Ik heb inmiddels bijna 2 jaar mijn koperspiraal en ben er erg tevreden over. Mijn menstruatie is inderdaad wat heviger en pijnlijker, maar naast dat heb ik helemaal geen klachten. Die ene hevigere week per maand heb ik er wel voor over. Ook na het plaatsen heb ik amper last gehad van bloedingen. Het viel mij al met al erg mee allemaal.
Gesprek was goed gegaan! Hij (dokter) raadde het koper spiraal af en een doorverwijzing gehad. Wonder boven wonder werd ik maandag nog gebeld dat er voor vandaag plek was. Dus vandaag geweest en laten zetten. Had al hier en daar wat ingelezen en nu met kramp op de bank! Gelukkig is de kramp nu al iets minder erg dan vanmiddag.
Ach nee, hahaha
Aah super Soon Soon Things
En dus toch een koper spiraaltje…
Ik ben ook zo blij tot nu toe met mijn kyleena zoals ik hierboven beschreef…
Nee het is de mirena geworden. Gezien mijn geschiedenis met de menstruatie, leek de dokter een koper niet verstandig. Ik was het eigenlijk een beetje vergeten, na 5+ jaar niks te hebben gehad met de prikpil.
Ja dat was ook een beetje mijn verhaal.
Ik wilde ook helemaal geen hormonen meer, dacht daarom aan koper sp.
Maar na gesprek ivm mijn mega menstruatie vroeger raadde hij de kyleena aan. Omdat deze dus de minste hormonen geeft.
Heb je er op het moment nog veel last van? Gisteren had ik echt hele erge krampen en vroeg gaan slapen. Vandaag ook nog krampen en niet helemaal fit dus (helaas) thuis gebleven van werk.
Af en toe heb ik wel eens een eh… Wat zwaar gevoel in mijn onderbuik… Net of je tampon niet helemaal goed zit. Maar vandaag en gister vanaf de middag eigenlijk weer echt helemaal nergens last van.
Dat heb ik dus ook! Ben vrijdag naar werk gegaan en toen had ik het gevoel van; oh shit waarom ben ik gegaan? Bijna de hele dag een beetje zitten hangen op werk. Gisteren nergens last van en vandaag weer een bolle onderbuik en krampjes. Ik ga er maar even vanuit dat het normaal is
Dat gevoel hoort er indd bij volgens mij hoor… Heb ik meer gelezen.
Maar oké, jouw buikje is soms ook wat boller? Dat vind ik heel fijn om te lezen haha dacht dat 't aan mij lag
Zijn er hier meiden die ook niet meer ongesteld werden door de Mirena? Ik heb mijn spiraaltje inmiddels 2 maanden geleden laten verwijderen maar heb nog geen druppeltje bloed gezien, net als de jaren daarvoor niet. Misschien voorbarig maar ik begin me een beetje zorgen te maken.
Bij mij duurde het de eerste keer na verwijderen 7 weken voordat ik ongesteld werd, daarna 8 weken en toen werd het een cyclus van +/-28 dagen!
Terwijl ik met spiraal gewoon om de 28 dagen ongesteld werd! Dus was wel gek die eerste 2x…
Hallo allemaal, ik ben 22 jaar en heb een kyleena (hormoon) spiraaltje. Ik ben super tevreden hiervan en heb ook geen menstruatie meer, maar na 6 maanden heb ik last grekegen van terugkerende schimmelinfecties. Elke maand weer opnieuw… Vroeger had ik dit ook al eens gehad van antibiotica of teveel zeep gebruikt, maar dit is al lang niet meer het geval want ben heel voorzichtig geworden in de mogelijke oorzaken. Ik ben al meedere keren naar de dokter en gynaecoloog geweest en die zeggen dat ik gwn pech kan hebben en kwetsbaar kan zijn. Steeds opnieuw gebruik ik gynaeco Daktarin en nu heb ik extra een kuur Diflucan gekregen in schemavorm, maar het komt nog steeds terug. Ik ben ten einde raad en tis is zo lastig en tilt psychologisch ook… Iemand nog het gevoel dat dit van het spiraaltje kan komen? Dan laat ik het direct verwijderen. Mijn gynaecoloog heeft dit ook nog nooit aangegeven als een mogelijke oorzaak.
Ja ik had het ook gelezen van jou. Ik voelde even een sprankeltje hoop dat ik niet alleen was. Nu geen of minder last van? Heb ondertussen schrik gekregen dat ik al schade heb opgelopen. Gynco zei dat ik me geen zorgen moest maken maar toch
Ik heb geen spiraal meer en geen schimmelinfectie meer gehad!
Ik heb vorige week dinsdag een mirena laten plaatsen. In oktober ben ik bevallen van onze dochter en had vanaf februari erge haaruitval. Dit hoort er natuurlijk bij en het werd gelukkig minder. Tot ik sinds zondag weer hele bossen haar verlies. Iemand dit probleem ook bij een mirena spiraal?
Ik had ook last van haaruitval na Mirena, ja! ik denk dat het pas na een half jaar ongeveer stopte.
Maar bij jou is de situatie natuurlijk weer anders omdat je er hiervoor ook last van had… misschien heeft dat iets aangewakkerd? Ik ben er zelf niet voor naar de huisarts geweest, maar misschien dat je dat kunt doen als het aanhoudt.
Ik had op een gegeven moment een pony zoveel haar was er uitgevallen. Wel echt 1 van de redenen dat ik hem eruit heb laten halen. Naast dat ik zo goed als non stop ongesteld was
Is er iemand hier die z’n koperspiraal heeft laten verwijderen? Ging dat makkelijk of duurde het lang en was het pijnlijk? Ik wil liever helemaal niet m’n spiraal verwijderen maar heb nu al lange tijd veel pijn tijdens seks en ik weet 99,9 % zeker dat dit door de spiraal komt. Ik weet dat mijn baarmoeder gekanteld ligt en ik heb destijds de spiraal laten plaatsen onder verdoving/roesje in een abortuskliniek maargoed dat gaat bij een huisarts natuurlijk niet. Heb alleen weinig zin om daar te liggen creperen.