Spiraaltje

Hormoon- of koperspiraal?

Hormoon. Ik had een Mirena.

Bij mij toevallig op de dag af 28 dagen, en de cyclus erna ook. Had een mirena die er bijna 6 jaar in zat.

1 like

Licht ook aan je leeftijd: zou je in de overgang kunnen zijn? Anders zou ik een Max van 3 maanden aanhouden en anders met de huisarts overleggen. En even checken of je niet zwanger bent :wink:

1 like

Bedankt! Ik hou het de komende tijd in de gaten en bel inderdaad na een tijdje de huisarts maar als het niet doorzet. Was wel benieuwd of het herkenbaar is. Ben gelukkig nog niet in de overgang en heb afgelopen week maar een test gedaan ja haha. Misschien doe ik er komende week nog maar een voor de zekerheid.

Het komt zeker vaker voor. Ook na het stoppen met de pil. Maar als iemand bijv heel graag zwanger wilt worden prik ik wel eens eerder lab maar 3 maanden even aankijken is wel redelijk standaard. Hopelijk komt het snel weer op gang!

Fijn om te weten, bedankt!

1 like

Ja voor alle baarmoeder gerelateerde pijnen altijd ook een NSAID dus ibuprofen of naproxen nemen. Werkt een stuk beter!

2 likes

Ja heel chill, maar naproxen kan je dus net zo goed kopen, dat is wat Aleve ook is maar dan duurder (weet niet zeker of dat nu helemaal duidelijk was al)

5 likes

Volgens mij wel. Ik kon het ook nooit voelen en nooit zwanger geworden oid haha

Ze kunnen wel omhoog gekruld zijn dus als je baarmoeder vrij diep ligt ofzo kan t wel dat je er denk ik gewoon niet bij kunt?

Ik probeerde t laatst ook eens te voelen en t lukte me niet. Toen later heb ik t nog eens geprobeerd rond mn menstruatie (dan ligt je baarmoeder lager geloof ik?) en toen kon ik het wel voelen. Ga het verder niet regelmatig controleren denk ik maar had ze eigenlijk nog nooit gevoeld sinds ik deze heb sinds juli (en nooit controle gehad want is toen in t ziekenhuis meteen met echo gecheckt of ie goed lag) dus ik zat laatst ineens van: zit ie er eigenlijk nog wel in??? Alsof ie er ongemerkt uit had kunnen vallen haha

Als je twijfelt en echt wilt weten of ie er nog zit, kan je volgens mij prima even langs de huisarts. Ik mocht na het plaatsen zelf kiezen of ik zelf wilde controleren of ik het kon voelen of ik kon even langskomen.

Heb m ook nooit zelf gevoeld en moet er ook niet aan denken om dat te doen, komt gelijk die pijn weer in m’n hoofd van het plaatsen en alle ellende erna…

1 like

Ik voelde die touwtjes ook nooit! Maar heeft z’n werk wel goed gedaan.

Iemand hier weleens een koperspiraaltje gehad dat te laag zat en vervangen moest worden? Ging het met de tweede wel goed?

Ik had sinds oktober een spiraaltje maar bij de check bij de gynaecoloog bleek dat ie te laag zat en nu moet de gynaecoloog ook de nieuwe plaatsen (weer die pijn doorstaan :sob:).

Fijn om te horen! Hopelijk hier ook want maak(te) me daar toch wel een beetje druk om :slightly_smiling_face:

1 like

hi! Ik heb nu sinds najaar 2018 een mirena spiraal. Sinds ongeveer een jaar word ik weer maandelijks ongesteld en de daaraan voorafgaande krampen worden maandelijks erger. Ik zit er aan te denken om de spiraal vervroegd te verwisselen. Hebben mensen hier ervaring mee en loste dat het probleem op?

A.s. donderdag heb ik een afspraak bij de dokter om mijn spiraal te verwijderen. Is het dan ook aan te raden om van tevoren paracetamol te nemen? Of doet het verwijderen helemaal geen pijn zoals bij het plaatsen?

1 like

Ik vond het eigenlijk geen pijn doen. Vond het echt heel erg meevallen

2 likes

Ik had dit in mn hoofd maar bij mij deed t dan wel weer gemeen pijn haha. Maar wel minder erg dan plaatsen en is helemaal snel voorbij!

1 like

Dan hoop ik dat het zal meevallen en inderdaad en anders moet ik in gedachte houden dat het sneller is dan het plaatsen.

1 like