Haha ik ben 1,5 jaar verder en er is nog steeds geen pijl op te trekken
Bij mij heeft het geloof ik wel een half jaar geduurd voordat het allemaal een beetje stabiel werd. En soms is het nog steeds onregelmatig
Ik ga binnenkort een koperspiraal laten plaatsen, wil zo graag af van de hormonen! Ben heel benieuwd hoe het zal gaan, na alle verhalen hier gelezen te hebben haha
Ik zit al maanden te twijfelen, maar nu ga ik toch echt een koperspiraal laten plaatsen. Ik vind het wel een beetje eng, maar ik zal het zien. Als het niet bevalt kan hij er altijd nog uit.
Vriendinnen hebben bijna allemaal een spiraal en zijn niet meer ongesteld, ik heb er 1 en elke maand is het prijs, en dan niet 3/4 dagen nee meteen 9 ofz. Heb ook ontzettend veel last van afscheiding, hard aan het twijfelen wat ik moet⦠wat denken jullie?
Ik heb ook de loterij gewonnen. Heb een kyleena en een cyclus van 23 dagen waarvan ik een dikke week aan het bloeden ben. Cyclus ja, ik heb dus blijkbaar nog gewoon een eisprong die ook nog eens echt zeer doet. Ik twijfel heel erg om m te laten verwijderen.
Ook heel fijn dus, mijn lichaam reageert echt slecht op anticonceptiemiddelen. Denk ook echt dat ik hem eruit ga laten halen, ben er ergens echt klaar mee.
Ik heb gisteren mijn spiraal laten vervangen. Het verwijderen/vervangen kon wel tegelijk bij de huisarts gelukkig.
Vond het toch weer tegenvallen. Mijn baarmoedermond draaide steeds weg ofzo? Daarom duurde het allemaal wat langer. En had geen maandverband in huis dus de hele avond op een handdoek gelegen met een prop wcpapier in mn onderbroekš¤¦š»āāļø
Ik heb gelijk gevraagd over de menstruatiecup. Mijn huisarts zegt dat je wel minstens 6 tot 8 weken moet wachten na het plaatsen zodat de touwtjes mooi rond de baarmoedermond krullen. Als dit is gebeurd (zien ze tijdens de controle) dan kan je een cup gebruiken zonder gevaar van je spiraal eruit te trekken.
Ik ook. Maar ik wil echt niet zwanger zijn en condooms vind ik rot. Dus een goed alternatief heb ik me nog niet bedacht. Jij?
ik heb ook dat mān afscheding heel erg stinkt. echt een doodse geur gatverdamme
Ik heb jaren de pil geslikt totdat ik constant doorbraakbloedingen had, toen de implanon (hormoonstaafje) maar daar kreeg ik cystes van. Dusja mijn hoop was gevestigd op de spiraaltje maar helaas. Dus denk dat ik of weer terug naar de pil ga of condooms. Ga morgen de huisarts eens bellen en met haar overleggen.
Zo de verhalen dat je meer bloedverlies hebt met een koper spiraal zijn inderdaad waar. Ben deze week al 2x doorgelekt, laatste keer was echt toen ik 15 was ofzo.
Ben ook echt al 3 dagen vol ongesteld terwijl het normaal met 3 dagen wel klaar was en alleen de 2e dag een beetje meer bloed had. Maar niks vergeleken met nu.
Mān huisarts kan de spiraal helaas niet plaatsen dus wil me doorverwijzen naar het ziekenhuis, maar dan kost het me wel zoān 250-300 euro. Dat wordt dan een dure grap dus ik moet er nog even over nadenken of ik dat er wel voor over hebā¦
Ik ben bij de verloskundige geweest. Mijn spiraal werd vergoed door mijn verzekering en het consult bij de verloskundige koste me nog geen 60euro geloof ik. Hoefde er ook geen doorverwijzing voor te hebben.
Oh bedankt, dat is goed om te weten! Ik was er automatisch vanuit gegaan dat verloskundige zelfde zou kosten als ziekenhuis maar niet dus, ideaal!
Iemand ervaring met 4 weken heftige bloedingen na het plaatsen van koperen spiraaltje.
Ik heb 6 weken geleden een spiraaltje laten plaatsen in het ziekenhuis.
Ik ben alleen sinds de plaatsing de hele tijd aan het bloeden. (Op een paar dagen na)
Heb nu al een ijzer te kort maar weet niet zo goed of ik hem eruit moet laten halen⦠Of nog even moet wachtenā¦
Iemand ervaring of ideeƫn?
Hoi hoi!
Ik (40) heb maandag op de 4e dag van mijn menstruatie mij eerste (kyleena) Spiraaltje laten zetten.
Ik wilde in eerste instantie een koper Spiraaltje, maar hij zei dat ze die bijna nooit meer zetten.
Tevens vertelde ik dat ik vroeger echt mega bloedde, en ik wel twijfelde of dat dan weer terug kon komen. Want een pr jaar terug raadde een gynocoloog hierom een sterilisatie af wat ik toen wilde.
Al met al op aanraden van deze dok die er 1 x in de week is bij mijn huisararts, gekozen voor de kyleena. Door de minste hormonen erin, want daar wil ik eigenlijk van af.
Het plaatsen op zich viel me mee, tuurlijk het was af en toe wel ff raar en naar/gevoelig.
Oja, alleen in 't begin was 't even een dingetje omdat hij mijn baarmoedermond niet goed kon vinden. Schijnbaar ligt ook mijn baarmoeder wat naar achter gekanteld.
Toen hij klaar was, kwam ik omhoog
En toen voelde ik me ineens ff tegen een flauwte aanhangen haha
Dus hij zo, voel je je goed? Dan mag je je wel weer aankleden hoor. Ik: eh
Nou ik ga nog even weer liggen hoor hihiā¦
Uiteindelijk trok 't wel wat weg. Toen aangekleed, en nog ff bij de assistente blijven zitten met een glas water. Ik was nl zelf met de autoā¦
Nadien heb ik eigenlijk niet echt meer gebloed (net als bij 't zetten) en nu nog steeds alleen een heel licht kleurtje heel soms in mijn witte vloed.
En alleen soms een beetje 't gevoel dat er een tampon niet helemaal goed in zit. Dus ook alle klachten tot nu toe vallen mij heel erg mee!
Oh, ik voel BTW geen touwtjes zitten⦠Ook ik heb dit de volgende dag ff gecheckt⦠(hoop wel dat ze er nog ergens goed zitten, maar anders zien we dat wel over 6 wk bij de controle)
Ik ben dus gewoon heel blij ermee
Kortom, ik hoop dat 't de komende jaren zo goed blijft, dan zet ik er wel weer 1. En naja na die zal ik wel in de overgang komen zo 'n beetje.
Liefs Karin.
Ik zit nu 5+ jaar (Wellicht al meer) aan de prikpil en sinds die tijd ook niet meer ongesteld. Nu ben ik heel wat afgevallen en begint mijn lichaam weer een cyclus voor mijn gevoel weer op te bouwen. Maandag ga ik een gesprek aan met mijn huisarts of hij een spiraal wilt gaan plaatsen. Heb het idee dat ik best wel wat bijwerkingen heb van de prikpil en wil eigenlijk eens zonder hormonen proberen. Ik heb hier al gelezen over het koper spiraal, maar was benieuwd of de dames die eerder gereageerd hebben nog van de klachten die ze toen hadden.
Aanrader? Ja, nee?
Hoi hoi,
En hoe is 't gesprek gegaan?
En heb je inm al een besluit genomen?
Groetjes Karin
Groetjes en liefs doen we hier niet aan hoor op het forum