Ik dacht dat het bij mirena een minderheid was die niet meer ongesteld wordt, mss 40% ofzo (als dat al zo is), maar zeker niet de meesten.
Ik heb een mirena en had voorheen met de pil best veel bloedverlies en krampen. Heb mn spiraal iets meer dan een jaar en mn menstruatie is elke 4 weken en met weinig bloedverlies. Heb wel echt gigantische krampen waarbij ik echt op bed moet gaan liggen met een kruik. Ben er ook weleens van weggelopen bij een etentje, kreeg niks door mân keel (vind ik nog steeds zonde haha).
Boor mij is het meest fijne dat ik niet meer elke maand een migraine aanval krijg door hormonen. Eigenlijk 1 van de weinige redenen waarom ik m nog heb.
Ik heb trouwens ook getwijfeld tussen kyleena en mirena! Ik had eerst een mirena (toen was kyleena er nog niet volgens mij) en dat was prima, maar toen die eruit moest heb ik mn huisarts gevraagd naar kyleena. We kwamen tot de conclusie dat het verschil tussen beide niet echt heel groot was en ik vond het zelf dan prettiger om de optie met minder hormonen te nemen (kyleena dus). Ik merk zelf eigenlijk verder geen verschil tussen beide. Ik werd licht ongesteld met mirena, nu met kyleena vergelijkbaar. Alleen dan heb ik nu wat minder hormonen en dat vind ik wel een fijner idee ofzo, al merk ik het verschil niet echt
Ik heb vandaag een kyleena spiraaltje laten plaatsen. Hoe lang na het plaatsen hadden jullie nog heftige buikpijn? Ik had tijdens menstruaties ook altijd heel veel pijn, dus denk dat het ook deels dat is, maar hoop dat het wel snel minder wordt.
Dag of twee geloof ik.
Nam daarna wel snel af
Vrijdag wordt mijn spiraal verwijderd en ik zie echt heeeeel erg op tegen mijn menstruaties, pff. Dit is mijn 3e spiraal back to back dus is nu 13 jaar geleden () dat ik mijn laatste menstruatie had. Ik ben de ellende denk ik helemaal vergeten. God sta me bij
Vervelend dat je er zoân last van hebt! Het kan ook zijn dat hij een stukje gedraaid en/of gekanteld is, dat daardoor de draafjes ook niet te voelen zijn en je baarmoeder daar op reageert. Goed idee om een echo te laten maken bij de gyn! Dan weet je t snel genoeg.
Ik heb nu iets meer dan 2 jaar mijn mirena spiraal en sinds november heb ik een nieuwe partner. Sinds die tijd lijk ik weer af en toe wat bloed verlies te hebben voor 1 of 2 dagen. Niet genoeg voor een verband, vooral met plassen. Nu heb ik deze maand weer niks (negatieve zwtesten) maar ik vroeg me af of iemand dit herkend?
En hoe was het? Ik was toen wel in shock haha ik ging
Voor de eerste keer een menstruatiecup gebruiken gelijk en ik moest die bijna elk uur leven zoveel bloed verloor ik. Dacht toen echt zoân cup is teveel werk maar het was gelukkig maar eenmalig zo extreem
@Clancy Het is vast helemaal normaal maar zou voor zulke dingen toch altijd even de huisarts bellen, weet niet of je laatste uitstrijkje recent was?
Ik heb dit nog steeds wel met het wegpuffen, maar dit is vaak wel rond mân menstruatie en niet de hele maand doorâŠ
Haha bloedverlies viel mee! Alleen 4 dagen bruin bloed verloren en toen is t gestopt. Vooral veel buikpijn gehad Ben benieuwd naar de eerstvolgende âechteâ menstruatie over 2 weken lol. Helemaal zin in na jouw verhaal haha
Ahhh ja dat had ik toen ook, werkte toen nog in de zorg en ben echt huilend naar huis gegaan maar vriendinnen hadden dan weer nergens last van, kan zo verschillen
Maandag ga ik mijn huidige spiraal eruit laten halen en direct een nieuwe laten zetten. Ik zie er zo tegen op⊠Vorige is 5 jaar geleden en weet nog goed dat ik toen bijna van mijn stokkie ging. Hopelijk valt het de tweede keer meeâŠ
Je hebt geen mirena toch? Want die mogen er nu zes jaar in blijven!
Ja wel een mirena! Heb sinds kort heel veel hoofdpijn, iets wat ik op het begin van mijn mirena nooit had dus heb het gevoel dat die iets aan het âuitwerkenâ is. En dan is het ook maar weer gebeurd voor een aantal jaar.
Ja, je lijf moet even wennen aan de nieuwe hormoonspiegel.
Ik heb de eerste twee maanden een raar bloeding patroon gehad.
Daarna stabiliseert het wel.
Verdorie. Spiraaltje 1 was geplaatst door de huisarts en bleef niet bovenin zitten (koperspiraal) bleek bij de controle. Spiraal 2 (ook koper) is door de gynaecoloog geplaatst en het is nagekeken met een echo. Maar ik moest gisteren voor controle naar de gynaecoloog. Is dat stomme ding WEER naar beneden gezakt Nu krijg ik een gynefix (?). Hopelijk blijft die wel zitten, zeg. Hij wordt wel pas eind mei geplaatst. Andere optie is een Mirena, maar die wil ik liever niet ivm de hormonen. De gynaecoloog gaf trouwens ook aan dat de gynefix de betere optie is voor mij van deze twee. Maar weer die pijn en weer ongemakkelijk met je benen wijd liggen. Ik baal hier goed van
Zijn hier meiden die hun mirena meer dan 6 jaar laten zitten? Mijne zit nu nog goed en ik ben nog steeds niet ongesteld, dus hij werkt ook nog. Ik heb geen sekspartner en zie dus niet echt reden om hem nu te vervangenâŠ
Langer laten zitten is vgm niet echt een probleem. Alleen werkt ie officieel niet meer als anticonceptie
Gynefix wordt als het ware âgepiercedâ aan je baarmoeder. Dat klinkt naar / gek, maar hierdoor heb je juist minder bijwerkingen, want het is gewoon een dun draadje met kleine stukjes koper eraan en geen T-vorm. Ik kan me ook voorstellen dat het daardoor beter blijft zitten.
Ik heb nu mijn tweede Gynefix. De eerste keer plaatsen was okĂ©. De tweede keer was echt de hel. Geen idee waarin het verschil zat, maar ik heb toen meteen gezegd ânooit meerâ.
Dus bij deze meteen mijn vraag: hebben hier mensen ervaring met het langer laten zitten van een koperspiraal? Bij een Gynefix is maximaal 5 jaar aangeraden, maar ik zie geen reden waarom je het niet langer kunt laten zitten?