Ja niet per se elke dag trouwens en ook veel dagen echt maar een paar druppels dan ofzo, maar het duurde wel echt even in het begin. Hoef niet bij jou ook per se zo lang te zijn maar het is niet gek iig!
Ik heb denk max twee weken gevloeid waarbij het elke dag steeds minder werd. Maar ik heb wel een hormoon spiraaltje.
Daarna alleen spotting als ik ongesteld zou moeten zijn.
Hier ook een paar maanden! Maar daarna wel echt helemaal over en als ik nu ongesteld word voel ik het goed aankomen en is het ook maar echt een mini beetje.
Ik ook ruim 6 weken Maar! Mn menstruaties sindsdien zijn niet noemenswaardig meer te noemen. Ik hoef niets van tampons/maandverband/inlegkruisjes te gebruiken tijdens mn 5 dagen menstruatie. Als ik ga plassen komt er wat bloed en zie het bij het afvegen, maar verder vergeet ik het gewoon dat ik uberhaupt ongesteld ben.
Zou fijn zijn als het bij jou helemaal wegblijft maar met dit kan ik ook prima leven haha
Ik had op het moment van plaatsen zelf wel echt veel bloedverlies ( echt dat ik dacht woe komt dit goed?). Maar toen ik terug naar huis fietste en thuis gelijk controleerde was het echt misschien een theelepel. De dagen daarna tot 1 week gewoon 1 -2 theelepels Max.
Ik had tot een half jaar na plaatsen wel maandelijks heel random 1-2 dagen wederom Max een theeepel per dag bloedverlies, nu begint het echt misschien wat meer op 1 keer per 2 maanden wat spotting te lijken.
En inderdaad: ik vond het plaatsen helemaal niet pijnlijk!!
Ja! Ik had van te voren wel 2 paracetamol genomen voor het geval dat.
Oh, nou in dat geval ben ik al meermaals bevallen dus zal dat ook meegespeeld hebben
Ik word echt gek van mijn spiraal en sta ook op het punt hem eruit te laten halen. Ik heb hem vorig jaar eind maart laten plaatsen en sindsdien echt wekelijks, soms dagelijks last van bloedingen. Soms veel, soms weinig, maar het is super irritant. Ik durf geen lichte broek meer aan te doen, want ik moet altijd voorbereid zijn op opeens een golf bloed. Ik ga deze week de verloskundige er nogmaals over bellen, maar zit er niet op te wachten ook nog de pil te moeten slikken om die bloedingen te stoppenā¦
Dat was voor mij ook de reden om ām te laten verwijderen. Had eigenlijk continu bruin bloedverlies en krampen, zelfs na een jaar nog.
Wel jammer, want het leek een goede oplossing. Gebruik nu al lang geen hormonen meer, maar wil later misschien een implanon proberen. Koperspiraal durf ik niet aan.
zijn er hier mensen die na de koperspiraal weer over zijn gegaan op een hormoonspiraal?
Ik heb nu een jaar de koperspiraal maar mijn menstruaties zijn zo pijnlijk dat ik overweeg om 'm er weer uit te halen. Ik zit nu te denken aan de kyleena omdat deze minder hormonen bevat.
De pil ging ik niet lekker op dus ik ben wel een beetje twijfelachtig over het gebruik van hormonen maar ik zie op dit moment geen andere optie. Alleen condoomgebruik wil ik op dit moment nog niet.
Ik had een koperspiraal voor mijn zwangerschappen en heb nu inderdaad een kyleena. Het begin had ik de eerste 2 a 3 maanden wel lange bloedingen (kan ook door zwangerschap zijn gekomen). Maar daarna genormaliseerd en bloed nu kort en weinig. Heb m nu meer dan een jaar.
Dankje voor je reactie! Had je ook last van je koperspiraal dat je daarom weer naar hormonen bent gegaan?
Ik ga morgen eindelijk mijn spiraal eruit laten halen n.a.v. een post in een ander topic een tijdje terug. Hij zit er komend najaar pas vijf jaar in, maar ik heb de afgelopen maanden (volgens mij zelfs al meer dan een halfjaar) veel vaker bloedverlies en krampen en ben hem gewoon zat. Ik stelde het steeds uit omdat ik enigszins bang ben voor de pijn, maar de nadelen wegen nu wel echt zwaarder. Vooralsnog geen alternatief bedacht voor AC - en wil dit ook eigenlijk niet meer, gebruik het al meer dan de helft van mijn leven - maar heb wel de hoop dat mijn vriend er binnen een jaar of twee een knoop in legt
Ik moet eerlijk zeggen, het verwijderen toen was echt een fluitje van een cent.
Ik had dus ook alleen maar van die verhalen gelezen over dat eruit halen vrijwel pijnloos was⦠nou viel dat even tegen
OkƩ het is ook zo voorbij en ik denk dat ik het wel minder pijnlijk vond dan plaatsen, maar het viel me dus wel een beetje tegen, haha
Ooo dat is wel vervelend dan.
Ik vond het verwijderen een stuk minder pijnlijk dan het plaatsen.
Toen dacht ik echt dat ik zou gaan flauwvallen.
Gelukkig reed mijn man terug naar huis
Jaa uiteindelijk vond ik het denk ik ook wel minder pijn doen dan plaatsen hoor! Maar bij plaatsen had ik ook de verwachting dat het veel pijn zou doen, dat dat misschien juist een beetje mee viel ten opzichte van de verwachting haha.
Denk dat het over het algemeen minder pijnlijk is om ām te verwijderen en misschien ook best wel vaak nagenoeg pijnloos? Maar meer dat als je daar sowieso van uitgaat dat het wel kan tegenvallen
Ik kom het topic even binnenvallen
Ontdekte een paar maanden terug per toeval in dit topic dat de mirena tegenwoordig langer dan 5 jaar kan blijven zitten. Ik heb hem in mei nu 5 jaar precies maar ik denk toch dat ik binnenkort de afspraak ga maken om hem te laten vervangen.
De afgelopen weken is mijn acnƩ ineens zo heftig geworden (voorheen echt prima onder controle dankzij de mirena spiraal) en heel veel lage rugpijn in de periode voor en na de ongesteldheid.
Merk nu echt dat mijn hormoonspiegel ontzettend schommelt, waarschijnlijk omdat de dosis nu erg laag is /bijna uitgewerkt? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Herkenbaar. Mijn huisarts stelde voor om hem te laten zitten en evt met aanvullende hormonen iets te doen. Mij niet bellen haha.
Bij mij is hij er nu uit na 6 jaar en weet nog niet goed of ik een nieuwe ga doen.
Ik vind het nu dus trouwens wel jammer dat ik niet wederom voor mirena heb gekozen nu die zelfs 8 jaar kan blijven zitten.
Toen ik de keuze moest maken waren mirena en kyleena eigenlijk meer vergelijkbare opties en toen dacht ik āoke dan ga ik wel voor de lichtere variant want dat lijkt dan gevoelsmatig net de betere optie voor mijā. En volgens mij was toen rond die tijd al bepaald dat de mirena 6 jaar mocht, al was dat ook nadat ik volgens mij al besloten had en de nieuwe spiraal al thuis had liggen.
Maar als ik toen had geweten dat de mirena dus uiteindelijk straks 3 jaar langer had kunnen blijven zittenā¦ā¦