Spiraaltje

Ik hoop dat je gelijk hebt, dat het minder erge krampen zullen zijn :cry: ben er zo bang voor, maar het moet toch gebeuren.

2 likes

Ik denk ook dat de krampen minder zullen zijn/sneller afnemen. Anders wellicht een uurtje van tevoren Naproxen (Aleve) innemen als je die mag hebben? Ben je wellicht de ergste kramp al wat voor.

1 like

Weet je al wanneer je moet? Sterkte in ieder geval!

Nee ik stel het steeds uit maar wil deze week een afspraak maken. Dankjewel!!

1 like

Dat is een goed idee, thanks!

Even hypothetisch hĆØ, zou je een spiraal kunnen laten herplaatsen? Je kan er 5 jr mee doen toch wat nou als je hem na 1,5 jaar eruit haalt zou die dan daarna nog erin kunnen als je hem zo kunnen sterieleren? Waarom zou je m niet in de autoclaaf kunnen doen en opnieuw plaatsenā€¦ of zeg ik nou echt iets achterlijks

In wat voor geval zou je dat Ć¼berhaupt willen dan?

1 like

Tja weet niet, een nieuwe is best duur en als de oude nog goed is? Ook goed tegen verspilling.
Ik heb mijne nu een kleine 2 jaar en wil graag over een half jaar hem eruit hebben. Dan zou die na een tijdje misschien terug kunnen voor nog een keer 2,5 jaar haha

Heeft iemand hier ervaring met een gedraaid spiraaltje? Mijn huisarts heeft ooit eens gezegd dat mijn spiraaltje waarschijnlijk is gedraaid, waardoor ze niet bij de touwtjes kon. Ze zei dat het in principe niet zoā€™n probleem is, maar dat het wel pijn gaat doen. Nu moet ik hem binnenkort laten vervangen en ik ben nu al zenuwachtig. Ik ga wel naar de gynaecoloog, dus eerst een echo, maar ik had vorige keer al zoveel pijnā€¦

Ik heb een Mirena spiraal, nu iets langer dan 4 jaar. Ik zie er verschrikkelijk tegenop om hem eruit te laten halen.

Heeft iemand toevallig de Mirena spiraal gehad en na een lange periode zonder klachten veel last van buikklachten gehad? Ik loop nu sinds eind maart al bij de dokter omdat ik heel veel (elke dag, van 't moment dat ik wakker wordt totdat ik ga slapen) last heb van een opgeblazen gevoel, soms lichte krampen, lage rugpijn etc maar er kan geen oorzaak gevonden worden. De huisarts heeft gekeken naar mijn spiraal en hij zit volgens haar nog helemaal goed en kan ook niet veel last veroorzaken. Iemand misschien iets vergelijkbaars meegemaakt?

1 like

Ik heb wel ervaring met touwtjes die om de spiraal gedraaid zaten. Ik moest hem hysteroscopisch bij de gynaecoloog laten verwijderen. Dat onderzoek vond ik heel naar, maar het voordeel ervan was dat ik niet meer voelde dat ze een nieuwe plaatste :wink:

Had bij mā€™n vorige veel last van krampen, afscheiding en onregelmatig bloedverlies. Nu ik mā€™n nieuwe heb is dat allemaal verdwenen. Achteraf had ik veel eerder een nieuwe moeten laten plaatsen.

Ik heb nu met mijn tweede spiraal wel ietsjes meer last dan met de eerste van wat buikklachten. Maar niet zodanig als bij jou. Je huisarts kan natuurlijk alleen de touwtjes checken maar echt zien of ie goed zit daarvoor zul je bij de gyn een echo moeten laten maken. Als je zoā€™n last blijft houden zou ik dat zeker eens aankaarten.

:dizzy_face::dizzy_face::dizzy_face: oke ik ben zeer benieuwd

Bedankt voor de tip! Momenteel loop ik bij een MDL arts omdat ze vermoeden dat het mijn darmen zijn (wat ik zelf niet denk), maar ze willen pas naar andere dingen kijken als ze hebben uitgesloten dat dit allemaal in orde is. Word er echt moedeloos van.

Ik heb vanochtend mijn spiraal laten verwijderen. Is in november 5 jaar, maar had het laatste jaar wat last van klachten die ik daarvoor niet had. Beetje rugpijn iedere maand, af en toe een opgezette buik, libido -1000 en een beetje neerslachtig humeur.
Kan natuurlijk aan verschillende dingen liggen, maar heb toch besloten het spiraaltje te verwijderen en nu even met condooms verder te gaan. Zal je op de hoogte houden van de vorderingen. Het verwijderen an sich was niet heel prettig (meer ongemakkelijk dan pijnlijk) omdat het touwtje twee keer uit de tang schoot.

Nu de hele dag gewoon gewerkt en heel in de verte voel ik wel dat er wat gemorreld is maar heb absoluut geen pijn. Nu hopen dat mijn klachten daadwerkelijk afnemen.

Ik ben heel erg benieuwd of je klachten afnemen! Heb je al een idee wat voor anti conceptie je hierna wil gaan gebruiken?

Van een verminderd libido of neerslachtig humeur heb ik (volgens mij) niet veel last. Sowieso merk ik weinig van de hormonen denk ik. Werd je trouwens nog gewoon ongesteld?

Nagenoeg niet. Qua anticonceptie ga ik denk ik even alleen voor het condoom.

1 like

Ben ik weer met mn spiraal verhalen. Tijdje geleden geprobeerd bij de huisarts te plaatsen maar was niet gelukt omdat ze mn baarmoedermond niet goed konden zien. Dus toen doorgestuurd naar de gynaceloog omdat zij met een echo mee kon kijken en hem zo 1 2 3 kon plaatsen. Nou die afspraak had ik vandaag, was toch niet zo makkelijk. Na veel wroeten kreeg ook de gynaceloog het niet voor elkaar, en mn baarmoedermond was beetje raar ofzo. Dus nu moet ik ook een uitstrijkje laten nemen en de uitslag afwachten. En als dat goed is onder verdoving spiraal laten zetten.
Naja het zal vast niks ergs zijn maar vind het toch wel beetje spannend

Oh ja kan me voorstellen dat dat spannend is. Hoop dat je uitstrijkje gewoon goed is! (Zal wel aan de leeftijdscategorie op het forum liggen maar valt me echt op dat super veel meiden een uitstrijkje moeten/hebben laten maken de laatste tijd.) Bij mij was het ook lastig, ook bij de gynaecoloog, maar uiteindelijk helemaal goed gekomen en als ie eenmaal zit is het echt een TOP ding :slight_smile:

Ja precies ik houd nu gewoon vol! Derde keer is vast scheepsrecht. En onder verdoving dus voel je iig niet die nare prikken aan je baarmoederhals

1 like