Mijn eerste reactie met tussentijds bloedverlies is altijd een uitstrijkje laten afnemen of het iig aan je huisarts voorleggen. Better safe than sorry!
( sorry late reactie maar door persoonlijke ervaringen zit ik hier echt altijd bovenop).
Mijn eerste reactie met tussentijds bloedverlies is altijd een uitstrijkje laten afnemen of het iig aan je huisarts voorleggen. Better safe than sorry!
( sorry late reactie maar door persoonlijke ervaringen zit ik hier echt altijd bovenop).
Ik ben eergisteren ongesteld geworden! Twee weken later voro gevoel maar goed. het is er! Ik heb nog niet echt een vast ritme blijkt. Denk ook dat het wellicht door een bak stress later is gekomen. als ik er nu zo op terug kijk.
Dit laatste vroeg ik mij ook af, internet is daar niet duidelijk over.
Ja precies dit. Ik heb al veel online gezocht en het ook al aan een arts gevraagd. Die gaf aan dat de fabrikant na 5 jaar de veiligheid niet kon garanderen. Dat maakt mij niet zoveel uit, als je zwanger wordt draai je er toch sowieso zelf voor op .
Ik kan me ook niet voorstellen dat zo’n koperspiraal na 5 jaar opeens minder werkzaam is. Een jaar geleden is bij een echografie nog bevestigd dat de spiraal goed op z’n plek zit.
Naar verwachting zijn wij er over plusminus 3-5 jaar wel over uit of we willen proberen om 1 kind te krijgen. Dus het zou heel fijn zijn als ik de spiraal gedurende die periode nog kan laten zitten.
Hebben jullie ook wel eens een beetje een branderig gevoel (soort van kleine prikjes/steekjes) in je baarmoeder? Vraag me af of dat van mijn spiraal kan zijn
Volgens mij weet ik precies welk gevoel je omschrijft! En ja, ik heb dat als ik een spiraal heb. Ik heb tussen 2 spiralen in ook een tijdje geen spiraal gehad, en toen had ik het niet. Dus m.i. vrij duidelijk dat het door de spiraal komt.
Oke fijn om te weten dat het daarvan is en dat het niet wat anders is. Had het eerst helemaal niet, dus vroeg me even af wat er gaande was haha. Maar goed liever dit en mentaal alles oke dan mentaal helemaal ruk door de pil
Nou, vandaag is er een gynefix spiraal gezet omdat de 2 koperspiralen hiervoor niet bleven zitten (1 door de huisarts gedaan, 1 door de gynaecoloog). Deze gynaecoloog kreeg de eerste niet goed, dus er moest een tweede gezet worden. Dat ging beter (en deed zeerder ). Nu is het de vraag of deze blijft zitten, want ik ben halverwege mijn cyclus en het slijmvlies was al dikker. Ze legde alles wel heel fijn en duidelijk uit en nam ook echt de tijd.
En ik gaf geen kik, dus zij (en de assistente) echt van: ‘Je doet het goed, hoor. Bijna klaar. Doet het geen zeer?’ etc.
Ik heb vanochtend een hormoonspiraal laten plaatsen. Ik was erg nerveus omdat ik veel vreselijke verhalen over het plaatsen had gehoord/(hier) had gelezen.
Ik had tegen de huisarts gezegd dat ik zenuwachtig was, en toen zei ze, wil je anders een muziekje aanzetten? Dat helpt misschien als afleiding!
Dus ik zei, uhhh okee en heb van de zenuwen de eerste afspeellijst aangeklikt die ik zag, was één of andere party playlist dus zat ik naar Sean Paul te luisteren tijdens het plaatsen
Het viel me 100% mee! 3 of 4 felle krampen die ook snel weer weg ebden. Om even een positief verhaal te delen!
Meh hoopte dat ik na verloop van tijd niet meet ongesteld zou worden. Heb hem nu 10 maanden, maar word nog steeds ongesteld. Wel licht zoals altijd al, dat scheelt
Iemand ervaring met hun mirena spiraal langer dan 6 jaar te laten zitten?
Na mijn idee zit hij nog goed, heb geen sekspartner, en heb sindsdien geen last van mijn ongesteldheid. Ik heb geen behoefte om hem te laten vervangen op dit moment.
Stel ik wil hem weg laten halen, kan dit bij de huisarts of moet ik hiervoor naar het ziekenhuis?
Verwijderen kan bij de huisarts. Iedereen zal je adviseren om m te verwijderen maar in feite kan hij blijven zitten zolang je er baat bij hebt. Hij werkt alleen niet meer afdoende voor anticonceptie, maar daar heb je m ook niet voor nodig zo te lezen.
Bedankt voor de informatie.
Ik vraag me af of meer mensen hier ruim 5 maanden non-stop hebben gebloed na het plaatsen van een Mirena? Ik ben het nu haast gewend dat ik altijd bloed, waardoor ik steeds vergeet om de huisarts te bellen (ga ik morgen doen).
Merk ook dat ik eigenlijk al 5 maanden continu labiel ben en chocola eet, maar heb wel een fantastische huid gekregen In ruil voor die geweldige huid dus wel genoeg ongesteld geweest voor de komende zes jaar.
Maar ik zoek verhalen van mensen waarbij het na 6 maanden ineens stopte en ook altijd weg bleef (behalve de mooie huid). Op het internet zijn vooral ervaringen te vinden over 2 a 3 maanden max. Anders laat ik hem misschien eruit halen.
Dit heb ik ook bij mijn allereerste spiraal gehad. Uiteindelijk echt wel meer dan 6 maanden bloedverlies gehad. De ene dag meer dan de ander, maar wel elke dag maandverband nodig. Het was wel echt oud bloed. Het bloeden is gestopt en toen 5 jaar niet ongesteld geweest! Dus houd hoop!
Oké bedankt, dit moest ik even horen! Een maand of twee afzien moet lukken Als het over 3 maanden niet is gestopt gaat die eruit, Als je last had van de hormonen, werd dat rond die tijd ook minder?
Ik heb toen geen last gehad van hormonen (nu bij m’n 3e spiraal na 2 bevallingen heb ik er suuuuper last van, dus denk dat ik hem er helaas uit moet halen )
Wist niet dat je zo lang kon bloeden van een spiraal in de eerste maanden. Weet nu wel dat ik mijn spiraal na de zomer wil gaan plaatsen
Aaah ja, ik denk dat het bij mij misschien ook een combinatie van dingen is (gezeik op werk enz), waardoor ik misschien onterecht de spiraal de schuld geef van mijn labiliteit. Of mijn baas en mijn spiraal hebben het beiden op mij gemunt
@Loempia jaaa dat zou ik wel aanraden ja! Mijn vriendinnen bloedden allemaal niet zo lang hoor, maar ik bloed nog steeds best stevig. Terwijl ik dacht verstandig te zijn hem in de winter te laten plaatsen.
Mijn moeder zei vandaag dat zij ook de eerste zes maanden aan het bloeden was door de Mirena. Terwijl, toen ik er vorig jaar naar vroeg ze alleen maar positief en lyrisch was