Ja ik heb nu inderdaad de koperspiraal. Heb zelf korte menstruaties van ongeveer 3 dagen met niet veel bloedverlies. Dus op zich is dat niet heel erg, maar ik heb nog steeds een laag libido en af en toe stemmingswisselingen. Al hoort dat laatste misschien ook wel bij de hele hormooncyclus ![]()
Ik ben vaak 7 dagen ongesteld echt kut! Die arts zei wel dat ik rekening moest houden met een zwaardere ongesteldheid met de koperspiraal toen die geplaatst werd. 3 dagen zou ik echt voor tekenen. Wat voor soort koperspiraal heb je? En ja wellicht zijn dat dan helaas je eigen hormonen? Dat is wel klote ja
Ik wilde hier net een berichtje over komen plaatsen en nu lees ik die van jou! Ik heb nu ong 10 maanden een koperspiraal. Mn menstruaties vielen me tot nu toe best wel mee maar vandaag ga ik echt door de grond van de pijn. Heb links onderin mn buik een continu zeurend gevoel en als ik opsta of loop inderdaad ook steken alsof het een mes is. Ik ben al een paar keer bijna van mn stokje gegaan (en dat heb ik verder nooit gehad).
Omdat ik hem al een tijd heb lijkt het mij dat mn lichaam wel gewend is? Bij de controle zat hij gewoon goed. Misschien morgen toch even de huisarts bellen. Ben benieuwd of er bij jou iets bijzonders uit de controle komt, hopelijk zit hij goed!
Ik heb ook een tijdje een koperspiraal gehad maar heb hem een tijd terug (o.a door klachten maar ook kinderwens) laten verwijderen. Ik had inderdaad ook onwijs veel last van mān buik tijdens mn menstruatie, lekte enorm door en had steeds onwijze hoofdpijn. Wist dat sommige klachten erger konden worden maar vond dit wel echt heel erg naar. Terwijl twee vriendinnen van mij echt totaal geen last hebben ervan. Verschilt denk ik dus echt per persoon ook
Ik ben voor het eerst ongesteld na de plaatsing en ik bloed al tien dagen. Kan het ook niet meer echt ongesteldheid noemen maar ik kan ook niet zonder menstruatieproducten door het leven. Echt irritant zeg.
Had ik ook! Heeft een paar maanden geduurd (dus met periodes van semi ongesteldheid, niet aan 1 stuk door haha) en daarna niks meer! Heel af en toe bloed ik weleens maar is meer spotting.
Ik vond een koperspiraal echt hels. Ik ging echt door de grond van de pijn als ik ongesteld was en mān bloedingen waren heel hevig. Maar die pijn was echt niet normaal. Ik viel soms bijna flauw. Heb ām na een paar maanden laten verwijderen toen duidelijk werd dat het niet minder werd. Nu heb ik een mirena en ondanks de hormonen geen last van bijwerkingen zoals bij de pil.
Ik ga donderdag mijn Mirena spiraal laten verwijderen na 1,5 jaar. Ik heb zelf echt veel last van duizeligheid, veel spotting op random momenten, veel meer mentale klachten zoals sterke emoties en angst/spanning, met name rond mijn menstruatie. Door de situatie waarin ik nu thuis zit ( overspannen/ burn-out) merk ik echt dat ik de spiraal gewoon echt niet meer wil.
Ergens vind ik het wel shit, want ik had voor de spiraal echt heftige menstruaties, veel vloeien en ook wel pijn, maar dit was mogelijk ook vanwege twee zwangerschappen kort na elkaar (? Geen idee).
Nu had ik dan ā alleenā spottingā en geen krampen, maar desalniettemin wel heel vervelend dat dat zo random kwam ( in de zomer met een witte broek etc).
Zou je kunnen laten weten hoe het gaat erna met je mentale klachten? Ik heb nu 2 jaar de mirena spiraal en zit zelf ook in een burn-out/depressie. De spiraal is zeker niet de oorzaak maar ik vraag me toch wel af of ik me niet wat beter ga voelen zonder die hormonenā¦
Toen ik mijn mirena eruit liet halen voelde ik me binnen 2 dagen 1000 keer beter. Ik ging zelfs door een break-up toen.
Ook veel last gehad van depressies etc. Echt, laat dat ding eruit halen
Hij is er nu 5 dagen uit en ik denk⦠dat ik me echt al beter voel. Die aanvallen van random duizeligheid en angst zijn echt wel verminderd. En voel me āhelder derā ofzo? Wat dichter bij mijzelf hoe ik was.
Ben ook begonnen wel met het slikken van teunisbloem olie om straks de menstruaties hopelijk wat dragelijker te maken.
Ik zal met een paar maanden nog eens een update doen.
Heel veel sterkte, mijn burn-out is er zeker niet mee opgelost nu, maar het voelde wel fijn dat ik er āietsā aan kon doen ( voor mijn gevoel).![]()
Wauw! Dit laat me wel steeds meer denken om het maar te doen⦠ik vind het qua anticonceptie wel fijn (vaste relatie) en heb eigenlijk echt geen zin in condooms maar ja⦠mān mentale gezondheid is ook wel veel waard ![]()
Dankjewel voor je reactie en fijn dat het al iets beter gaat! Hopelijk gaat het met je menstruaties ook beter straks ![]()
misschien een koperspiraal overwegen?
Ja daar lees ik ook weer negatieve verhalen over en dan ben je nog steeds ongesteld⦠zou dan slechts gaan om de bescherming van zwangerschap, dus ik weet niet of ik met daar voor over heb
ook qua kosten, wil binnen 1-2 jaar wel voor een tweede gaan dus dan maar even overbruggen met condooms I guess
Die gaf bij mij na een paar jaar klachten die heel erg leken op die bij de Mirena, ook van alles met angsten enzo. Een koperspiraal is dus ook niet voor iedereen mentale-bijwerkingen-vrij ![]()
Met mān vriend gesproken en hij gaf ook aan dat hij 100% achter mān keuze staat om hem lekker eruit te laten halen, dus ga morgen bellen voor een afspraak ![]()
Liefst zsm maar ik wil eigenlijk nog even āgenietenā van seks zonder condoom haha dus dan maar na het weekend ![]()
Je kan wel alvast een afspraak maken voor volgende week ![]()
Heb ik toen ook gedaan
Ja ga ik doen! Ga morgen bellen ![]()
Wat goed dat je een besluit hebt gemaakt. Ik ben tot op heden nog steeds erg blij met mij keuze en de komende maanden zullen het uitwijzen.