Ik vind het wel meevallen maar bloedde hiervoor niet extreem
Dan heb je mazzel ik bloedde bijna niet en maanden net na zetten had ik een ijzer te kort
Ik heb ook de Ballerine sinds eind januari dit jaar. Leek me ook de beste spiraal omdat het frame flexibel is. Ik heb wel van tevoren een kliniek uitgezocht waar ze dit regelmatig doen.
Plaatsing was geen pretje eerlijk gezegd, maar het is te doen met wat pijnstillers op! Opzich wel tevreden over; 1e maand en 1e menstruatie was wel pijnlijk, daarna steeds minder. Ik ben allang blij dat ik niet aan de hormonen hoef!
Nu geen pijnlijkere menstruatie meer, ik bloed wel meer tijdens ongesteldheid maar is te doen.
Heb hem nu iets meer dan 4 maanden, maar nu laatste 2 maanden soms steken in mijn buik paar dagen lang vlak na mijn menstruatie tot eisprong; is er iemand die dat herkent?
Cyclus is wel wat korter geworden; nu standaard 25 dagen. Laatste maand 23. Dus hoop niet dat hij steeds korter wordt…
Verder merkte ik dat je de touwtjes kunt meten hoe lang deze uitsteken en dat dat verschilt in de maand; dus hoe je laag je baarmoeder of spiraal ligt. Misschien heeft iemand hier daar wat aan! Soms is het 1cm (hoog), soms wat meer (dus lager).
Ik heb zelf 2 dagen dat het wat meer is dan normaal, maar nog wel te doen. Soms even dubbele bescherming als ik deur uitga.
Heb van nature vrij lichte ongesteldheid, maar scheelt niet gek veel met spiraal.
Misschien trekt dat nog wel wat bij in de komende maanden
Hoelang heb je de ballerine al?
En zijn die steken ook zo’n ‘schrapend’ gevoel? Op een bepaald moment in je cyclus ook of random?
Ik heb hem nu sinds december.
Ik heb vooral de week na mijn menstruatie veel pijn. Alsof iemand er soms een mes in steekt. ik ben gisteren naar de huisarts geweest en mag nu door naar gynaecologie. Hij kon het zelf niet goed verklaren
Ah dat is precies wat ik dus ook heb… Ik heb een schrapend gevoel en pijn na/tijdens seks in die 1e week/dagen na menstruatie. Daarna gaat het weg.
Had je dat vanaf het begin al of ook pas sinds maand 3 ofzo?
@A-Mieke bij mij heeft niks met seks te maken.
Heb al vanaf begin last maar toen werd er gezegd dat ik eraan moest wennen.
Kans is groot dat het niks met de ballerine te maken heeft, dat het toevallig net samen komt net na de plaatsing.
Wat vervelend voor je…! Ik hoop dat je er snel vanaf bent zodra je de gyn gezien hebt.
Kan iemand mij helpen? 2jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Reden kinderwens en zwanger geraakt.
Nu ben ik weer begonnen met de pil. Ik heb geen partner meer. Ben eigenlijk begonnen omdat ik nu de menstruatie kan uitstellen en altijd beschermd ben. Gewoon geen gedoe.
Maar helaas net als voor de zwangerschap erge migraine. Ook bij continu doorslikken (advies huisarts). Nu twijfel ik zo. Ik ga sowieso stoppen. Maar zou een spiraaltje een optie zijn?
Niks slikken is nu zeker een optie. Maar stel er komt een man in mijn leven. Alleen een condoom gebruiken vind ik best wel een risico.
Oké!
Zou ook mijn migraine hierdoor stoppen. Dit heb ik dus echt door de pil.
Ik lees trouwens dat ik een foutje heb gemaakt. Ik heb erge migraine door de pil geen erge menstruatie
Weet iemand hoe het zit met cijfers qua betrouwbaarheid van de kyleena spiraal? Is daar al echt wat over bekend omdat die relatief nieuw is. Als ik google lijkt het wel in orde.
Ik moet volgend jaar mn mirena vervangen en als er geen reden is waarom mirena beter is dan kyleena, dan zou ik geneigd zijn kyleena te kiezen. Minder hormonen dus minder gedonder en bijwerkingen denk ik dan? Of is dat te simpel gedacht…
Ik heb de Kyleena en ben er heel tevreden mee! Over de betrouwbaarheid kan ik alleen zeggen: geen zwangerschap hier ondanks vele kansen haha. Merk ook niks van de hormonen! Ik menstrueer niet maar heb wel elke 2 maanden (ongeveer) 2 dagen met een beetje gekleurd slijm. Geen echt bloed meer en prima op te vangen met een inlegkruisje.
Ik heb de kyleena sinds oktober 2018 en ben er zeer tevreden over! Eerste maanden werd ik nog gewoon ongesteld maar nu al meer dan een jaar niet meer. Ook geen gekleurd slijm.
Ik heb ook de kyleena en ben er ook wel tevreden over. Ik heb wel veel pijn gehad in het begin dat ik echt dacht ik wil dit ding eruit hebben, maar had gelezen dat dit vaker voorkwam en later wel weg trok wat bij mij ook wel het geval is. Ik menstrueer ook haast niet meer, ook echt op te vangen met een inlegkruisje. Soms een dag wat meer, maar het is niet echt bloed te noemen. Ik heb wel meer last gekregen van mijn ovulatie. Die doet echt pijn, maar ik ben niet 100% zeker of dat door het spiraal komt of door andere dingen die kunnen spelen in het hormoon houden. Ik heb hem meer dan een jaar en ook nog steeds veilig.
Ik heb de koperspiraal sinds 3 jaar, omdat ik GEEN hormonen meer in mijn lijf wilde. Heb echter nu toch het idee, dat ik bijwerkingen heb van de koperspiraal? Echt heel apart en kan ook weinig lotgenoten vinden, maar wat ik heel erg heb is:
- jeuk op mijn onderbenen (echt tot het erge toe het is echt niet normaal)
- slecht geheugen
- moeilijk op woorden komen
- oppervlakkigheid (vraag me soms wel eens af waarom ik niet zo blij kan reageren op iets als andere mensen, terwijl ik wel redelijk content met de gebeurtenis ben)
En waarschijnlijk nog wel veel meer dingen waar ik nu even niet op kan komen. Herkent iemand met de koperspiraal dit?
Nee herken ik niet, ben ook ff asn het bedenken of het wel realistisch bedacht is dat dat van een kopieer spiraal kan komen aangezien er dus letterlijk niets inzit aan hormonen en het alleen plaatselijk koper afgeeft…
Geen andere dingen waardoor het kan komen, medicijnen, stress, vermoeidheid? En heb je nu na drie jaar pas deze dingen of?
@Jones @Dommel @Nic bedankt voor jullie ervaringen! Goed om te horen dat jullie er positief over zijn.
Voor zover ik begrijp zit het voornaamste verschil in de grootte van het ding en zijn de mogelijke bijwerkingen (waaronder niet meer ongesteld worden) redelijk vergelijkbaar. Uiteindelijk is de mirena nog net iets betrouwbaarder over een periode van 5 jaar, als je naar die pearl index kijkt maar dat gaat natuurlijk om zulke kleine verschillen, dat het uiteindelijk ook weinig uitmaakt. Ach misschien moet ik het gewoon mn huisarts vragen
Het is toch pas volgend jaar aan de orde, dus moet het maar even laten voor wat het is denk ik haha. Merk wel dat ik er al wel weer tegenop zie om weer een nieuwe te laten plaatsen
Ik ben van plan om weer over te gaan op een spiraal nadat ik nu 2,5 jaar een mirena heb gehad en heel veel in gewicht ben aangekomen. Het liefst met zo min mogelijk hormonen of geen dus zit aan een koperspiraal te denken.
Zitten daar veel bijwerkingen aan of juist niet?