Ik ben ongesteld en lig weer dubbel van de pijn, ik kan amper staan. Na 1.5 jaar heb ik toch besloten dat ik mijn spiraal ga laten verwijderen. De redenen zijn eigenlijk de hele pijnlijke menstruatie en de nare geur die ik heb sinds het plaatsen. Op die punten na was ik altijd erg tevreden. Ik heb op maandag de afspraak voor het verwijderen en ga dan maar gelijk kijken voor andere anticonceptie.
Ik moet maandag!
Ik heb nog best wat pijn gehad. Tijdens menstruatie een keer enorm.
Regelmatig ook geen echte pijn maar dat ik wel precies kan aanwijzen waar mân spiraal zit. Ik verwacht dat hij niet meer goed zit en eruit moet. Spannend wel.
Vraag me ergens ook af of een kleinere spiraal een optie is, maar kan daar niet echt wat over vinden. Ga dat dan nog wel aan de dokter vragen maar ik vind ze maar snel snel daarâŠ
Heb trouwens ook last van rare geurtjes soms, maar of dat nou echt door die spiraal komt? Had dat hiervoor ook al. Wisselt echt per week heb ik het idee.
En??? Ben heeel benieuwd
Ik heb zelf een vrij kleine spiraal, het heet iig Ballerine, misschien kan je die eventueel proberen als deze niet meer goed zit!
Ik weet niet welke je nu hebt, maar ik had de Kyleena en die is kleiner dan de Mirena (en iets lagere dosis hormonen).
Zoals ik dacht; hij was gaan zakken :(. Een pootje zat nog goed, de ander niet dus hij moest eruit. Zoals ik dacht; gynaecoloog wist niet zoveel van andere koperspiraaltjes. Zij zetten standaard T-safe en niks anders. Ik begon over Ballerine en toen heeft hij die gegoogled :â) En zei dat hij die wel kon bestellen maar dus niet meteen zetten. Toen ik naar andere mogelijkheden vroeg noemde hij nog Gynefix. Die zit echt gefixeerd aan/in je baarmoederwand dus kan er lastiger uitgewerkt worden door je baarmoeder. Maar dat betekent dus ook lastiger te verwijderen⊠Weet nog niet wat ik daar van vind.
Hij kon me niet een van beiden aanraden dus ik ga zelf maar op onderzoek uit en kijken wat ik wil. Moet het ook uitzoeken verzekeringstechnisch. Als ik die Ballerine zelf ga ophalen bij apotheek moet ik zelf betalen terwijl de vorige 2 onder één dossier vallen ofzo en hopelijk/als het goed is beiden worden vergoed. Maar moet dus eerst op onderzoek uit, en dan mân verzekering bellen en misschien dan wachten op het nieuwe jaar.
Was dit keer weer een co bij en ik vind dat op zich prima maar toch beetje naar, drie mensen die naar binnen staan te turen⊠Want die co ging ook echt zich verplaatsen naar goed zicht toen de arts de eendenbek erbij pakte. Logisch wel opzich maar ik voelde me niet zo chill. En ik was ook wel benieuwd naar het zicht :â)
@Chuckie daar heb ik over gelezen maar ik wil een koperspiraaltje!
Ik heb afgelopen vrijdag een ballerine laten plaatsen bij de gynaecoloog.
Vorige keer had de huisarts de t safe geplaatst maar die was totaal verzakt geraakt naar al 3 dagen.
Die ballerine laten plaatsen deed veel minder pijn (hij is veel kleiner), minder kans op een verzakkingen, hij mag alleen maar 5 jaar erin zitten
Ah misschien dat ik die toch nog ga proberen. 5 jaar is geen probleem. Denk dat ik wel een kinderwens heb en dan is 10 jaar toch wel erg lang. Zou hem zelfs al laten zetten als hij maar 2 jaar fijn kon zitten :â)
Late reactie, maar dit heb ik ook! Nu na een jaar duren mijn cycli drie weken en ben ik gemiddeld vijf dagen aan het menstrueren, dus eindelijk wat rustiger.
Mijn eigen issue: ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik wat kramp/pijn in mijn baarmoeder lijk te hebben, alsof de spiraal te groot is (if that makes sense). De ha wist ook weinig over de koperspiraal, en las ter plekke bij het zetten nog de handleiding. Ik weet niet welke ik heb, maar kwam er later dus achter dat er verschillende formaten zijn. Nu ben ik bang dat ik een grote heb, dus heb vorige week al gemaild naar de ha of ze me kunnen vertellen welke ik precies heb. Ze zijn met vakantie, dus ik krijg pas later een antwoordâŠ
Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Mijn Mirena moet er bijna uit en ben van plan deze te nemen.
Tot nu toe (na 5dagen)
Heb dag van zetten heel klein beetje kramp gehad.
Enige nadeel tot nu toe, ben nog nooit zo erg ongesteld geweest. Heb geen pijn maar Loop hele tijd met nachtmaandverband en die zit na uurtje helemaal vol.
Heb je geen kaartje meegekregen met welke je hebt + serienummer? Dacht dat dat standaard was.
Ik denk dat je de t-safe hebt, dat is de eerste keus bij koperspiraal en zetten ze ook al jaren. Ik dacht ook dat die te groot voor mijn baarmoeder zou zijn, maar een vriendin vertelde iets dat een gynaecoloog altijd je baarmoeder eerst opmeet dus dat dat niet kan ofzo? Snapte het niet helemaal maar goed.
Ja klopt, het is eerst ook wel opgemeten. Geen idee welke ik heb, ik heb ook verder niets meegekregen en hoefde niet te betalen, dus ook geen bon waar het op stond. Ik herinnerde me toentertijd wel de kleur van de verpakking en na online zoeken zag ik dat dit een grotere maat zou zijn, voor na zwangerschappen. Overigens, het betreft een dokterspraktijk in een heel plattelands gebied. Ik bleek één van de eerste te zijn met een koperspiraal, en zelfs bij het plaatsen vroeg de huisarts (een vrouw, overigens) of ik écht niet een mirena wilde, omdat ze de koperspiraal niet aanraadde en er zelfs redelijk op tegen was.
Waarschijnlijk denk ik gewoon te veel, hoor, en is het uiteindelijk gewoon prima. Maar dan nog, ik vind het ook wel een fijn idee om precies te weten wat ik in mijn lichaam heb. Beetje dom ook om niet meteen informatie erover te vragen, maar ik was redelijk zenuwachtig en dacht er verder niet bij na. Ik wacht in ieder geval rustig af!
Moest je de spiraal eerst ophalen bij de apotheek? Zij hebben dan precies opstaan welke het is.
Nope, hij lag klaar bij de huisarts toen ik haar kantoor binnenkwam (huisarts met apotheek, zo gaat dat hier altijd).
Was jullie menstruatie ook in de war na zetten/uithalen van een koperspiraal? Ik ben weken te laat terwijl ik altijd regelmatig ben. (Ik kan niet zwanger zijn). Zou iets van buitenaf (het eruit halen van spiraal) invloed kunnen hebben op mijn cyclus? Ik vind het bijzonder.
Jup! Ik ben in juli gestopt met de pil en ik heb in november mijn koperspiraal laten zetten. Ook mijn menstruatie kwam een paar dagen later dan de maanden daarvoor, was heftiger en ik had last van meer buikkrampen.
@ellegirltalk
Ik heb die van mij laten zetten in december.
Ben al een week heftig ongesteld geweest. Toen een week niks en nu heb ik weer last van een doorbraak bloeding
Ik heb nu een aantal maanden een spiraal (mirena) en mijn huid is de laatste weken heel erg onzuiver. Niet echt puisten, maar gewoon onzuiverheden en dan best veel. Normaal had ik dit echt nooit en het enige echt duidelijke wat veranderd is is mijn spiraal. Hebben meer hier last van gehad?
Als je hiervoor de pil slikte is het meer een gevolg van het geen pil meer slikken dan dat het komt door de spiraal. Mijn huid is na het stoppen met de pil/nuvaring en het beginnen met mirena ook veel slechter geworden. Anders is het wss wel de mirena
Ja, in juni laten zetten. De eerste paar keren ongesteld had ik hele heftige krampen en was het vrij onregelmatig, nu is het inmiddels zo goed als regelmatig en ook bijna geen krampen meer. Wel nog steeds langer ongesteld + meer bloed dan toen ik aan de pil was, maar dat is heel normaal met koperspiraal.