Morgen spiraaltje zetten voor het eerst. Ook al heb ik een baby eruit gepoept en al 300 eendenbekken gezien, ik vind het DOODENG
Komt goed!
Uurtje van te voren even pijnstillers erin en dan moet je maar denken, het zit er gelukkig weer snel op.
Daarna lekker thee en evt een kruik. Pamper jezelf erna (of beter nog, laat je partner dit doen)
Ik had dit ook en toen ineens na een half jaar ging t weg. Heb je m wel laten controleren na het zetten? De dokter had bij mij toen nog een echo aangevraagd maar hij zat wel goed dus heb t toen afgewacht. Maar herinner me ook nog dat ik soms echt ineens krom liep als er weer een pijnscheut kwam
Ik ga binnenkort een koperspiraal laten plaatsen omdat ik volledig van de hormonen af wil (en dus ook geen hormoonspiraal wil). Kan iemand me vertellen of je deze voelt zitten bij seks?
Hormoonspiraal hier, maar wij merken er niks van.
Alleen heel soms als mijn baarmoedermond laag ligt gedurende de cyclus, maar dat is weinig
Ik heb ook een tijd zulke vreselijk pijnlijke krampen gehad dagelijks, waar pijnstillers niet tegen hielpen. Maar dat was een koperspiraal en die zat er al vijf jaar in. Dus heb hem eruit laten halen en toen was de pijn meteen weg. De huisarts dacht dat ie misschien niet meer goed zat.
In het begin kan je partner de draadjes voelen, maar die worden vanzelf weker en is het niet meer voelbaar
Ik voel er niks van en mijn partner ook niet
@fysicus ik voelde er ook niets van en mn partner ook niet.
Ik heb hiervoor 2 koperspiraaltjes gehad. Toen 2x bevallen en nu voor een kyleena spiraal gegaan. Die is nu ongeveer 3 weken terug geplaatst. En werd 10 dagen terug ongesteld. Normaal bloed ik dan zo’n 5 a 6 dagen. Maar nu al 10 dagen kan dit door het spiraaltje komen? Want ik had dit niet eens bij de koper. Wordt dit beter? Echt heel irri ook.
Oké dan gaat het hopelijk beter worden haha.
We gaan het zien.
Ik heb volgende week een afspraak bij de dokter om de mogelijkheden van een spiraaltje te gaan bespreken. Eigenlijk wil ik er niet perse een omdat ik het heel fijn vind om mijn stopweek te kunnen plannen. Toch merk ik dat ik steeds vaker vergeet om de pil in te nemen dus dat is ook geen goede optie meer
Ik ga donderdag m’n koperspiraal eruit laten halen, zo blij mee! Het voelt al een tijd niet meer goed en nu eindelijk een afspraak gemaakt!
Ik was meer dan twee weken ongesteld mijn eerste keer na het zetten van mijn kyleena spiraal. Keren daarna ook nog wel langer dan normaal. Nu is dat weer zes dagen zoals gewoonlijk. Weet niet precies hoelang dat geduurd heeft want ik heb mijn spiraal alweer drie jaar dus is alweer even geleden. Maar de verloskundige die het bij mij had gezet zei dat het normaal was.
@Nic @Ivy bedankt voor het reageren. Ik wacht het maar af. Had gehoopt minder te gaan bloeden en korter bloed nu nog steeds.
Ik bloed overigens wel minder tot niet. Maar de duur blijft wel zes dagen bij mij. Meestal eerste dag en dan de laatste dag nog wat. Soms zit er een maand tussen dat het meer is, maar dat is door het spiraal wel minder geworden bij mij.
Vandaag bij de dokter geweest en besloten om na mijn vakantie echt voor een hormoonspiraal te gaan. Zelf gaf de dokter aan dat je na het plaatsen nergens last van hebt en fluitend naar buiten loopt. Ik moet daarna nog een stukje met de auto naar huis rijden dus ik hoor graag ervaringen of het inderdaad zo is of dat ik toch beter iemand mee kan nemen die mij naar huis kan brengen
Goed om te horen, dan durf ik het ook wel aan om te doen. Ja de pijnstillers had de huisarts zelf ook aangeven. Die adviseerde op 600mg ibuprofen te nemen, die zorgt er blijkbaar ook voor dat ze de spiraal makkelijker kunnen plaatsen
Nou dan hebben jullie heel veel geluk gehad want ik ging bij de eerste door de grond van de pijn zelfs met pijnstillers en laatst bij het verwisselen had ik dat ook inclusief flink bloedbad.
Is leuk dat die arts dat zegt, maar ieder lichaam reageert weer anders.
Als je terug leest in dit topic kom je meerdere verhalen tegen van verschillende ervaringen
Ja precies dit inderdaad. Ik kon een uur lang blijven liggen omdat ik continu flauw viel van de pijn. De rest van de avond was ik ook niet mezelf en de pijn heeft wel een tijdje aangehouden. Kan natuurlijk bij jou anders zijn @Wortel maar niet iedereen loopt dus zo naar buiten als jouw arts zegt.