Spiraaltje

Omg ik was net naar de controle van de spiraal. Leek hij in eerste instantie weer te laag te zitten. Maar ze twijfelde omdat ze het niet goed kon zien met de echo. Dus ik moest m’n blaas gaan legen op de wc eerst en zij nog een andere verloskundige erbij gehaald voor de zekerheid. Blijkt m’n baarmoeder verder naar achter te liggen dan gemiddeld (geloof ik?) waardoor de spiraal vanuit de ene hoek laag lijkt te liggen, maar zodra ik dan op een kussen ging liggen en zij vanuit een andere hoek keken, hij toch gewoon goed zat nog.

Echt zo opgelucht :partying_face:

6 likes

Je hebt een koperspiraal toch? Ik heb 2 maanden geleden m’n hormoonspiraal laten verwijderen, maar wil nu toch wel weer iets regelen qua anticonceptie (anders dan condooms…). Maar wil nu eigenlijk de koperspiraal proberen, dus ben erg benieuwd naar jouw ervaring! (Ik dacht hierboven ergens te lezen dat je een koperspiraal had)

1 like

Yes ik heb een koperspiraal!

Ik vind hem fijn! Menstruatie is iets heftiger, maar dat was voor mij niet zo’n probleem want ik had niet een hele heftige. En verder inderdaad echt nergens last van, geen gekke bijwerkingen zoals ik met hormonen wel had.

2 likes

Ik zit inmiddels aan de derde mirenaspiraal en ik was al die tijd nooit ongesteld. Had ook geen andere klachten, dus heel fijn.

Sinds een paar maanden word ik wel weer ongesteld. Ik bloed bijna niet, maar heb wel veel last van krampen en steken, over moeten geven, rugpijn en depressieve gevoelens. Ik heb me ook al meerdere keren ziek moeten melden omdat ik zo veel last had.

Het is niet direct na het zetten van de laatste spiraal gekomen, maar maanden later. Kan op internet alleen verhalen vinden van mensen waar dit direct na het zetten was, niet van mensen waar dit later bij is gekomen. M’n spiraal zit er trouwens bijna een jaar in en de plaatsing is nog gecontroleerd met een echo.

Herkend iemand dit?

Houdt dit al lang aan? Ik heb wel tijdens een corona besmetting en daaromheen veel last gehad, verder nooit. Is uiteindelijk wel weer opgehouden, geen idee of het er echt mee samenhangt natuurlijk maar was wel toevallig.

1 like

Nu 4 maanden ongeveer, ben daarvoor niet ziek geweest en heb recentelijk ook geen vaccinatie gehad.

Ja ik had dit na drie jaar bij mn (eerste) Mirena. In alles het gevoel dat ik ongesteld moest worden incl de PMS en dan paar druppels oud bloedverlies.

2 likes

Wat heb je toen gedaan? Vervangen of laten zitten?

2 likes

Ik heb er eerst de pil naast geslikt, schijnbaar geeft dat voor sommigen een soort ‘reset’. Voor mij niet. Toen gewoon pijnstilling en de menstruatie ellende geaccepteerd tot hij er met 5 jaar uit moest. Ik durfde eigenlijk niets meer omdat ik het plaatsen zo ellendig vond.

2 likes

Ik herken het helaas ook. Ik heb de mirena spiraal 3 jaar gehad en de eerste 2,5 jaar gingen super, niet ongesteld en geen klachten. Afgelopen halfjaar helaas veel menstruatie klachten, maar wel weinig bloed verlies. Inderdaad buikpijn, rugpijn, sombere gevoelens en ook onwijze pijn aan mijn borsten. De klachten waren erger dan tijdens een menstruatie zonder spiraal. Dus toevallig afgelopen vrijdag spiraal eruit laten halen.

Ah wat vervelend! :pensive: Hopelijk helpt het!

Voor mij is het geen optie om de spiraal te verwijderen, dus ik hoop dat het niet erger wordt.

1 like

Ik hoop dat het ook minder wordt bij je! Moet zeggen dat het bij mij ook iedere maand verschilde, dus soms wel minder was.

Ik heb m vandaag laten plaatsen en echt nog helemaal geen rare dingen ook. Niet meer buikpijn ook. Ben vooralsnog blij verrast haha

2 likes

Ik weet niet of dit het goede topic is maar ik zit met het volgende. Ik heb nu een jaar een spiraal en sinds een tijdje een nieuwe partner (die redelijk groot geschapen is). Zaterdag hadden we seks, “gewoon” in missionaries en de hele tijd ging het goed totdat hij bijna ging komen en ineens kreeg ik echt zuuuulke erge pijnscheuten in m’n baarmoeder, het voelde echt als weeën. Ik ging ijsberen en een warme douche hielp niet, toen heb ik pijnstilling ingenomen en ben ik in de foetushouding gaan liggen. Na een halfuur nam de ergste pijn af, maar ik heb nog steeds een zeurende pijn in m’n onderbuik, een soort ongesteldheidspijn. Als ik buk of ga plassen voel ik het ook beter.

Uiteraard ga ik morgenochtend de huisarts bellen, maar ik merk dat ik me best zorgen maak dat m’n spiraaltje is verplaatst of door m’n baarmoeder is gegaan oid (en ik bijv. onvruchtbaar ben…) I know, echt een doemscenario maar ik heb dit nog nooit gehad. Ik had overigens een klein beetje bloedverlies, maar niet veel (paar druppels).

Iemand vergelijkbaar verhaal of geruststelling? Ik neem trouwens nu ook telkens pijnstilling om de paar uur.

2 likes

Het zou best kunnen dat je spiraal js verplaatst, al gebeurt dag niet zo snel als hij er al een tijd in zit. Gelukkig word je er niet onvruchtbaar van, ook niet als de spiraal je baarmoeder perforeert. Dat geneest binnen 6 weken restloos, dus hopelijk kan ik je wat dat betreft een beetje geruststellen :kissing_heart:

4 likes

Ah thanks 🫶🏼 kom net van de HA en m’n spiraal zat gewoon nog goed. Het lag blijkbaar aan m’n darmen :see_no_evil: ik had dit weekend buikgriep (ja seks met buikgriep, je moet er maar zin in hebben :joy:) en dat deed blijkbaar zo‘n zeer op m’n darmen dat die pijn daar vandaan kwam. Even rustig aan dus… :upside_down_face:

1 like

Ik heb 2,5 week geleden m’n spiraal na 5 jaar laten verwijderen en ben dit weekend al ongesteld geworden. Ook gewoon echt dik ongesteld alsof m’n lichaam even wat in te halen heeft en heb ook weer direct alle klachten erbij.

2 likes

Ik wil woensdag een kyleena spiraal laten zetten omdat ik dan ongesteld word en vrij ben, maar ik ga vanaf donderdagavond op een stedentripje voor een weekendje weg. Ik twijfel een beetje, hoe lang hebben jullie last gehad na het zetten? Heb twee keer eerder een spiraal gehad en had toen geloof ik vooral de dag van het plaatsen veel pijn, maar hoe t daarna ging weet ik niet echt meer.

Ik heb er helemaal geen last van gehad (ook kyleena), maar hoor altijd zulke wisselende verhalen dat ik het zo vlak voor een stedentrip niet aan zou durven. Je hoeft ook niet per se je menstruatie te hebben tijdens het zetten. Had ik niet in ieder geval

1 like

Ik heb drie weken geleden een mirena laten plaatsen l. Plaatsen zelf was dit keer erg pijnlijk maar daarna weinig last. Bedenk wel dat je daarna alleen maandverband mag gebruiken. Weet niet wat je normaal gewend maar persoonlijk vind ik dat altijd heel vervelend. Nu heb ik mn eerste menstruatie na het plaatsen en die duurt al 8 dagen en voel me super hormonaal.

1 like