hmm ja online kan ik er dus ook niks over vinden, alleen 1 site die zegt dat je hem soms 7 jaar kan laten zitten als je boven de 40 bent maar dat duurt nog een hele lange tijd haha.
Heel eerlijk denk ik gewoon dat ze niet willen dat te veel mensen nu fysiek naar die toko komen ivm corona ofzo. Maar ga wel gewoon opnieuw bellen binnenkort, durf er niet op te gokken.
Mijn ex was destijds mee met het plaatsen van mijn eerste spiraal en het was voor hem traumatischer dan voor mij đ„Č
Zoiets zei mijn huisarts ook, maar ik mocht wel gewoon een nieuwe zodat ik weer meer hormonen had en minder klachten! Was bij mij al na 3 jaar.
Nou verdorie de huisarts kreeg âm er niet uit vanochtend (touwtjes zijn dus door een lisexcisie afgesneden en waren niet zichtbaar). Ze heeft van alles geprobeerd met een tangetje en borsteltje maar helaas. Zit ik nu lekker aan de pijnstillers voor niks haha. En dus eerst stond ik al niet in de agenda, kon ik later terugkomen, maar dus alsnog voor niks.
Ben doorverwezen naar de gynaecoloog maar daar kan ik pas begin juli terecht. Hopelijk lukt het dan wel gewoon. Het ding zit er nu sowieso al langer dan 5 jaar in (oke 1/2 weken haha) maarja neem aan dat 1,5 maand langer wel te overzien is. En was ook eigenlijk toch niet van plan om de komende tijd onbeschermde seks te hebben dus ja dan maakt het helemaal weinig uit lijkt me.
Maarja ben nu wel chagrijnig, had er gewoon van af willen zijn. Nu zit ik van de zomer met dat onhandige gebloed.
Ik had precies hetzelfde. Een paar weken geleden bij de huisarts geweest maar ze kreeg hem er niet uit waardoor ik doorverwezen ben naar de gynaecoloog. Die wachttijden daar zijn echt bizar lang, echt vervelend. Overigens zit mijn spiraaltje er wel al iets langer in, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken denk ik. Ik keek er zo erg tegenop dat is pas bijna 6 jaar later een afspraak durfde te maken haha, begin juni zit hij er 6 jaar in. - Ik weet het, te lang mee gewacht haha
Aahh vervelend dat je ook hetzelfde heb, zoân gedoe he, zit je jezelf zo op te vreten voor zoân afspraak en moet je dan weer naar huis en weken wachten⊠Ben je ondertussen al bij de gynaecoloog geweest of zit je nog te wachten?
Ja inderdaad, en dan ook de medicatie etc die je voor niks ingenomen hebt. Ik ben ook nog aan het wachten tot ik bij de gynaecoloog terecht kan, dat kan makkelijk nog een maand duren dus nog even geduld hebben.
Ik zie in de bijsluiter vd mirena wel staan dat hij tot 6 jaar gebruikt kan worden als anticonceptie. pfew dat is dan mooi meegenomen
edit:
On August 20, 2020, the FDA approved Bayerâs Mirena (levonorgestrel-releasing intrauterine system), for the prevention of pregnancy for up to 6 years ; replace after the end of the sixth year . â Previously, Mirena was approved for intrauterine contraception for up to 5 years
đ„Č dan had de mijne ook nog een jaar kunnen blijven zitten
Ze houden altijd wat plekjes vrij om op korte termijn in te vullen, dus misschien dat ze zoân plek dan gebruiken?
Hoe lang hadden jullie nog last van krampen enzo na vervangen van spiraal? Ik heb die van mij gisteren laten vervangen (mirena) en vlak na het zetten had ik ff krampen maar sindsdien niet meer. Aan de ene kant mega opgelucht want de vorige keer kwam ik om van de pijn na het zetten, maar nu maak ik me zorgen dat ie niet goed gezet is ofzo?
Ik ga over vijf weken terug voor controle maar nu ben ik daar weer gestrest voor dat ze 'm dan moeten verplaatsen/vervangen en ik ging gisteren al kapot van de zenuwen haha
nee totaal geen last van gehad de tweede keer
Ik heb je post met bijwerkingen even opgezocht en wow, ik herken me echt in alles! Ik voel 'm tijdens de seks ook echt, doet gewoon pijn plus mân menstruatieduur is vrijwel altijd +7 dagen en ik voel hem bewust zitten. Thanks voor het delen want dit verklaart zoveel!
Hoe zijn je bijwerkingen nu? Of heb je 'm er inmiddels uit laten halen? Het liefst laat ik hem vandaag nog verwijderen
Ik heb inmiddels al 3 jaar een Mirena-spiraal en ben sindsdien ook niet meer âechtâ ongesteld geweest, wel af en toe een beetje random spotting of echt heel licht bloeden. Maar ik merk het laatste halfjaar dat ik enorm last heb van menstruatiekrampen zonder dat ik ongesteld ben of word. Voelt echt als een fantoommenstruatie⊠hebben anderen hier ook last van?
Ja! Ook pas na een paar jaar. Best vervelend.
Ja dit heb ik ook! Maar het allervervelendst vind ik nog wel dat ik m voel zitten met de seks doet gewoon echt pijn
Lekker late reactie, sorry! Maar ja, heb hem nog steeds⊠Elke maand denk ik weer: ik moet NU een afspraak maken om dat ding eruit te laten halen. Maar ik heb al besloten dat er dan geen andere anticonceptie meer voor terug komt. Mijn vriend wil dat ding er ook liever vandaag uit dan morgen, maar we zitten op dit moment niet in een situatie waarbij we een ongeplande zwangerschap kunnen gebruiken, dus ik wacht even een paar maanden nog (dan zitten we al in een iets betere situatie - lekker vaag, sorry) en dan gaat ie er echt uit. Canât wait.
Wie weet merk ik geen verschil en zijn alle klachten die ik heb stress klachten (who knows), maar dan heb ik er snel genoeg weer een nieuwe in gezet
Wel fijn om herkenning te hebben, ik ben echt heel gevoelig voor hormonen/wat dan ook en merkte dat weinig meiden ook deze klachten herkenden van de koperspiraal omdat de koperspiraal meestal holy is omdat er geen hormonen in zitten. Ik vind dat ding dus alles behalve holy.
Ik heb alle topics doorgelezen maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden. Wat is de beste pijnstilling vooraf? De dokter gaf aan dat je naast paracetamol ook nog naproxen mag maar dat gaat volgens de bijsluiter niet samen met borstvoeding.
Ik overweeg nu het volgende maar twijfel of dat niet teveel is
2x paracetamol 500 mg
2x ibuprofen 200 mg
Als je over bv spreekt ga ik er vanuit dat je nog niet zo lang geleden bevallen bent. Heb zelf pas een (mirena) spiraal laten plaatsen (ben begin dit jaar bevallen), zonder pijnstilling vooraf (want niet aan gedacht). Buiten een lichte kramp niets gevoeld. Volgens de gyn heb je minder last als je eens bevallen bent (zal wel voor iedereen anders zijn ook natuurlijk).
Dus paractemol alleen is mss wel voldoende?
Dat is prima! Zorg dat je ze meer dan een uur van te voren slikt! Succes