Morgen laat ik weer een spiraal plaatsen, maar wat is aan te raden om te nemen vanavond en morgen qua pijnstilling? Een ibuprofen en een paracetamol? Of is het óf paracetamol óf ibuprofen?
Nee en! En 1000 mg paracetamol en 400 mg ibuprofen per keer
Wait you guys are getting painkillers?
Ik zou echt ook pijnstillers nemen want hoewel ik het zonder heb gedaan zou ik echt aanbevelen als je die mogelijkheid tot je hebt.
Ja, ik heb onlangs een Mirena laten plaatsen en ook geen pijnstilling vooraf genomen. Wordt dat standaard aangeraden in NL misschien?
Ja ik heb er 2x een laten zetten bij zowel een huisarts als een verloskundige. En beide keren bij het maken van de afspraak werd er aangeraden om pijnstilling vooraf te nemen.
Mij werd het ook aangeraden, ik denk naproxen en paracetamol maar kan ook ibuprofen ipv naproxen geweest zijn, zelfde idee I guess.
ik vroeg me dus ook wel af hoeveel dat nou doet voor de pijn van het daadwerkelijke zetten? Of dat het meer is voor de pijn eromheen/erna zegmaar. Maar misschien had dat nog meer pijn gedaan zonder pijnstillers?
Dat vraag ik me ook af! Je kunt het niet makkelijk vergelijken, tussen wel of geen pijnstillers. Ik ga er maar gewoon vanuit dat het helpt tijdens en na de plaatsing.
Heb net de afspraak voor het plaatsen gehad en het deed wel een paar keer goed pijn ondanks de pijnstillers. Maar over het algemeen is het me meegevallen en neem ik aan dat de pijn erger was als ik niets had genomen😂
Ja hier was het wel in NL qua plaatsing maar denk dat de omstandigheden de mogelijkheid hadden ontnomen.
Spiraal is er uit!
Het was zo kort geknipt dat de assistente de dokter er bij heeft gehaald, maar het ding is er uit!
Vrij weinig last van gehad, zetten vond ik pittiger. 10/10 would recommend
Omg ik was net naar de controle van de spiraal. Leek hij in eerste instantie weer te laag te zitten. Maar ze twijfelde omdat ze het niet goed kon zien met de echo. Dus ik moest m’n blaas gaan legen op de wc eerst en zij nog een andere verloskundige erbij gehaald voor de zekerheid. Blijkt m’n baarmoeder verder naar achter te liggen dan gemiddeld (geloof ik?) waardoor de spiraal vanuit de ene hoek laag lijkt te liggen, maar zodra ik dan op een kussen ging liggen en zij vanuit een andere hoek keken, hij toch gewoon goed zat nog.
Echt zo opgelucht
Je hebt een koperspiraal toch? Ik heb 2 maanden geleden m’n hormoonspiraal laten verwijderen, maar wil nu toch wel weer iets regelen qua anticonceptie (anders dan condooms…). Maar wil nu eigenlijk de koperspiraal proberen, dus ben erg benieuwd naar jouw ervaring! (Ik dacht hierboven ergens te lezen dat je een koperspiraal had)
Yes ik heb een koperspiraal!
Ik vind hem fijn! Menstruatie is iets heftiger, maar dat was voor mij niet zo’n probleem want ik had niet een hele heftige. En verder inderdaad echt nergens last van, geen gekke bijwerkingen zoals ik met hormonen wel had.
Ik zit inmiddels aan de derde mirenaspiraal en ik was al die tijd nooit ongesteld. Had ook geen andere klachten, dus heel fijn.
Sinds een paar maanden word ik wel weer ongesteld. Ik bloed bijna niet, maar heb wel veel last van krampen en steken, over moeten geven, rugpijn en depressieve gevoelens. Ik heb me ook al meerdere keren ziek moeten melden omdat ik zo veel last had.
Het is niet direct na het zetten van de laatste spiraal gekomen, maar maanden later. Kan op internet alleen verhalen vinden van mensen waar dit direct na het zetten was, niet van mensen waar dit later bij is gekomen. M’n spiraal zit er trouwens bijna een jaar in en de plaatsing is nog gecontroleerd met een echo.
Herkend iemand dit?
Houdt dit al lang aan? Ik heb wel tijdens een corona besmetting en daaromheen veel last gehad, verder nooit. Is uiteindelijk wel weer opgehouden, geen idee of het er echt mee samenhangt natuurlijk maar was wel toevallig.
Nu 4 maanden ongeveer, ben daarvoor niet ziek geweest en heb recentelijk ook geen vaccinatie gehad.
Ja ik had dit na drie jaar bij mn (eerste) Mirena. In alles het gevoel dat ik ongesteld moest worden incl de PMS en dan paar druppels oud bloedverlies.
Wat heb je toen gedaan? Vervangen of laten zitten?
Ik heb er eerst de pil naast geslikt, schijnbaar geeft dat voor sommigen een soort ‘reset’. Voor mij niet. Toen gewoon pijnstilling en de menstruatie ellende geaccepteerd tot hij er met 5 jaar uit moest. Ik durfde eigenlijk niets meer omdat ik het plaatsen zo ellendig vond.
Ik herken het helaas ook. Ik heb de mirena spiraal 3 jaar gehad en de eerste 2,5 jaar gingen super, niet ongesteld en geen klachten. Afgelopen halfjaar helaas veel menstruatie klachten, maar wel weinig bloed verlies. Inderdaad buikpijn, rugpijn, sombere gevoelens en ook onwijze pijn aan mijn borsten. De klachten waren erger dan tijdens een menstruatie zonder spiraal. Dus toevallig afgelopen vrijdag spiraal eruit laten halen.
Ah wat vervelend! Hopelijk helpt het!
Voor mij is het geen optie om de spiraal te verwijderen, dus ik hoop dat het niet erger wordt.