Spiraaltje

Ik kon niet zelf fietsen! Was echt te duizelig nog daarna

1 like

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben vaak wel wat wiebelig na medische shit dus dat laat me twijfelen, maar ik ben ook al twee keer bevallen dus hoe erg kan het nou zijn :upside_down_face:
Misschien gewoon gaan fietsen, als het niet lukt laat ik de fiets lekker staan en haal ik hem later op.

@Baron Goede tip om alvast wat pijnstilling te nemen, bedankt!

1 like

Vanochtend laten zetten en het viel me niet mee, maar ben wel blij dat ik er nu voorlopig vanaf ben!
Zou vandaag ook precies ongesteld worden, dat helpt niet echt mee, voel me nu best belabberd.

Zelf naar huis fietsen ging best, wel eerst even bijgekomen op een terras met een koffie :+1:

4 likes

mijn spiraal moet er eind deze maand uit, omdat ik een zeldzame bacterie heb opgelopen die veroorzaakt werd door het spiraaltje (of de draadjes?). :cry: echt balen en ik kan sowieso niet meteen een nieuwe laten plaatsen, omdat dit eerst opgelost moet zijn. zit ook heel erg te twijfelen of ik uberhaupt weer een spiraal laten plaatsen of dat ik even wil kijken hoe het is zonder.

Wow wat eng. Hoe kwam je erachter dat je deze bacterie had?

1 like

ik had al een tijdje last van pijn tijdens de seks en random bloedverlies, dus ben naar de huisarts gegaan voor een uitstrijkje, een soa-test en nog een kweek en toen kwam dit eruit. de huisarts zei dat het gewoon pech was, iets dat dus heeeeel soms kan gebeuren met een spiraal. ik zou in principe gewoon weer een spiraal kunnen nemen hierna, maar goed, weet niet of ik dat wil.

Sinds 4,5 jaar heb ik een Mirena spiraal en was eigenlijk heel tevreden. Ik merk namelijk dat ik heel veel haarverlies heb en mijn huid is veel slechter geworden. Natuurlijk weet ik niet zeker of het hierdoor komt, maar ik kan er ook geen andere reden voor bedenken. Ik vind deze bijwerkingen zo vervelend dat ik twijfel om weer over te stappen naar de pil. Toch vind ik het spiraaltje zo fijn omdat je het niet kan vergeten en ik ook niet meer ongesteld word.
Heeft iemand ervaren dat je bij de 2e spiraal andere bijwerkingen had? Als dat kan, hoop ik dat met de 2e spiraal deze bijwerkingen niet meer terug komen. Al ben ik bang dat dit een te grote hoop isšŸ˜…

1 like

Ik ben naar de huisarts geweest en die heeft getest op de basic dingen maar daar kwam niets uit. Er is ook een uitstrijkje gemaakt en ik word doorgestuurd voor een inwendige echo. Ik ben benieuwd of daar iets uitkomt, en ik hoop ook dat 'ie gewoon nog goed zit.
Even kort dacht ik: wat een gedoe, ik laat hem er wel uithalen… Maar dan is er gewoon geen goed alternatief qua anticonceptie voor mij. Ik denk gewoon echt geen kinderen te willen, maar ik wil ook geen definitieve keuze hoeven maken nu. Ik vind het zo frustrerend.

Ja ik!
Bij de tweede spiraal werd mn huid beter maar helaas kreeg ik er wel maandelijks migraine voor terug. Moet komende maand voor de derde, hoop dat de migraine dan ook weg gaat maar vrees wat ervoor terug komt :sweat_smile:

Ah wat vervelend! Is dit je eerste spiraal? Kan het aan het type spiraal liggen?

Ik heb een beetje hetzelfde. Dit is mijn tweede spiraal en ik heb sinds de tweede ook ā€˜rare’ bijwerkingen. Bloedingen na seks, pijnscheuten, tussentijdse bloedingen. Er kwam niks uit de onderzoeken. Ik moet dit jaar m’n spiraal laten vervangen, en hoop dat het daarna klaar is met alle bijwerkingen.

morgen gaat mijn spiraaltje eruit, hoop zo dat het meevalt. en ben ik zo benieuwd hoe snel ik daarna weer ongesteld word.

1 like

Oh ik ben benieuwd! Veel succes

1 like

Hebben mensen ervaring met hun mirena langer laten zitten dan 5 jaar? Ik lees op internet dat hij er in principe tot 7 jaar in kan zitten .

Volgens de richtlijn mag hij 6 jaar blijven zitten :slight_smile:

1 like

En moet hij er daarna uit? Dan mag hij oviedo dus nog even blijven :slight_smile:

Ik had de laatste paar maanden (koperspiraal, zat er >5 jaar in) vergelijkbare klachten, vooral hele pijnlijke krampen. Slik sinds een tijdje de pil ernaast, dus dacht dat het misschien de combinatie was. De huisarts zei dat de spiraal mogelijk verschoven zou kunnen zijn. In ieder geval: ik heb 'm er vanochtend uit laten halen! Hoop dat de pijn nu wegblijft. :crossed_fingers:

4 likes

Heb in het verleden de mirena gehad, maar mijn lichaam ging dat afstoten. Heb nu de implanon maar zit toch te denken aan hormoonvrije koperspiraal. Vraag; hebben jullie tijdens het intiem zijn ook last dat de man tegen die draadjes komt? In het verleden heb ik dat gehad en die pijn is niet te doen!

Ja, mijn vriend is er wel tegenaan gekomen en hij had toen wondjes. Ik voelde dat niet per se. Maar dat was echt aan het begin toen die net geplaatst was. Naar mate die er wat langer in zat begonnen die draadjes ook steeds minder voelbaar te worden, volgensmij zijn die nu gewoon helemaal opgenomen daar van binnen, of hoe zeg je dat?? Gewoon niet meer voelbaar

1 like

Thanks voor je antwoord! Ik had hem ongeveer 4 maanden in dacht ik (?) maar tijdens de seks was het voor hem naar en voor mij enorm pijnlijk. Ik ga er eens over nadenken!

Oh wow okay, dan zou het al wel beetje opgelost moeten zijn het draadje. Maar het blijft aan het begin sowieso wel gevoelig. Moet zeggen (ik heb m nu 8 maanden ofzo) en soms als ik echt diepe seks heb zegmaar kan ik achteraf wel pijn hebben. Ik had het toevallig vorige week en toen had ik ook echt pijn. Vraag me dan wel af of dat misschien daar toch nog mee te maken kan hebben. Maar geen idee. Je kan het natuurlijk altijd weer proberen. Had jij elke keer pijn toen?

1 like