Spiraaltje

Nu vier maanden ongeveer, tot nu toe wel tevreden. Ben in ieder geval blij dat ik niet meer de hele godganse maand aan het spotten ben (wat dus wel zo kan zijn met het hormoonspiraal/implanon)

1 like

Ohh ik baal! Heb mijn spiraal nu ruim 2 jaar en begin weer ongesteld te worden. Hier had ik niet op gerekend :slightly_frowning_face:

1 like

Zijn hier mensen die van Mirena op Kyleena zijn overgestapt? Mijn mirena moet er binnenkort uit het minder hormonen klinkt best goed. Maar ik hoor ook verhalen over meer bijwerkingen.

Wat raden jullie aan de Kyleena of Ballerine? Ga hem in het ziekenhuis laten plaatsen.

Ik had mijn hele leven een mega hoog libido, maar toen ik net mijn spiraal had laten zeggen was hij echt sky high. De eerste anderhalf jaar ongeveer, daarna nog steeds wel heel hoog. Nu moet hij er officieel rond aankomende januari dus hij zit er nu vijf jaar in. Het laatste jaar is mijn libido ineens afwisselend vrij laag tot niet bestaand, maar dit is tegelijk ook het eerste jaar dat ik een relatie heb en dus permanent seks binnen handbereik heb. Ik denk dat ik die spiraal er al iets eerder uit ga laten halen en dan een halfjaartje zonder anticonceptie wil leven om te kijken hoe ik dan ben.

Ben echt heel benieuwd of mijn libido veranderd als ik hem eruit laat halen en of mijn libido nu uberhaupt iets te maken heeft met die spiraal. Want voor mijn gevoel is dit wel zo maar ik lees dus altijd dat vrouwen alleen van de pil een laag libido krijgen en van de spiraal juist een hoog libido. Wat voor mij in principe de eerste 3 Ă  4 jaar ook zo was.

Bij mij nam mijn libido naar verloop van tijd ook af en hij kwam met een nieuwe spiraal terug. Ik ben ook heel benieuwd als ie er een keer uit gaat

1 like

Ooh dat vind ik fijn om te horen. Ik had er zelf al een hele theorie over gemaakt in mijn hoofd maar ik had er nog nooit iemand anders over gehoord.

Ik had niet het idee dat een spiraal nou per se vaak leidt tot een verhoogd libido, kan me niet herinneren dat ik dat echt veel vaker heb gelezen. Zelf heb ik eigenlijk nooit verschil gemerkt.

Of ja, toevallig is het bij mij momenteel lager dan ooit en ik zit in het laatste (half)jaar van m’n hormoonspiraal, maar dat wijt ik eerder aan de coronacrisis en alles wat erbij komt qua stress etc. :sweat_smile:

1 like

Ja heel vervelend dit hé. Mijn huisarts kreeg hem er uiteindelijk niet in omdat mijn baarmoeder te diep lag? Lig je dan met je goede gedrag :unamused: In het ziekenhuis hadden ze geen probleem met het zetten.
Het enige wat ik merk aan die “diepte” is dat ik die touwtjes dus echt niet voel uitsteken, mijn vriend ook niet.

@kienke herkenbaar, wel met een myrena. Ik kon daarna ook een paar dagen echt niets van de pijn, wat ik niet had verwacht. Begon echt aan mezelf ook te twijfelen qua pijngrens, hoe deden mensen die vrolijk alles deden na het zetten?
Uiteindelijk reageert ieder lichaam anders, al kan je altijd je huisarts bellen als het je niet lekker zit. Hoort hij meteen ook eens dat het lang niet altijd zo is dat je fluitend weer naar je werk kan de volgende dag.

Ik heb nooit een Mirena gehad en ben van de pil naar een Kyleena gegaan. Maar ik heb nooit bijwerkingen gehad en voel mij zoveel beter dan toen ik nog de pil slikte

1 like

Ik ben van Mirena naar de kyleena overgestapt. Merk weinig verschil, behalve dat mn huid tijdens de mirena soms onrustiger was - dat is nu minder? Verder had ik ook niet het idee dat ik andere bijwerkingen heb (bij mirena ook niet hoor).

Oh toen ik de mirena had, had ik soms (denk om de 3 maand) mega steken in mn onderbuik - geen idee wat precies. Dat heb ik niet meer? (Maar geen idee of dat aan dat spiraaltje lag, of in die leeftijd - zelfde voor mn huid)

1 like

Na een mislukte zetting bij de ha zit mijn ballerine spiraal er nu 3 dagen in. Even korte review (als een ekte spiraalinfluenzer):

Zetten bij gyn:
Dikke aanrader. Nu deed het bij de ha geen zeer ofzo, maar de handigheid waarmee hij hem zette was echt een aanrader als je er erg tegenop ziet. Huisarts mis ook een juiste stoel, lampen etc.

Het zetten:
Deed helemaal geen pijn. Na het plaatsen van de eendenbek (wat geen pijn deed, maar superrelaxt is anders) heb ik eigenlijk niks gevoeld. Toen hij zei dat t misschien vervelend zou voelen dacht ik na 40 seconden ‘wanneer begint ie nou?’ Toen bleek dat hij al klaar was.

De aftermath:
Helemaal geen kramp ofzo gehad. Normaliter heb ik ook geen hele heftige ongesteldheidskrampen, maar soms een beetje op dag 1 en 2. Misschien dat dat ook ermee te maken heeft.
Wel heb ik sinds het zetten bloedverlies. Geen grote hoeveelheid, maar moet wel inlegkruisje dragen.

Disclaimer: 2 bevallingen gehad.

Would recommend

2 likes

Hellup heb maandagmiddag een mirena laten plaatsen. Plaatsen was niet chill, vooral heel gekke plek waar je pijn hebt omdat je normaal daar nooit pijn hebt? Eerste middag/avond kon ik echt alleen maar creperend op bed liggen, rechtop zitten om 20 min te eten was echt al pijnlijk. Gister wel kunnen werken (gelukkig thuis) maar echt veel paracetamol en ibu geslikt. Vandaag ook nog krampen gehad, echt wel wat normaal gesproken tijdens mn menstruatie door de aleve heengaat op mn heftigste dag. Hoelang blijft dit doorgaan? :weary: Heb ook wel spotting incl stolsels.

Pffff hopelijk gaat het voor mij iets sneller over haha! Wel goed om te lezen dat het nu oke is.

met de mirena heb ik goed 1,5 week op en af krampen gehouden. daarna is het afgezakt. heel af en toe wat bloed/spotting gehad en daarna (tot nu toe) nog geen ongesteldheid. in februari heb ik hem een jaar.

1 like

Je geeft me hoop :heart::heart::heart:

Qua pijnstillers zou ik Naproxen proberen. Werkt bij mij echt het beste (zit ook in aleve feminax). Ik heb m nu bijna 2 jaar en ben al een paar maanden niet meer ongesteld. Nog wel af en toe krampen maar ook dat is minder geworden.

1 like

Nou ben ik weer, nu 3/4 weken geleden laten plaatsen en op een schimmelinfectie en wat spotting in de eerste week eigenlijk alleen af en toe nog een krampje. Maar nu 2 avonden achter elkaar echt heftige krampen, net zo heftig als de dag dat ik ‘m liet zetten. Dus nu met ibu gaat het wel weg maar vraag me af of dit wel normaal is

Girl, same. Nooit last gehad van kramp maar sinds die spiraal sterf ik af van binnen :sweat_smile:

Pfff voelt ook echt niet goed, duik echt ineen van de pijn terwijl bij andere krampen ik gewoon normaal kon blijven zitten. Ga morgen denk maar de dokter bellen of dit normaal is. Maak me echt zorgen dat mn lichaam het afstoot ofzo