Spiraaltje

Wat gek hè. Wel fijn dat ik iig niet de enige ben. Lees online eigenlijk alleen maar dat de klachten van meer kramp moeten afnemen na een half jaar oid. Wat voor anticonceptie ben jij op over gegaan als ik vragen mag? Want ik vind verder koperspiraal ideaal, dus struggle daar een beetje mee.

1 like

Ik vind het heel vervelend dat jij soortgelijke klachten hebt, ik kon er tien destijds ook weinig over vinden. Super naar als je je daar zo alleen in voelt!
Omdat ik tegen de tijd dat ik hem eruit haalde niet meer seksueel actief was, heb ik ervoor gekozen geen nieuwe anticonceptie meer te gebruiken. Anders zou ik voor condooms kiezen denk ik

1 like

Ik heb een mirena en meestal om de 2 a 3 weken ben ik ongesteld. In oktober is het gewoon niet gekomen en lijkt het te zijn overgeslagen. Nu had ik afgelopen weekend mijn menstruatie moeten hebben en nog steeds niet gehad. Dacht door spanning voor nieuwe werk en gisteravond toen ik thuis kwam, enoooorme krampen dus ik dacht dat ik dan eindelijk ongesteld werd. Maar nee, niets.
Heb al een paar testen gedaan en die zijn negatief.
Herkent iemand dit? Komt dit door de Mirena?

1 like

Ja, kan door de Mirena komen. Bij mijn eerste Mirena is het uiteindelijk een jaar lang weggebleven. Vond ik niet heel erg. :grimacing:

Ja! Ik ben 5 jaar lang niet ongesteld geweest door de Mirena. Is bij een hormoon spiraal heel normaal dat je menstruatie wegblijft.

3 likes

Ik heb het eerste jaar en gedeeltelijk tweede jaar ook dat het weg bleef. Nu lijkt het wel om het kwartaal gewoon een maand weg te blijven en dan weer te komen.
Dat is voor mij niet echt gebruikelijk.

Ik had vanaf het moment dat ik de spiraal had geen menstruatie meer. Wel na 2 jaren nog elke maand hele pijnlijke borsten, zoals ik zou hebben voor/tijdens een menstruatie maar soms ook om de 2 weken, soms 2 maanden niet.

Nu heb ik het al bijna een jaar niet gehad. Dus ik herken die regelmatig en onregelmatigheid.

1 like

Dit is wel even fijn om te lezen maar voor jou denk ik ook kut soms.
Dan laat ik het maar voor nu gewoon zitten. Heb al extra testen weer zitten doen :joy:
maar inderdaad de borsten een paar dagen voor zijn ook echt niet te doen.
Hier zit er, als het al dus komt, 2,5 week ongv tussen. en dan 3 dagen heeel minimaal en dan is het ook weer klaar.

1 like

Ooh ook wel irritant dat er zo’n korte tijd tussen zit, maar geloof dat met hormoonspiralen elk patroon “normaal” is, haha. Ik word nog wel ongesteld, maar heeeeel erg licht. Te weinig voor tampons en eigenlijk vaak ook voor inlegkruisjes. Het kan echter wel ineens een week duren terwijl ik uit mezelf nooit zo lang had, dat vind ik soms wel irritant. (En het is af en toe wel echt alsof ik rot ben van binnen :smiling_face_with_tear:)

Meestal zit het wel een beetje tussen 28-32 dagen maar ik heb er om de zoveel tijd ook wel een paar van 40 of zelfs 50 ofzo :woman_shrugging:t2:

1 like

Ik heb sinds 4 weken een koperspiraal, maar ik ben sindsdien dus niet meer ongesteld geweest. Meer mensen die dat hebben gehad?

Hij is bij mij niet tijdens m’n menstruatie gezet dus ik ben nu ook al 6 weken niet meer ongesteld geweest terwijl ik het de afgelopen maanden juist extreem regelmatig was. De kans dat ik zwanger ben is eigenlijk ook nihil/vrijwel niet aanwezig. Heb wel seks gehad in de twee weken tussen m’n laatste menstruatie en het zetten, maar wel gewoon met condoom. Dus dat kan het ook niet zijn.

1 like

Ik heb ook bijna niks of helemaal niks meer.
Wel de vreetbuien nog maar bijna geen bloedverlies.
Heb hem nu sinds september.
Enige wat wel vervelend is dat het onverwachts kan komen. En niet zoals normaal of bij de pil 1 a 2 dagen dat het echt komt.

2 likes

Heeel herkenbaar. Ik probeer het wel een beetje inzichtelijk te maken met twee apps die je menstruatiecyclus bij houden. Vaak komt fit ook wel overeen en heb jk de week ervoor last van mijn borsten maar zelfs dat had ik afgelopen maand niet. Nu begint dat helaas wel te komen.
Ik heb ook amper tot niets, het is niet eens genoeg om er een maandverband voor in te doen. Heb nu wel een menstruatie onderbroek besteld zodat mijn eigen ondergoed er niet aan gaat :sweat_smile:

3 likes

Dat ondergoed is een goed idee. Ga ik ook naar kijken.
Heb nu af en toe wasbare inlegkruisjes in maar is het ook niet echt.

2 likes

nou overmorgen is het zo ver jongens… dan gaat de gynaecoloog een poging doen om mijn spiraal te verwijderen, weken op gewacht dus de spanning begint nu wel te komen haha :confused:

ik was er trouwens over uit dat ik mijn spiraal dan zou laten vervangen, maar door deze perikelen ben ik toch wel aan het twijfelen of ik opnieuw evt. hetzelfde wil doormaken.

3 likes

Ik kan me voorstellen dat je er spanning van hebt. Hopelijk valt het mee. Sterkte morgen!
Ga je wel of geen nieuwe zetten of beslis je morgen ?

Aww sterkte, zo herkenbaar die spanning of het wel gaat lukken! Ik zat er ook zo over in… Uiteindelijk was het zoo meegevallen. Ik ga positieve vibes naar je gyn sturen dat hij/zij hem snel te pakken heeft!

Ahhh super lief!

@Lichtknopje ja ik ga dat later pas beslissen. Ook afhankelijk van hoe het allemaal gaat lopen morgen…

Yes het is gelukt! Ze moest wel even zoeken via een echo, en daarna ook nog fysiek naar een touwtje, maar binnen 20 min was ik klaar. Zat ergens heel erg links, haha. En ik heb blijkbaar een soort van knikje ofzo van binnen.
Overigens vond ik het niet geheel pijnloos. Zetten was zeker wel kutter, maar ja je verwijdert toch iets uit je lichaam (6 jaar in gewoond lol) dus natuurlijk voel je dat haha. Ik vond “1x hoesten en het is voorbij” niet echt opgaan zegmaar haha.
Een beetje een doffe diepe pijnlijke scheut. Had wel een mega fijne gynaecoloog, heel chill.
Ben nu benieuwd naar de rekening 🫢

Nu even bedenken wat ik wil.

10 likes

Ik vond het verwijderen ook niet pijnloos, maar had achteraf verder geen krampen ofzo. Hoop dat dat voor jou hetzelfde is, en sowieso fijn dat het wel is gelukt bij de gynaecoloog! Vorig jaar moest ik laten controleren of m’n spiraal nog goed zat, was een afspraak van nog geen 10 minuten en dat heeft me €109 gekost. :sweat_smile:

1 like

Een paar maanden :smiling_face_with_tear:

3 likes