er nog steeds wel last van merk ik… Helaas ook geen tips verder.

1 like

Ik wilde vragen of je inmiddels al weet of de spiraal nog goed zit maar zie nu dat je pas in december een afspraak hebt, heb je er nog last van (gehad)? Ik hoop zooo dat ie gewoon goed zit!

Ik ben deze week naar de gynaecoloog geweest en de spiraal zat nog perfect na 7 maanden, ahhh wat een opluchting!! Die baarmoeder kramp kwam dus serieus van m’n orgasme :redface: Nog nooit eerder gehad haha

1 like