Wauw! Dit laat me wel steeds meer denken om het maar te doen… ik vind het qua anticonceptie wel fijn (vaste relatie) en heb eigenlijk echt geen zin in condooms maar ja… m’n mentale gezondheid is ook wel veel waard
Dankjewel voor je reactie en fijn dat het al iets beter gaat! Hopelijk gaat het met je menstruaties ook beter straks
misschien een koperspiraal overwegen?
Ja daar lees ik ook weer negatieve verhalen over en dan ben je nog steeds ongesteld… zou dan slechts gaan om de bescherming van zwangerschap, dus ik weet niet of ik met daar voor over heb ook qua kosten, wil binnen 1-2 jaar wel voor een tweede gaan dus dan maar even overbruggen met condooms I guess
Die gaf bij mij na een paar jaar klachten die heel erg leken op die bij de Mirena, ook van alles met angsten enzo. Een koperspiraal is dus ook niet voor iedereen mentale-bijwerkingen-vrij
Met m’n vriend gesproken en hij gaf ook aan dat hij 100% achter m’n keuze staat om hem lekker eruit te laten halen, dus ga morgen bellen voor een afspraak
Liefst zsm maar ik wil eigenlijk nog even “genieten” van seks zonder condoom haha dus dan maar na het weekend
Je kan wel alvast een afspraak maken voor volgende week
Heb ik toen ook gedaan
Ja ga ik doen! Ga morgen bellen
Wat goed dat je een besluit hebt gemaakt. Ik ben tot op heden nog steeds erg blij met mij keuze en de komende maanden zullen het uitwijzen.
Ja ik ben ook erg opgelucht en m’n vriend zei ook meteen van joh we vinden wel een weg met die condooms! Ik zal jullie wel op de hoogte houden hoe het gaat.
Ik start binnenkort ook met therapie dus hopelijk gaat het dan dubbel beter
Ik heb 2 x een echo gehad waarvan 1 x controle van m’n spiraal terwijl ik bloed verlies had/ ongesteld was dus kon gewoon maar anders even vragen aan het ziekenhuis. Bij mij kon het bijna niet anders want heb met de mirena 9 maanden lang bijna dagelijks bloedverlies gehad
Wat balen dat het weer zo heftig was! Nog op controle geweest?
Degenen die geen spiraal meer hebben, merkten jullie een verbetering qua huid? Mijn vriend heeft een vasectomie gehad dus ik ga mijn spiraal volgend jaar er waarschijnlijk maar gewoon uit laten halen, en ik hoop stiekem dat het m’n acne wat verbeterd 🫠 ik heb echt geen zin om ongesteld te worden dus ik hoop dat er voor mijn zelfvertrouwen nog wat tegenover staat
In eerste instantie werd het wat slechter maar knapte snel weer op. Was over ongeveer 6 maanden tijd. Op lange termijn kan ik er niks over zeggen want ik werd zwanger.
Bij mij gaat het beter met acné! In eerste instantie werd het erger maar nu na 5 maanden is het een stuk rustiger. Rondom mn menstruatie soms wel weer wat uitbraken. Heb het idee dat dit minder is als ik goed op mijn stresslevels let, ‘clean’ eet en blijf bewegen.
Overigens heb ik na het verwijderen van mn Mirena spiraal juist weer veeeel meer last van PMS en hormonale schommelingen. Met spiraal was dat allemaal een stuk stabieler. Echt zo fijn om een vrouw te zijn 🫠
Bedankt @Flopsyunicorn en @Tumtum ! Een beetje iets om naar uit te kijken, maar niet zo dat tms (of zwanger worden maar dat zit er nu toch niet meer in Nog gefeliciteerd! Volgens mij heb ik dit helemaal gemist??). Ik ben sinds dat ik 12 was niet meer ongesteld geweest vanwege heel veel redenen, ik merk dat ik ergens ook wel een beetje bang ben ervoor? Ik dacht eerst dat ik zo snel mogelijk mijn spiraal eruit zou halen als de vasectomie gelukt was maar nu ben ik het juist aan het uitstellen haha
Is er weleens onderzocht waarom je hevige menstruaties hebt zoals iets als vleesbomen en of adenomyose? Want ik bloedde ook heftig en had zo’n pijn op het spiraal en ook 1001 bijwerkingen die allemaal zogezegd niet konden maar uh, de bijsluiter zei toch echt dat mijn ervaring niet onmogelijk was. Uiteindelijk een anticonceptiepil gevonden die voor mij goed werkt juist ook met dat bloeden en daar ook voorgeschreven voor/kan mag worden. Allebei zowel spiraal als pil nooit nodig gehad als anticonceptie want ik leef als een non wat dat betreft maar het heeft mij echt geholpen en helpt nog steeds goed met endometriose pijn zelfs nu al wat jaren zonder baarmoeder inmiddels.
@Kurisu mijn huid is helaas nooit meer helemaal pre-spiraal geworden (heb ook PCOS) maar wel beter dan het was met spiraal.
Even een update. Ik ben echt precies netjes op 29 dagen ongesteld geworden nadat mijn mirena spiraal is verwijderd. De fijnste verandering was dat ik niet in de week ervoor somber, angstig en onrustig was, ik werd het gewoon ‘ineens’ voor mijn gevoel zonder aankondiging van mijn lichaam of hoofd.
Het enige nadeel vind ik dat ik even was vergeten hoeveel bloedverlies een normale menstruatie had. Door die spiraal was het echt nauwelijks, eerder spotting wat ik dan had.
Ik heb overigens ook helemaal geen krampen / rugpijn of ander lichamelijk ongemak deze week.
Ben benieuwd hoe het in de komende maanden gaat.
Hier hetzelfde maar werd het na 5/6 menstruaties echt beter! Ben nog steeds zwaarder en langer ongesteld dan zonder koperspiraal, maar de echte heftigheid in het begin is er godzijdank niet meer. Heb inmiddels ook minder krampen dus er is hoop!
We zijn maanden verder maar hij gaat er volgende week vrijdag uit. Tegen beter weten in heb ik die spiraal laten zitten, voornamelijk omdat mijn ha zei dat het te vroeg was om een conclusie te kunnen trekken. Inmiddels ben ik al maanden ontzettend down, heb voortdurend last van hevige buikpijn, moodswings en heb precies nergens zin in. Mocht iemand in een soortgelijke situatie zitten; haal dat ding eruit, jij kent je eigen lichaam het beste.