Ik heb nu drie weken mijn (koper) spiraaltje. Vannacht wakker geworden met enorm heftige en pijnlijke krampen. Letterlijk alles beneden is aan het verkrampen, al uren. Word er echt niet goed van. Misschien toch maar eventjes de huisarts bellen voor eventuele controle. Heb nog nooit zulke heftige dingen gevoeld.
Zou idd gewoon even bellen hoor. Sterkte, hopelijk gaat het snel over!
Ik heb nu iets van twee jaar een koperspiraal en ben er heel erg tevreden over. Hij werd bij mij geplaatst tijdens mijn menstruatie, en toen werd ik de maand daarna gewoon volgens mijn normale cyclus ongesteld! Zou nog even afwachten als ik jou was, en anders voor de zekerheid even bellen!
Ik heb nu bijna 3 maanden mân spiraal en nu wel regelmatig (elke 4 weken) mijn âongesteldheidâ. Vorige keer had ik nog een heeeel klein beetje bloed, dit keer helemaal niks. Maar die pijn, niet normaal. Vooral aan het einde van de dag krijg ik ineens krampen die ik echt weg moet puffen, beetje hetzelfde als toen die werd gezet. Dit houdt ook echt 5 dagen aan. Had voorheen ook wel pijn de eerste 2 dagen, maar nu is het zolang.En mân huid is echt 1 groot drama met puistjes, viel zelfs mân vriend op. Hopen dat dit snel overgaatâŠ
Ik was inderdaad ongeduldig haha. Inmiddels ongesteld geworden! (en gelukkig niet extra heftig of pijnlijk, gewoon zoals vroeger). Idd heel blij met de koperspiraal
Wat vervelend! Welke spiraal heb je?
Mirena! Overigens kwam er een uur nadat ik dat had gepost wel bloed
Zet jullie huisarts nog wel spiraaltjes? Mijne doet het nu niet en vind dat best wel vervelend eerlijk gezegd.
Waarom niet, ivm corona?
Mijne doet het nog wel, ik ga in mei
Ja, maar vind het wel een beetje gek? Ik kan niet tegen de pil dus wil gewoon weer een spiraaltje.
Ja snap ik! Wel vreemd, dan is er zeker ook niemand anders bij je praktijk die het wel doet? En om nou meteen weer via de gynaecoloog te doen, kost je dan weer je eigen risico
Misschien kan hij/zij je verwijzen naar een andere huisarts die het wel doet. Zou je misschien als passant naartoe kunnen en dit soort kleine ingreepjes zijn vaak wel cashen dus best aantrekkelijk voor die andere huisarts.
Ik heb de mijne vorige week laten zetten bij de huisarts. Maar ik las hier ook dat verloskundige het ook kunnen zetten? Misschien is dat ook een ideetje?
Er waren hier meiden met gedoe met de ballerine toch? RIVM onderzoekt klachten en zoekt ervaringen: https://www.rivm.nl/nieuws/rivm-meld-mogelijke-bijwerkingen-koperspiraaltjes-bij-mebi
Ik heb die van mij vorig jaar gewoon tijdens een lockdown bij de huisarts laten plaatsen. Corona mag echt geen reden zijn. Waarschijnlijk zijn de huisartsen zelf ook al ingeënt?
Ik ga straks opnieuw bellen, wil me alleen ook niet ergens anders inschrijven want verder vind ik het een prima praktijk.
Het is me gelukt om een afspraak te maken.
Ik heb nu nog een koperspiraal en heb het idee dat ik heel veel bijwerkingen heb. Heb er ook wel eens hier over gepost, maar niet veel meiden herkenden zich erin. Had jij ook het gevoel bijwerkingen te hebben?
Misschien een hele domme vraag maar als je je spiraal laat vervangen, heb je dan weer net zoân gewenningsperiode van een maand of 3 als bij de eerste of is dat minder? Omdat je lichaam al aan zoân ding gewend is⊠dat is vast wishful thinking he
ik had nergens last van bij de tweede! 1 maandje wat meer last van puisten geloof ik, maar dat was het