Oh jeetje, dat klinkt inderdaad heftig zeg… had je daarvoor ook al wel heftige menstruaties of niet?
Ja, en ik las op thuisarts dat het ook daarna nof voor kan komen. Maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk en is niks algemeens over te zeggen.
Ik ben bang dat ik nét die persoon ben bij wie het loslaat of iets anders geks, haha. Terwijl ik best weet de pil statistisch gezien minder veilig is. Is meer een gevoel het nu uit handen te geven.
Maar ik heb beslist en over vier weken wordt hij geplaatst!
Blegh na weer oneindig lang tussentijds bloedverlies gister besloten mijn spiraal er uit te laten halen. Kon vandaag al terecht, ben wel echt zenuwachtig hopelijk doet t geen pijn
Spannend! Ik ga mijn koperspiraal er volgende week uit laten halen vanwege veel vervelende klachten. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat. Succes!
Succes @California en @veldje! Ik vond het eruit halen echt stukken minder pijnlijk dan erin zetten.
Die van mij is net weer gezet. Tweede en laatste poging voor de koperspiraal, hopelijk blijft hij nu wel zitten
Wel aanrader trouwens om bij een verloskundige te laten zetten! Specifieke tip: Verloskundigecentrum Bergweg in Rotterdam, echt fijne mensen!
Oke het was echt goed te doen, alleen die eendenbek ff onprettig maar verder niet! Ik bloed wel echt als een rund sinds het verwijderen echt hele dikke stolsel, sorry voor de tmi maar ik vind het best intens!
Mijne is er inmiddels ook uit en was echt zo gepiept! Van het verwijderen voelde ik niks, alleen de eendenbek beetje onprettig inderdaad. Ik heb niet gebloed maar moet dan ook pas volgende week ongesteld worden. Ik ben benieuwd of ik dan meteen weer een normale menstruatie heb of nog wel meer pijn zoals ik had bij de koperspiraal!
Ik laat vrijdag voor het eerst een spiraaltje plaatsen en ik ben echt bang voor de pijn. Zal zorgen voor een goede paracetamolspiegel, maar zie er best een beetje tegenop.
En dat na twee vaginale bevallingen, zou denken dat het dan wel meevalt
Afgelopen jaar heb ik mijn cyclus goed in de gaten gehouden en wat voor invloed dat heeft op mijn humeur. Nu heb ik heel veel klachten die lijken te komen door de mirena. De week voor menstruatie voel ik me echt een ballon, alles zit te strak. Kan wel een bh maat groter nemen als het niet meer is. Mijn humeur gaat die week ook alleeee kanten op. Dan weer wel soort van menstruatie, dan weer een paar maanden niet. Het is een voordeel dat je niet echt ongesteld wordt maar al die bijwerkingen vind ik het niet waard. Ben een grote hormoonbom
Ben er zo klaar mee dat ik voor woensdag een afspraak heb gemaakt bij de huisarts om het te bespreken om het spiraal er uit te halen en te kijken naar andere anti conceptie.
Heeft een van jullie wellicht een aanrader voor andere anti conceptie? De prikpil heb ik gehad, dat is hem voor mij helaas ook niet. En wat zijn jullie ervaringen met het verwijderen, je bijwerkingen die minder werden en de nieuwe anticonceptie?
Evt ervaringen met wisselen van Mirena naar kyleena?
Hoe is het gegaan?
Heb je al op de site anticonceptie.nl gekeken? Daar kan je methodes vergelijken aan de hand van je wensen: wil je zelf controle hebben over het gebruik of een arts? wil je je onttrekkingsbloeding kunnen skippen of niet? etc.
Ik vond trouwens verwijderen het fijnste van alles omtrent het spiraal dus hoop dat je ook iets kan vinden waar je wel gelukkig(er) van gaat worden want dit is inderdaad helaas ook geen doen
Die site ken ik inderdaad. Ik heb al een Mirena, ik wordt alleen niet goed van mezelf door de bijwerkingen. Ik was benieuwd naar ervaringen van overstap naar iets anders. Waaronder evt terug naar de pil of kyleena.
Zelf werd ik ook niet goed van de Mirena (was ook niet echt mijn keus maar eerder van de toenmalige gyn) en ben nog steeds erg blij met de overstap naar een combi pil maar wel eentje waar ik zelf volledig voor had gekozen.
Had jij last van dezelfde klachten? Door alles opgefokt week voor menstruatie, opgezwollen en dan weer opgezwollen borsten. Dan dagen voor menstruatie super down en moe, acne erger. Week na menstruatie gevoel alsof je uber mens bent.
Ik heb 'm echt maar heel kort gehad maar minus dat top on the world-gevoel (wou eerder juist constant er niet meer zijn maar teveel fysieke pijn om het - gelukkig - niet te kunnen waarmaken) waren redenen dat ik 'm echt zo snel mogelijk eruit wou hebben. Kon ook geen bh of shirt aan, maar het laatste moet natuurlijk wel, ondanks ze gewoon zoveel pijn deden. Ben niet bepaald emotioneel aangelegd maar op de Mirena stond ik bijvoorbeeld onder de douche gewoon te hysterisch te huilen omdat mijn borsten zo’n pijn deden door de douchestraal of iets anders wat me helemaal emotioneel deed overlopen. Super onwennig gezien ik normaal niet zo ben maar vond het vooral vervelend want zit ik nou serieus alweer zo hysterisch te huilen maar nu om een vallend blaadje van de boom omdat dat arme blaadje wordt afgestoten?
Dat je acne erger worden had ik ook en mijn huidige gyn verklaarde dat dat heel goed kon icm PCOS door het hormoontype in de hormoonspiralen niet echt geschikt is daarvoor dan wel als je daar al van nature gevoelig voor bent.
Qua hormonen ben ik er ook inmiddels wel achter dat het echt wel een hormoonbom is die zowel niet laaggedoseerd als lokaal is dus ja.
Zooo herkenbaar!! Thanks voor het delen!
Wat lief dat je het vraagt. Het ging helemaal goed! Vond het wel naar, maar meer het idee dat ik zelf geen controle had en iemand moest vertrouwen. Ik heb dat eigenlijk nooit, maar hierbij dus wel, haha. Maar de pijn viel heel erg mee!
Fijn dat het meeviel! Ik kan me daar niets bij voorstellen want vond het het heftigste dat ik ooit heb gevoeld Maar dat van die controle opgeven is idd heel naar ja.
Balen dat het ook voor jou herkenbaar is maar je bent echt niet de enige. Natuurlijk schrijft men sneller over negatieve ervaringen maar we zijn geen unieke gevallen ermee helaas.
Zou dan vooral naar je huisarts vragen om toch iets met oestrogeen. Die van mij (Qlaira) kent een oestrogeen wat omgezet wordt in je eigen productie en juist door de wisselende doseringen verdraag ik het beter want zodra het elke dag dezelfde dosering is word ik ook weer mentaal helemaal naar. Niet zeggende dat ik nu zo’n gelukkig persoon ben maar wel stukken beter dan met bijvoorbeeld het spiraaltje.
Ben bij de huisarts geweest vandaag en hij raad ook de pil aan. Gewoon de microgynon 30. Die doorslikken zodat de dippen minder moeten zijn per jaar dan dat ik ze nu heb.
Vind het heel fijn dat hij zo meegaand is!
Hij mag er ook uit wanneer ik wil en dan aan de pil beginnen. Dus ik ga daar een afspraak voor maken.