Spiraaltje

Ik heb vanmorgen ook een spiraaltje laten plaatsen. Eerlijk gezegd vond ik het behoorlijk pijnlijk, maar ik ging er ook vanuit dat het wel mee zou vallen haha. Nu ook echt last van krampen. Het wordt heel langzaamaan iets minder, maar ben wel blij dat ik geen verplichtingen heb vandaag en lekker kan liggen als ik daar zin in heb.

Nu ben ik heel benieuwd of ik verschil ga merken met voorheen. Ik had de Nuvaring en ik was er qua gebruik heel tevreden over, maar de bijwerkingen werden elke maand erger (vooral qua humeur was het echt verschrikkelijk).

Ehm, ik heb er geen verstand van, maar mijn huisarts zei dat ie meteen werkte en heb ook binnen 24 uur seks zonder condoom gehad en ben niet zwanger geworden. :stuck_out_tongue: Maar ik ben geen arts.

1 like

Mijn huid bleef hetzelfde. Andere twee had ik geen last van met de pil en nu ook niet met spiraal.

1 like

Toen ik van pil naar spiraal (Myrena) overstapte werd ik een heel ander mens (positief) :biggrin: Maar ik denk dat het per persoon kan verschillen. Een vriendin van mij merkte weer weinig verschil bijvoorbeeld.

1 like

Ik heb sinds februari een spiraaltje en daarvoor de pil jaren gehad. Qua huid merk ik geen verschillen. Mijn emoties zijn wel wat stabieler en libido merk ik niet echt verschil helaas. Van dat laatste hoopte ik wel verandering te merken

1 like

Mijn humeur en libido zijn echt flink gestegen, maar aantal pukkels ook helaas


1 like

ik had na een halfjaar na het plaatsen van het spiraaltje wel ineens een slechtere huid maar dat was ook maar tijdelijk (enkele maanden geloof ik), heb m nu 2,5 jaar en nergens meer last van! Mijn humeur en libido zijn ook verbeterd tov toen ik aan de pil zat

1 like

Oh, daar ben ik ook benieuwd naar inderdaad. Iew, daar had ik dan nog niet over nagedacht, Hehe.

Volgende x dat ik ongesteld ben ga ik ook koperspiraal laten plaatsen.

Ik haat m’n spiraal. Gewoon het idee dat ie daar zit. Wil zo graag ongesteld worden maar al 1,5 jaar niet meer. Voel me totaaaaal niet in touch met m’n lichaam

Ik moest het van mijn huisarts op de laatste dag van m’n menstruatie laten plaatsen (anders voor niemand leuk zei ze haha).

Dus hoefde alleen inlegkruisje te gebruiken.

Ah dan wordt het inderdaad lastig! Niets aan te doen dan, dan zou ik gewoon een tampon gebruiken en kort voor de afspraak verwisselen.

Succes, hoop dat het je net zo meevalt als dat ik vond! :slight_smile:

1 like

Mijn huisarts raadde af om op de dag van het plaatsen een tampon te gebruiken. Geen idee of dat het gebruikelijke advies is trouwens, maar ik vond het zelf op dat moment sowieso al fijner om een inlegkruisje te gebruiken.

Ik heb 4 maanden geleden een koperspiraal laten zetten en in het begin best wel wat gebloed, maar daarna helemaal niet meer ongesteld geworden :woman_shrugging:
Ik bedoel, je hoort mij niet klagen, maar heeft iemand daar ervaring mee?

Heb je de controle al gehad dat ie goed zit? Mijn huisarts zei dat je na het plaatsen 6 weken met condoom moet doen en daarna krijg je een controle echo.

Met een koperspiraal ‘hoor’ je wel elke maand ongesteld te worden. Had je voor de plaatsing van je spiraal wel een normale cyclus met elke maand ongesteld?

Net mijn eerste spiraal eruit laten halen en de tweede er gelijk ingezet. Had er op gehoopt dat het minder pijn zou doen maar man wat is dat naar :frowning: gelukkig hele lieve verpleegster en arts.

Nu moeilijk veel buikpijn, blij dat ik niks meer hoef rest van de dag

Nohhh wat naar. Van een vriendin hoorde ik dat 't pas na een bevalling iets minder pijnlijk werd bij haar (het plaatsen). Kruik erop en chillen <3

1 like

Thanks! Wordt al minder :slight_smile:

Heb nu een paar maanden het koperspiraaltje en ben er echt zo blij mee!

1e keer laten zetten terwijl ik paracetamol had ingenomen. Dit deed echt onwijs veel pijn en door de erge krampen kwam hij er ook gelijk weer uit.
2e keer een ibuprofen ingenomen en toen heb ik amper wat gevoeld! Wel erge buikkrampen erna gehad, maar kon gewoon de hele avond werken.

Het enige dat ik merk is dat mijn menstruatie heftiger is en meer pijn doet. Dit is wel van te voren al verteld.

Merk ook zoveel verschil dat ik de pil niet meer slik en geen hormonen meer binnen krijg! Ben een veel blijer persoon geworden.

2 likes

Klinkt goed! Heb je meteen spiraaltje genomen nadat je met de pil bent gestopt? Of hoelang zat er tussen?

Ik mag waarschijnlijk volgende week. Eindelijk!