Spiraaltje

Ik hoop dat het ook minder wordt bij je! Moet zeggen dat het bij mij ook iedere maand verschilde, dus soms wel minder was.

Ik heb m vandaag laten plaatsen en echt nog helemaal geen rare dingen ook. Niet meer buikpijn ook. Ben vooralsnog blij verrast haha

2 likes

Ik weet niet of dit het goede topic is maar ik zit met het volgende. Ik heb nu een jaar een spiraal en sinds een tijdje een nieuwe partner (die redelijk groot geschapen is). Zaterdag hadden we seks, “gewoon” in missionaries en de hele tijd ging het goed totdat hij bijna ging komen en ineens kreeg ik echt zuuuulke erge pijnscheuten in m’n baarmoeder, het voelde echt als weeën. Ik ging ijsberen en een warme douche hielp niet, toen heb ik pijnstilling ingenomen en ben ik in de foetushouding gaan liggen. Na een halfuur nam de ergste pijn af, maar ik heb nog steeds een zeurende pijn in m’n onderbuik, een soort ongesteldheidspijn. Als ik buk of ga plassen voel ik het ook beter.

Uiteraard ga ik morgenochtend de huisarts bellen, maar ik merk dat ik me best zorgen maak dat m’n spiraaltje is verplaatst of door m’n baarmoeder is gegaan oid (en ik bijv. onvruchtbaar ben…) I know, echt een doemscenario maar ik heb dit nog nooit gehad. Ik had overigens een klein beetje bloedverlies, maar niet veel (paar druppels).

Iemand vergelijkbaar verhaal of geruststelling? Ik neem trouwens nu ook telkens pijnstilling om de paar uur.

2 likes

Het zou best kunnen dat je spiraal js verplaatst, al gebeurt dag niet zo snel als hij er al een tijd in zit. Gelukkig word je er niet onvruchtbaar van, ook niet als de spiraal je baarmoeder perforeert. Dat geneest binnen 6 weken restloos, dus hopelijk kan ik je wat dat betreft een beetje geruststellen :kissing_heart:

4 likes

Ah thanks 🫶🏼 kom net van de HA en m’n spiraal zat gewoon nog goed. Het lag blijkbaar aan m’n darmen :see_no_evil: ik had dit weekend buikgriep (ja seks met buikgriep, je moet er maar zin in hebben :joy:) en dat deed blijkbaar zo‘n zeer op m’n darmen dat die pijn daar vandaan kwam. Even rustig aan dus… :upside_down_face:

1 like

Ik heb 2,5 week geleden m’n spiraal na 5 jaar laten verwijderen en ben dit weekend al ongesteld geworden. Ook gewoon echt dik ongesteld alsof m’n lichaam even wat in te halen heeft en heb ook weer direct alle klachten erbij.

2 likes

Ik wil woensdag een kyleena spiraal laten zetten omdat ik dan ongesteld word en vrij ben, maar ik ga vanaf donderdagavond op een stedentripje voor een weekendje weg. Ik twijfel een beetje, hoe lang hebben jullie last gehad na het zetten? Heb twee keer eerder een spiraal gehad en had toen geloof ik vooral de dag van het plaatsen veel pijn, maar hoe t daarna ging weet ik niet echt meer.

Ik heb er helemaal geen last van gehad (ook kyleena), maar hoor altijd zulke wisselende verhalen dat ik het zo vlak voor een stedentrip niet aan zou durven. Je hoeft ook niet per se je menstruatie te hebben tijdens het zetten. Had ik niet in ieder geval

1 like

Ik heb drie weken geleden een mirena laten plaatsen l. Plaatsen zelf was dit keer erg pijnlijk maar daarna weinig last. Bedenk wel dat je daarna alleen maandverband mag gebruiken. Weet niet wat je normaal gewend maar persoonlijk vind ik dat altijd heel vervelend. Nu heb ik mn eerste menstruatie na het plaatsen en die duurt al 8 dagen en voel me super hormonaal.

1 like

De allereerste mirena die ik had heb ik wel een goeie week wat last van gehad maar de tweede en derde spiraal was na een dag over.

Ik ga donderdag weer voor een nieuwe mirena na mijn zwangerschap! Ben mega benieuwd of t veel beter te doen gaat doen qua pijn. Ze zeggen van wel but who knows.

3 likes

Thanks allemaal! Ik wacht er denk ik toch nog maar eventjes mee

Na m’n zwangerschap was het al gepiept voordat ik het doorhad :sweat_smile: was echt veel beter dan ervoor

2 likes

Nou na een keizersnede voelt het net zo kut als voor dat je zwanger bent geweest. Groetjes van een meid met kruik op haar buik op de bank :v:t3:

Ik heb het ook ontzettend onderschat. Het zetten was super pijnlijk ondanks dat ik bij de verloskundige was. Ik ben nu al 2,5 week ongesteld en ik voel me echt super hormonaal. Kan me dit echt niet herinneren van de vorige keer.

Mijn spiraal gaat we binnenkort uit vanwege een kinderwens en helaas aanhoudende klachten .
De eerste heb ik geen last van gehad maar deze tweede is sinds het begin al vervelend aan het doen.
Kramp, steken in mijn buik. Ben er een beetje klaar mee

Ik wil hem er ook graag uit. Heb je al eerder een periode zonder gehad? Hoe ging dat?

Nee ik heb hem gelijk laten verwisselen toen. Heb zo een 6 jaar nu een spiraal. Dus geen idee hoe het zonder is

Ik had 10 jaar een spiraal. Er uit gehaald vanwege een kinderwens. Was vrij snel weer ongesteld. Half jaar nog wel condoom gebruikt daarna snel zwanger. Merkte weinig verschil behalve dat ik weer ongesteld werd.

3 likes

Had jij een hormoon of een koperspiraal?

Mirena dus hormonen