Ik heb vanmorgen mijn spiraal laten verwisselen en het was wel echt onaangenaam, maar de huisarts nam mij heel goed mee in alle handelingen en het was al met al best een positieve ervaring. Voel mij nu wel een beetje week op mijn benen en bloed wel nog na.
Het is alweer jaren geleden maar de buikpijn was gelijk weg alsof er een baksteen uit mijn buik werd verwijderd en de klachten als migraine en mood swings waren binnen een uur verdwenen maar om weer helemaal met alles mezelf te zijn heeft wel langer geduurd. Gezien ik uit mezelf bekend ben met migraine en mood swings maar dit was echt next fucking level ondanks het volgens de gyn âallemaal echt niet konâ, wel dus!
Thanks for sharing! Ik was even bang dat dat ook nog weer wekenlang zou duren, dat trek ik gewoon echt niet op dit punt.
Een dergelijke reactie kreeg ik van mijn HA met betrekking tot de migraine. Had âie nog nooit meegemaakt namelijk . De moodswings ben ik om die reden niet eens over begonnen.
Het positieve nieuws is dat ik mij voor de tweede dag op rij weer enigszins mezelf voel. Ik hoop dat dit zo blijft en anders laat ik âm er alsnog uithalen, want dit is het niet waard.
Meer down, minder aan het genieten, opgeblazen buik, aangekomen. Maar goed, ben sinds mn 18e niet zonder anticonceptie geweest (hiervoor de pil) en werk inmiddels fulltime ipv student dus kunnen een hoop redenen zijn naast de spiraal.
Ik heb nu sinds een paar maanden een mirena en daarvoor had ik 8 jaar lang een koperspiraal. Ik realiseerde me deze week dat mijn kwaliteit van leven echt zo erg vooruit is gegaan door de overstap (oké klinkt heel dramatisch maar zo voel ik het wel).
De laatste jaren had ik door de koper zooo lang bloedverlies, echt 8-9 dagen lang (waarvan 1 dag veel en de rest weinig) en dat is langzaam zo gegroeid door de jaren dus âwendeâ ik er aan. Maar mân cyclus was meestal 26-27 dagen dus op een gegeven moment had ik 1/3e van de tijd bloedverlies! En dat was echt kak, en zoân verschil als ik het vergelijk met nu 1 dag en ook veel minder pijn. Hoop dat het nog helemaal wegblijft maar dit is zoooân verbetering al.
Dit was overigens niet de reden dat ik switchte, had er doordat mân menstruatie zo lang duurde last van dat het bloed een nare geur had (komt omdat het dan zo lang in je baarmoeder is zei de ha). Mirena gekozen omdat die lang mag blijven zitten. Want het plaatsen vond ik nog steeds de hel. Had ook echt liever de 10jaar van koper volgemaakt om dat zo lang mogelijk uit te stellen maar ja, toch zoveel ongemak en heel blij dat ik wel de switch gemaakt heb.
Heb drie weken nu een spiraal en al drie weken aan het bloeden en het bloedverlies lijkt steeds meer toe te nemen.
Heb vier jaar geen anticonceptie gehad en vanwege hele heftige pms nu weer een mirena laten plaatsen. Mijn stemming lijkt wel stabieler of dat is nu puur toeval. Maar hoop toch echt dat dit bloeden niet nog twee maanden gaat aanhouden. Wel heel erg blij met mijn menstruatie ondergoed nu.
Had wel deze bijwerkingen ook maar ik kon volgens de gyn geen enkele bijwerking hebben want âhet werkt lokaalâ en âde hormonen zijn superlaagâ nou, geen van beide is waar. Het zou juist âgoedâ zijn dat ik deze pijn voelde want dat betekende dat de endo nu aan het uitdrogen was (kan ook al niet) dus ja, ik ben blij dat ik er vanaf ben en het gelukkig nooit nodig gehad heb als anticonceptie.
@Anna-Maria hoop dat het stopt voor je en dat je ook een arts zal treffen die het wilt verwijderen als dat niet zo is. Sterkte!
Heeft iemand wel eens bijwerkingen ervaren van de koperspiraal en zo ja welke?
Omdat er geen hormonen in de koperspiraal zitten, wordt er gezegd dat er weinig bijwerkingen zijn. Toch merk ik eigenlijk geen verschil met de pil en de koperspiraal, terwijl ik met de pil overduidelijk last had van de bijwerkingen. Ik had dus gehoopt dat ik verbetering zou merken, maar nu een jaar later is het nog steeds hetzelfde.
Je hebt nu dus een koperspiraal of? Ik heb bijna 10 jaar een koperspiraal. De menstruatie duurt langer, en het duurt langer voordat het op gang komt/doorzet. Dat vind ik vervelend.Verder geen bijwerkingen. Maar als je zegt dat je veel bijwerkingen bij de pil had en weinig verschil merkt met de koperspiraal heb je dus nu ook veel last van bijwerkingen? Het is met een koperspiraal gewoon je natuurlijke cyclus zonder âneppeâ hormonen dus in principe heb je dan meestal geen bijwerkingen.
Ja ik heb nu inderdaad de koperspiraal. Heb zelf korte menstruaties van ongeveer 3 dagen met niet veel bloedverlies. Dus op zich is dat niet heel erg, maar ik heb nog steeds een laag libido en af en toe stemmingswisselingen. Al hoort dat laatste misschien ook wel bij de hele hormooncyclus
Ik ben vaak 7 dagen ongesteld echt kut! Die arts zei wel dat ik rekening moest houden met een zwaardere ongesteldheid met de koperspiraal toen die geplaatst werd. 3 dagen zou ik echt voor tekenen. Wat voor soort koperspiraal heb je? En ja wellicht zijn dat dan helaas je eigen hormonen? Dat is wel klote ja
Ik wilde hier net een berichtje over komen plaatsen en nu lees ik die van jou! Ik heb nu ong 10 maanden een koperspiraal. Mn menstruaties vielen me tot nu toe best wel mee maar vandaag ga ik echt door de grond van de pijn. Heb links onderin mn buik een continu zeurend gevoel en als ik opsta of loop inderdaad ook steken alsof het een mes is. Ik ben al een paar keer bijna van mn stokje gegaan (en dat heb ik verder nooit gehad).
Omdat ik hem al een tijd heb lijkt het mij dat mn lichaam wel gewend is? Bij de controle zat hij gewoon goed. Misschien morgen toch even de huisarts bellen. Ben benieuwd of er bij jou iets bijzonders uit de controle komt, hopelijk zit hij goed!
Ik heb ook een tijdje een koperspiraal gehad maar heb hem een tijd terug (o.a door klachten maar ook kinderwens) laten verwijderen. Ik had inderdaad ook onwijs veel last van mân buik tijdens mn menstruatie, lekte enorm door en had steeds onwijze hoofdpijn. Wist dat sommige klachten erger konden worden maar vond dit wel echt heel erg naar. Terwijl twee vriendinnen van mij echt totaal geen last hebben ervan. Verschilt denk ik dus echt per persoon ook
Ik ben voor het eerst ongesteld na de plaatsing en ik bloed al tien dagen. Kan het ook niet meer echt ongesteldheid noemen maar ik kan ook niet zonder menstruatieproducten door het leven. Echt irritant zeg.
Had ik ook! Heeft een paar maanden geduurd (dus met periodes van semi ongesteldheid, niet aan 1 stuk door haha) en daarna niks meer! Heel af en toe bloed ik weleens maar is meer spotting.
Ik vond een koperspiraal echt hels. Ik ging echt door de grond van de pijn als ik ongesteld was en mân bloedingen waren heel hevig. Maar die pijn was echt niet normaal. Ik viel soms bijna flauw. Heb âm na een paar maanden laten verwijderen toen duidelijk werd dat het niet minder werd. Nu heb ik een mirena en ondanks de hormonen geen last van bijwerkingen zoals bij de pil.
Ik ga donderdag mijn Mirena spiraal laten verwijderen na 1,5 jaar. Ik heb zelf echt veel last van duizeligheid, veel spotting op random momenten, veel meer mentale klachten zoals sterke emoties en angst/spanning, met name rond mijn menstruatie. Door de situatie waarin ik nu thuis zit ( overspannen/ burn-out) merk ik echt dat ik de spiraal gewoon echt niet meer wil.
Ergens vind ik het wel shit, want ik had voor de spiraal echt heftige menstruaties, veel vloeien en ook wel pijn, maar dit was mogelijk ook vanwege twee zwangerschappen kort na elkaar (? Geen idee).
Nu had ik dan â alleenâ spottingâ en geen krampen, maar desalniettemin wel heel vervelend dat dat zo random kwam ( in de zomer met een witte broek etc).
Zou je kunnen laten weten hoe het gaat erna met je mentale klachten? Ik heb nu 2 jaar de mirena spiraal en zit zelf ook in een burn-out/depressie. De spiraal is zeker niet de oorzaak maar ik vraag me toch wel af of ik me niet wat beter ga voelen zonder die hormonenâŠ
Toen ik mijn mirena eruit liet halen voelde ik me binnen 2 dagen 1000 keer beter. Ik ging zelfs door een break-up toen.
Ook veel last gehad van depressies etc. Echt, laat dat ding eruit halen
Hij is er nu 5 dagen uit en ik denk⊠dat ik me echt al beter voel. Die aanvallen van random duizeligheid en angst zijn echt wel verminderd. En voel me âhelder derâ ofzo? Wat dichter bij mijzelf hoe ik was.
Ben ook begonnen wel met het slikken van teunisbloem olie om straks de menstruaties hopelijk wat dragelijker te maken.
Ik zal met een paar maanden nog eens een update doen.
Heel veel sterkte, mijn burn-out is er zeker niet mee opgelost nu, maar het voelde wel fijn dat ik er âietsâ aan kon doen ( voor mijn gevoel).