Het verwijderen van een spiraal is over het algemeen echt zo gedaan. Het is niet echt een prettig gevoel dat ze daarbinnen aan het frutselen zijn, maar het is absoluut geen creperen en ook duurt het niet lang! Ik heb twee weken geleden mijn hormoonspiraal verwijderd
Ik vond dat meevallen. Even diepe adem en het is gedaan. Alleen bij mij kreeg de huisarts 'm niet te pakken en dat veroorzaakte meer een vervelend gevoel, maar zeker geen pijn zoals het plaatsen.
Hopelijk stelt dit je gerustđ
Ja ik ben wel bang dat de huisarts hem niet te pakken krijgt, ik heb ook nooit mân draadjes gevoeld en ben bang dat die ergens helemaal diep gekruld zitten. Maarja vroeg of laat moet ie er toch uit. Ze maken geen echo toch om te kijken waar die zit? Beetje een rare vraag want volgens mij kan je geen echo maken bij de huisarts?
Nee geen echo indd. Maar met de eendenbek (kunnen we hier aub een ander woord voor verzinnen?) dan zien ze de spiraal wel gelijk hoor. Ik was ook niet ongesteld op dat moment dus misschien hielp dat ook niet echt.
late reactie misschien maar ik heb in feb mijn spiraal laten zetten, ook een mirena. Nog steeds niet ongesteld, al heb ik wel echt jaren de prikpil ook gehad. Dus wellicht dat dat ook nog mijn lijf uit moet. enige wat ik nu merk is dat ik rond de 10de van de maand begin op te zwellen qua buik en een week later weer plat ben (Naja zover het kan met mijn buik)
Nu vind ik het ook niet heel erg om geen ongesteldheid te krijgen, want dat had ik door de prikpil toch al. zou er heel blij mee zijn als het gewoon weg blijft.
Mijn (hormoon)spiraaltje verwijderen stelde ook echt niks voor. Ik had echt maar iets van 5sec pijn toen hij eruit werd âgetrokkenâ. Het enige jammere was dat het touwtje de eerste keer uit haar vingers glipte dus moest ze nog een keer trekken
Oke jullie antwoorden stellen me al een beetje gerust. Maar ik ben echt zooo bang. Volgende week vrijdag staat de afspraak gepland. De vriendin van mân beste vriend heeft ook een (hormoon) spiraal en bij haar was het uithalen wel pijnlijk zei hij, vervolgens zei hij âja iets met een gekantelde baarmoeder ofzoâ. Nou dat heb ik dus ook maargoed of ik kan niet meer pijnloos seks hebben (echt héél pijnlijk op het moment ik heb sterk het vermoeden dat ie totaaahaal niet meer goed zit) of ik laat hem eruit halen. Ik wil hem ook vervangen maar niet op de dag zelf.
Heeft er iemand ervaring met de Ballerina koperspiraal? Ik denk van niet want volgens mij wordt hij erg weinig geplaatst en is nog vrij nieuw maar wie weet heeft iemand er ervaring mee. Wat een gedoe is anticonceptie toch ook altijd.
Ik heb een maand geleden mijn mirena spiraal laten verwijderen. Ze kon eerst de touwtjes ook niet vinden en heeft ze toen met een soort borsteltje naar buiten gehaald. Daarna was ie er ook zo uit.
Daarna heb ik een ballerine spiraal laten zetten. Ik ben tot nu toe mega tevreden! Ik heb maar een paar dagen een beetje bloed gehad. Ik denk dat ik vandaag of morgen voor het eerst weer ongesteld ben. Als je meer wilt weten mag je me altijd pmâen
Oh dat klinkt goed! Oja ballerine was het haha, ik zal je vandaag pmâen!
Ik heb nu een jaar de Ballerine spiraal en ben er héél tevreden over!
De eerste keer dat ik âm liet plaatsen stootte mân lichaam hem wel af (was de allereerste keer dat ik een spiraal kreeg) dus heb kort daarna een nieuwe laten plaatsen en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Ik heb een regelmatige cyclus, ben 4 dagen ongesteld waarvan 2 vrij heftig en heb slechts één dag wat buikkrampen.
Hopelijk valt het mee volgende week vrijdag!
Die van mij staat al een paar maanden in de badkamer te wachten tot ik hem laat plaatsen. Met dat Corona gedoe heb ik t uitgesteld. Nu toch maar eens een afspraak maken.
(Ongevraagd advies van mij, sorry)
Ik weet niet of je eerder een spiraal hebt laten plaatsen, (ik hormoonspiraal bij gynaecoloog en ballerine bij verloskundige) maar ik kan (n=1 haha) de verloskundige aanraden! Verschilt natuurlijk per persoon en professional, maar ik vond het een stuk relaxter, warmer en prettiger proces bij de verloskundige
Hoe voelde dat, toen je spiraal werd afgestoten? En hoe snel was dat na het plaatsen?
Ik heb net een paar weken voor het eerst een koperspiraal laten plaatsen en heb 2 weken lang hele hevige bloedingen en pijn gehad, dus ik dacht dat ik het aan het afstoten was maar blijjkt toch goed te zitten toen ik nogmaals op controle ging.
Bij mij gebeurde het binnen 24 uur na het plaatsen! Na ongeveer 3 uur kon ik alleen maar in bed liggen, ik kon niet zitten of staan. En toen kreeg ik plots enorme persdrang (tmi haha) en kwam het iedere 10 minuten terug gedurende 5 uur ongeveer. Het voelde echt als een wee iedere keer maar dacht dat dit normaal was. De volgende dag was zo goed als alle pijn verdwenen, en ik heb ook geen bloedverlies gehad trouwens!
Dat bloedverlies en de pijn is wel echt vervelend zeg, vooral omdat het al zolang duurt, maar als het bij de controle nog goed zat zal het hopelijk wel in orde zijn denk ik! Is het echt heftige pijn dat je voelt of eerder een zeurderig gevoel?
Wow lijkt me echt schrikken
Door jullie ben ik aan het lezen over de ballerine spiraal. Heeft dit ook als bijwerking meer/zwaardere bloedingen? En hoe bevalt het, diegenen die het hebben, in het algemeen?
Ik heb de ballerine spiraal.
Ze zeggen minder kans op verzakkingen en prettiger om te zetten.
Eerste paar maanden +/ 3 heel veel bloed verloren, maar nu is het gewoon weer mijn normale ongesteldheid.
Ik zou zeker deze aanraden boven een normale spiraal. De normale verzakte bij mij al na mijn eerste periode
Ik ga hem er alleen wel uitlaten halen waarschijnlijk.
Sinds ik een spiraal heb laten zetten, heb ik af en toe verschrikkelijk steken in mijn buik.
ahh bedankt voor je antwoord.
hmmmm ik vind het echt zo lastig he, want het liefst stop ik niks meer in mijn lijf qua anticonceptie (hormonaal sws niet meer) maar dan blijft er weinig over en koper zit je weer met kans op extra bloeden (no thanks)
(ik ben gewoon helemaal klaar met condooms, maar ben ook nog niet klaar voor een zwangerschap dus hey ja #struggles)
Wat voor extra bloeden? Heb ik zelf geen last van
als mogelijke bijwerking van koperspiraal dat je menstruaties heviger worden, en als je menstruatie van zichzelf al vrij aanwezig is dan vind ik dat niet chill. Maar als er nu heel veel ervaringen komen dat dit niet het geval is dan is het het overwegen waard