Ik heb mijn Mirena spiraal eruit laten halen en ik ben meteen ongesteld. De dokter zei dat dat binnen 3 maanden wel ongeveer zou gebeuren, maar door mijn PCOS dacht ik dat dat misschien nog wel veel wel langer kon duren. Hebben meer mensen dit gehad?
Ja ik ben nu ook gelijk ongesteld na het verwijderen. Dacht eerst dat het nog een bloeding was van het verwijderen, maar dit is teveel om dat te kunnen zijn
Ik was binnen 2 weken na verwijderen van mijn spiraal ook ongesteld en ben eergisteren voor de 2e keer ongesteld geworden maar jeetje volgens mij haalt mijn lichaam even 5 jaar in want ik ben zo heftig ongesteld!
Oh no Wat een festijn om iemand met een baarmoeder te zijn. Sterkte!
Hier ook de eerste keer na verwijdering, nu met de pil blijft het bij mij helaas nog steeds wel wat heftiger dan met de mirena. Al heb ik veel minder last van PMS achtige klachten de week voor menstruatie.
Woensdag gaat mân Kyleena eruit na 5 jaar en neem ik een Mirena (want die kan nu 8 jaar mee). Kijk er best tegenop want het plaatsen de vorige keer was echt mega pijnlijk en moeilijk, terwijl ik een vrij hoge pijngrens heb ook. Iemand het meegemaakt dat de tweede keer wel beter ging?
ja, ik heb 2x een mirena laten zetten en de eerste keer was dat echt verschrikkelijk, daarna heb ik echt nog een dag of 2 erge krampen gehad. De tweede keer was 1-2 jaar geleden, en toen fietste ik direct daarna weer terug naar huis zonder problemen. Ik kijk er niet naar uit om m eruit te laten halen (ga ik wel doen volgend jaar of het jaar daarna ofzo) maar het viel me echt heel erg mee
Edit: ik zie dat ik in mei 2021 geweest ben want ik heb er hier nog over gepost lmao echt mooi want ik kon me eigenlijk al niet meer herinneren of het nou 2020 of 2021 was en ik ben het kaartje ook kwijt
Helaas is het weer niet gelukt. Twee dokters nog bijgehaald, 6 keer opnieuw die klem erop gezet, en maar bloeden. Weer een poging binnenkort bij de gynaecoloogâŠ
Shit, ik geloof dat mân spiraal (koper) is uitgezakt. Ik had al dagen een beetje het gevoel dat ik hem ineens heel erg voelde zitten, vanmiddag ineens nog erger. En toen voelde ik inderdaad heel duidelijk een draadje zitten.
Wil hem er het liefst NU uit hebben, maar de verloskundigepraktijk die hem gezet heeft is dicht nu, mân huisarts ook. Dus kan pas morgenochtend weer bellen. Hoop eigenlijk dat hij zo erg gezakt is dat hij er zo thuis uit zichzelf al uit komt.
Iemand ervaring hier mee? Als hij eenmaal zo ver is gezakt, is de kans dan groot dat hij uit zichzelf helemaal naar buiten komt?
Edit: hij is er uit hij zag zo laag dat toen ik aan het touwtje zat, hij er zo uit kwam
Oeh dat klinkt best naar! Deed het pijn? En heb je een idee hoe hij gezakt kan zijn?
Nee geen pijn! Hij zat wel echt al zo laag dat ik zonder moeite de onderkant al vast kon pakken. En toen heb ik hem maar gewoon er uit getrokken want hij zat alles behalve lekker nog.
Ik heb sowieso wel veel gedoe gehad met die spiraaltjes ook. Eerste koperspiraal was gezet door de huisarts, moest er uit bij de controle na 6 weken omdat hij te laag zat. Tweede keer bij een verloskundige gezet, maar daar twijfelde ze bij de controle ook al of hij niet weer te laag zat. Mân baarmoeder lag alleen blijkbaar wel anders dan gemiddeld waardoor ze het toch het voordeel van de twijfel gaven. Maar goed, helaas ook deze keer geen goede afloop en nu dus na een halfjaar eruit.
Ik heb 1,5 week geleden mijn spiraal (kyleena) laten vervangen en heb sindsdien bijna elke dag nog last gehad van krampen. Kan dit erbij horen of moet ik toch gaan bellen? Toen ik hem de eerste keer liet zetten had ik nergens last van.
Als dit de eerste keer niet was zou ik toch wel even laten nakijken. Better safe than sorry denk ik dan altijd maar.
Oh wat naar! Wat zei de praktijk of je huisarts nog hierover?
Ik had even de verloskundige gebeld en die zei dat mijn lichaam/baarmoeder waarschijnlijk niet zo geschikt is voor spiraaltjes en dat ze het afraadde om het nogmaals te proberen. En dat als ik na mân laatste menstruatie onbeschermde seks had gehad dat ik dan even een zwangerschapstest moest doen omdat hij waarschijnlijk al langer niet goed zat.
En ik hoefde niet voor controle ofzo nog langs te komen zolang ik maar niet ineens hevig ging bloeden en de spiraal er gewoon in zân geheel uit was gekomen.
Als je een spiraal ( hormoon in mijn geval ) voor de tweede keer zet, moet je lichaam dan weer opnieuw wennen aan het spiraal of niet?
Fysiek wennen of hormonaal?
Zowel âuit het nietsâ laten plaatssn (tijdens periode zonder pil of andere hormonen) als wissel vond ik hormonaal niet merkbaar.
Zetten al sich is geen natuurlijk geen feest maar qua kramp/klachten dagen erna was het wel minder dan ik me van de eerste kon herinneren.
Nee bedoelde inderdaad fysiek. Mijn eerste spiraal heb ik heel erg aan moeten wennen toen en wist niet of ik er wel goed aan gedaan had, maar dat verdween gelukkig na enige tijd maar dat had wel even nodig. Ik kijk ook erg op tegen het zetten weer, maar ook naar alle bijwerkingen, mochten die weer om de hoek komen kijken. Weet natuurlijk dat elk lichaam anders reageert maar was even benieuwd
Dat onwennige gevoel herken ik wel van eerste ja, ook die aanwezigheid van touwtjes enzo. Maar dat onwennige had ik bij 2e niet meer! Wel dat de touwtjes nog zo hard zijn.
En even heel iets anders, weet je zeker dat je echt moet voor wissel? De âhoudbaarheidâ van Mirena in korte tijd verlengd van 5 naar 6 naar 8 (voor anticonceptie), niet voor hevig bloedverlies volgens mij. Ik had afspraak gemaakt en toen attendeerde assistente me thank god op tijd op. Evt dus te overleggen met huisarts/gyn.
En gewoon wel de ibuprofen innemen! En evt mental support voor handje knijpen/zingen van een liedje als afleiding
En laatste tip, mocht je in de leeftijdsrange zitten; je kan het combineren met uitstrijkje
Ik had een maand geleden gepost dat het plaatsen van een nieuwe spiraal niet was gelukt en ik moest dus een maand wachten om het weer te proberen, om eerst de boel tot rust te laten komen. Nu zit hij er dus sinds vandaag in maar at what cost . Het was weer echt ellende, uiteindelijk zijn er verdovingen gezet en hebben ze mân baarmoeder verwijd en toen is het uiteindelijk gelukt. Heeft bij elkaar 45 minuten geduurd. De gyn vroeg ook echt 3 keer of ik hij moest stoppen en na afloop zuchtte hij ook helemaal toen het erop zat.
Over twee dagen en over 6 weken nog controles en dan hopen dat ik er voor de komende jaren weer vanaf ben.