Spiraaltje

Dank je wel voor je reactie en het delen van de herkenning. Die ontstekingen heb ik nu dus ook, terwijl ik nooit eerder zulke huidproblemen heb gehad. Ging vier jaar lang ook prima, maar nu zit er een duidelijke ommekeer in. Extra hormonen zie ik eigenlijk niet zo zitten, denk eerder dat ik dan helemaal hormoonvrij wil gaan maar dat is nog een kwestie van gezamenlijk (met mijn partner) tot een fijn alternatief komen. Nogmaals bedankt voor je reactie!

3 likes

Ik heb dit ook gehad nadat de sterkte van mijn spiraal afnam.
Mijn huid zag er ook slechter uit. Met de wisseling is dit gelukkig wel beter geworden

4 likes

Jij ook bedankt voor je reactie. Ook fijn om te weten dat het bij het wisselen beter is geworden. Ik kijk het nu nog even aan maar fijn om te horen dat het herkend wordt. :smiling_face:

1 like

Ahh volgende week gaat mn koperspiraal er uit. Gewoon bij de huisarts. Ik ben vet zenuwachtig en heb het echt te lang uitgesteld maar I made een afspraak. Ik hoop dat het eruit halen meevalt. Hij vroeg nog of ik dan een nieuwe wil plaatsen maar daar ben ik echt nog niet overuit, maar wilde de afspraak wel vastzetten want anders gaat er weer een tijd overheen totdat ik heb besloten wat ik wil.
Alleen jammer als ik binnen een maand of twee besluit van wel en heel het riedeltje daar in die stoel opnieuw door moet haha :kissing:

Ik vond het plaatsen beiden keren echt even heel naar. Maar van het eruit halen heb ik letterlijk niets gevoeld. De verloskundige liet me hoesten en ik dacht dat het was mislukt omdat ik niets voelde. Dus ik vroeg ā€œnog een keer hoesten?ā€ Zegt ze ā€œnee hoor hier issie!ā€ :rofl: Dus hoop dat het bij jou ook meevalt!

2 likes

Ja ik zat daar te trillen en janken van de zenuwen maar voelde helemaal niets :sweat_smile:

1 like

@WhereTheLightIs ah top. Dat is geruststellend, thanks!

Alle nare ervaringen mag de rest pas na 17 januari delen :two_hearts:

1 like

Het kan ook positief!
Ik vond het heel heel erg meevallen en wilde dat ik het eerder had gedaan

3 likes

Fijn. Had je geen fijne ervaring dan met het hebben van een spiraal?

Ik ben echt mega mega tevreden over m’n koperspiraal, wil geen hormonen. Maar heb m nu te lang en hij moet er dus uit. En ben er voor nu nog niet over uit wat ik dan wil!

1 like

Ik kreeg doorbraakbloedingen van de pil en libido verlies. Daarnaast hoef ik nu niet elke dag te bedenken of ik de pil wel heb genomen. Stukje zorgeloosheid ofzo

1 like

Okeeeee de huisarts kon de touwtjes niet vinden dus nu moet ik een afspraak bij de gynaecoloog maken. Kutzooi, maak me meteen druk dat dit nog weleens ingewikkeld/pijnlijk kan gaan worden als het daar ook niet te vinden is :confounded: echt klote mag ik het nog een keer ondergaan.

Ahh ja snap ik! Misschien helpt een positieve ervaring een beetje: Mijn touwtjes waren niet vindbaar voor de huisarts omdat ze weggebrand waren bij een lisexcisie, dus ik moest ook naar de gynaecoloog. De huisarts had wel echt dr best gedaan maar het lukte echt niet. De gynaecoloog had ā€˜m echter meteen zonder enkele moeite te pakken! Die zijn wel meer gewend qua lastigere gevallen en hebben misschien ook wel beter ā€œgereedschapā€ ervoor.

Blijft alsnog allemaal spannend en gedoe dat je dan opnieuw moet en misschien wel langere wachttijd ook, maar dus uiteindelijk viel het bij mij iig heel erg mee. Hopelijk voor jou ook vergelijkbaar dan!

4 likes

helpend en fijn om zo’n ervaring te lezen! Thanks. Inderdaad, zo kut om weer dit gedoe te hebben en nogmaals wachten in spanning… ik moet vooral geen horrorverhalen gaan lezen nu.

Ik hoop echt dat ik ook een positieve ervaring ga hebben en zo snel mogelijk…

1 like

In het ziekenhuis kunnen ze ook dmv een echo zien hoe hij zit. Dan heeft de arts hem waarschijnlijk zo te pakken.

Ja ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als het de gynaecoloog óók niet lukt. Maar ik hoop gewoon dat ik er hierna gewoon van af ben :confounded:

1 like

Dan kunnen ze hem hysteroscopisch verwijderen (kijkonderzoek met een camera). Klinkt heftiger dan het is.

Mijn spiraal 5 jaar geleden moest met zo’n hysteroscopie verwijderd worden. Nu kon de huisarts weer de touwtjes niet vinden en sta ik weer op de wachtlijst bij de gynaecoloog…

2 likes

Hier nog een positieve ervaring, mijn huisarts kon ook nirt meer bij de touwtjes na lisexcisie. Ik was ook bang dat de gynaecoloog hem niet zou vinden maar die maakte even een echo en had hem daarna meteen te pakken. Super snel gelukt dus.

2 likes

Voor de mensen die een kyleena spiraal hebben gehad, hoe lang na het verwijderen werden jullie weer ongesteld?

1 like

Mijn koperspiraal beviel ondanks toegenomen kramp best goed. Maar sinds een aantal maanden heb ik ipv af en toe kramp voor mijn menstruatie en tijdens, de hele maand door dagen met heftige kramp aanvallen. En zelfs op dagen dat ik niet die aanvallen heb, voel ik het soms licht verkrampen. Het begint me steeds meer op te vallen en te irriteren en twijfel of het me nog waard is… Herkent iemand dit toevallig?

Ja, ik heb ongeveer 4 jaar een koperspiraal gehad. De eerste twee jaar was er niks aan de hand. De laatste twee jaar steeds meer pijn tijdens menstruatie, maar ook tussendoor. Het werd ook met de maand erger. Uiteindelijk heb ik hem laten verwijderen en toen hield de pijn gelukkig vrijwel gelijk weer op.