Spiritueel topic

Ja ik dacht wie weet helpt het :sweat_smile: maar al gooi je er een pak appelsap over, als je denkt dat het helpt dan helpt het

1 like

Hele late reactie maar heb je deze nog? Ik ben wel benieuwd!

Waar zie je trouwens wel nummer bij welk type hoort? Ik kreeg romanticus als eerste maar zag nergens welk nummer dat dan zou zijn (4 begreep ik uit dit topic, maar hoe weet je dat?)

Precies wat amazoniet zegt! Gaat vooral om de intentie. Met wierrook kun je ook reinigen inderdaad, veel mensen hebben dat wel in huis liggen.

3 likes

Ik ben het enneagram aan het ‘bestuderen’ door middel van het welbekende handboek, geleend via de bieb want op een andere manier maar lastig te verkrijgen. Zijn anderen er ook mee bezig? Ik weet wel van @tuula af maar ben benieuwd of er ook nog anderen zijn, en wat onze gedachtes erbij zijn.

En iets heel anders waarvan ik niet zo goed weet waar ik het anders moet laten: ik heb al heel lang het gevoel dat ik mijn haren kwijt wil, soms fantaseer ik er ook gewoon over dat ik het zelf weghaal met een scheermes (maar never gonna happen, want dat werkt natuurlijk helemaal niet). Toch houdt iets me tegen, ik werk in het onderwijs dus ben bang dat mijn werkgever het bijvoorbeeld ongepast zal vinden, of mijn leerlingen er opmerkingen over maken. Collega’s en familie zullen het waarschijnlijk niet begrijpen. Ook heb ik het idee dat mensen het associeren met een Britney meltdown en dat is nu net wat het totaal niet is. Een hoop gedachtes dus, en nog weinig actie. Zijn hier mensen die weleens hun hoofdhaar hebben weggehaald? En hoe was die ervaring?

oeh, welk nummer ben jij? Ik ben een hele duidelijke 1!

Ik weet het nog niet, er zijn er meerdere waar ik mezelf in herken maar als ik in dit tempo doorlees ben ik er misschien binnen nu en een week wel meer achter. Had jij meteen door welk type je bent? En wat doe je nu met het inzicht in je persoonlijkheid?

Nee, ik dacht eerst dat ik een vijf was. Maar nu herken ik echt veel dingen. Het helpt ook wel om dingen bij mezelf te signaleren en om ermee om te gaan dat andere mensen anders zijn dan ik. Ik herkende echt bepaalde dingen heel erg, dat hielp wel echt

Ik heb thuis ook een handboek, maar een vriendin van me heeft me er in eerste instantie wegwijs in gemaakt. Ik ben zelf een overduidelijke 7 (ben mijn ‘vleugel’ even kwijt)!

Ik ben benieuwd wat je hiermee bedoelt. Ik moet zeker nog even doorlezen?

Hebben jullie alle types doorgenomen of alleen die van jezelf?

Ik heb al jaaaaaren lang haar, niet mega lang maar zeker ergens tussen mijn schouderbladen ongeveer, denk ik. En mijn haar kan heerlijk krullen. Ik ben wel benieuwd wat ik terugkrijg als ik alles eraf haal. Maar jij hebt het dus door de kapper laten doen? Ik heb geen vaste kapper dus ik ga het niet daar laten doen, aangezien ik ook niet weet wat voor emoties er op komen zetten.

Oh! Hoe werd er bij jou op gereageerd toen je met kort haar aankwam op je school?

En… Ik ben nu zo bezig met wat anderen zullen denken, vinden, zeggen, maar gaat het er juist niet om dat ik dit wil? En als dat zo is, waarom doe ik het dan niet gewoon?

Blij dit topic gevonden te hebben! Ik ben redelijk spiritueel, voornamelijk wat betreft het gebruiken van edelstenen en mineralen, tarot, pendulum en kruiden. Ik heb het de laatste tijd wat versloft, en ik merk dat meteen doordat ik dan toch minder lekker in mijn vel zit. Al kan dat natuurlijk ook een wisselwerking zijn. En voor de nieuwsgierigen: ik ben een tweeling.

@ElizabethGilbert: INFP hier!

3 likes

haha, ik ben een INFJ of een ENFJ!

1 like

Ik ben ook een tweelingen, vind ik. Eigenlijk heb ik twee sterrenbeelden maar ik voel me meer aangetrokken tot tweelingen. Ik wil eigenlijk nog wel meer leren over astrologie (zeg ik dat zo goed?) want momenteel weet ik alleen van alles (en nog steeds niet veel) over tweelingen maar verder eigenlijk maar weinig.

1 like

Astrologie, ja! Er bestaan wel interessante websites als je er meer over wilt leren. Want de algemene consensus lijkt toch te zijn dat alle sterrenlichamen/-beelden bij je geboorte invloed hebben. Ik weet mijn birth chart al, maar als je je geboortetijd en -locatie weet, kan je het gemakkelijk ook zelf achterhalen via cafe astrology (geen idee of ik linkjes mag plaatsen, maar birth chart cafe astrology via google wijst je wel de weg, haha!). Mijn ascedant is bijvoorbeeld maagd, en daar herken ik ook wel dingen in.

Ik vind het zelf ook raar om mensen onder te verdelen in grofweg 12 types, dus ik vind een birth chart wel interessant. Neemt natuurlijk niet weg dat er veel over te doen is door een verschuiving en een 13e sterrenbeeld (hoewel ik mij dan afvraag of ook al is die verschuiving er geweest waardoor we al heel lang verkeerde sterrenbeelden toekennen, we het uiteindelijk toch niet goed hebben wat betreft de types omdat ondanks die verschuiving we wel hebben gekeken naar persoonlijkheden, als je me snapt).

Hoewel ik het echt interessant vind, blijft de criticus in mij zich wel afvragen of het niet een beetje het forer-effect is…

1 like

Forer-effect?

Toevallig lag dit boek net voor me klaar bij de bieb:

Forer effect gaat erover dat je je toch wel herkent in zo’n persoonlijkheidsbeschrijving. Buzzfeed had 10 medewerkers dezelfde tekst gegeven en ze herkenden zich er allemaal in. Is ook omdat het altijd vaag is.

2 likes

Ah ja, ik denk niet dat we daar onderuit kunnen. Alleen… zoals ik vertelde begon ik gisteren met het bestuderen van de 9 types volgens het Enneagram, en daar herken ik me zeker niet in alle types even ‘sterk’. Maar zodra je de opties gaat beperken zou ik me vast weer overal in kunnen vinden. Ben ik nog te volgen?

Hi, wat een fijn topic dit. Ik heb net het een en ander gelezen en ik wil mij wat meer gaan openstellen voor het ‘spirituele’. Zo lijkt mij een reiki behandeling fijn om eens te ervaren. Iemand die dicht bij me staat doet dat, maar ik wil het liever door een onbekende laten doen. In dit topic kon ik niet echt ervaringen vinden hierover, dus ik wil vragen of iemand het wel eens heeft gedaan en hoe heb je dat ervaren? Zijn er praktijken die jullie aanraden (of afraden)?

1 like

Ik heb vorige maand level 1 (er zijn er 3) van mijn opleiding tot reiki master (dus om reiki te geven) voltooid. Had je specifieke vragen? Ik beantwoord graag wat ik kan!