Spiraaltje

Er zat bij mij iets van 2 maanden tussen. Toen werd ik seksueel actief en wilde ik toch een spiraal als extra bescherming.

Ga je ook een koperspiraaltje nemen?

Ja, koperspiraal inderdaad. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Ben ook wel beetje zenuwachtig voor het plaatsen eigenlijk. Maar komt vast goed!

Mijn vriend kijkt er ook al naar uit, haha.

Vond het verschil tussen paracetamol en ibuprofen echt heel groot! Raad ook aan om gewoon ibuprofen in te nemen.

Mijn vriend is er ook heel blij mee ja hahaha.

1 like

Ik heb een afspraak voor vanmiddag en ik ben fucking zenuwachtig :sob:.

En hoe was het? :slightly_smiling_face: Hopelijk viel het een beetje mee!

In het begin ging het heel goed, ik dacht echt dat het dus wel meeviel. Tot ze vroeg of ik wilde kuchen(?). Toen deed het me ineens zoveel pijn, dat had ik dan weer niet verwacht. Echt geen fijn gevoel, gelukkig had ik een fijne dokter die me fijn geruststelde.
Ook nu nog steeds buikpijn, maar niet zo erg gelukkig. Zoā€™n ongesteldheidsbuikpijn zeg maar.
Hopelijk gaat het snel over.

2 likes

Wtf? Okee help.
Mijn mirena is er net uit gekomen? Ik heb hem nog maar 2,5 maand. Ik ging plassen en voelde iets raars zitten, dus ik voelenā€¦ heb ik dat ding ineens vast.

Terwijl ik 6 weken na de plaatsing nog een echo heb gehad en toen zat alles goed.

Ik heb ook gewoon seks gehad met mn vriend. Ga zo de huisarts bellen maar ik ben nu echt bang dat die spiraal al langer niet goed zat.

Iemand hier ervaring mee?

Oh huh. Dat is raar. Ben benieuwd wat de dokter zegt!

Ben vanochtend geweest en ze zei dat het wel vaker gebeurd, omdat je lichaam die spiraal dan uitstoot :expressionless:. En dat ik gewoon een nieuwe kon laten plaatsen.

Maar ik weet nog niet of ik dat ga doen want dat kost me weer een klap geld en wie zegt dat het dan niet weer gaat gebeurenā€¦

Lastig dit

Wat zei ze over de mogelijke onbeschermde seks?

Dat die kans klein, maar wel aanwezig was. Ik mocht daar een testje doen maar moest niet plassen. Dus die ga ik voor alle zekerheid zo thuis even doen

1 like

Pff vervelend

Best wel! Je verwacht het ook niet. Zwangerschapstest was negatief gelukkig.

1 like

Super vaag zeg, maar fijn dat de test negatief is.

Ik ga volgende maand een koperspiraal laten zetten, maar twijfel een beetje, want ga dag erna een weekendje naar Berlijn en ben bang dat ik dan pijn ga hebben. Maar maand later ben ik op kamp, dus dat is ook niet handig.

Ik had alleen nog mijn normale menstruatiekrampen de dag erna

1 like

Weet iemand toevallig of de bloeding bij een spiraaltje een echte menstruatie is of een ā€˜neppeā€™ zoals bij de pil?

Volgens mij een echte! Want in tegenstelling tot de pil, voorkomt een spiraaltje niet per se je eisprong. Maar pin me er niet helemaal op vast hoor, weet het niet 100% zeker

1 like

Ik snap je huisarts niet. Jouw lichaam stoot de spiraaltjes uit en hij/zij zegt dat je het gewoon opnieuw kan proberen? De mijne is ook 2 keer uitgestoten en toen had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen.

Mijn Kyleena spiraaltje zit er nu iets van een maand in maar ik kan er niet aan wennen dat er iets in mā€™n lichaam zit wat er niet hoort?! Iemand hier ervaring mee haha

Ik heb dat soms heel even als ik weer besef dat ā€˜ie er zit. Ik wil er dan ook eigenlijk niet te veel over nadenken, want vind het ergens een onprettig gevoel geven.
Hiervoor gebruikte ik de Nuvaring, dus dan zit er ook iets dat er niet hoortā€¦ Maar dat gevoel was anders, want die zou je er gewoon altijd zelf uit kunnen halen.

2 likes