Spiritueel topic

Goed, dan kan ik gericht een beetje vertellen.
Ik houd me vooral bezig met de Volle maan. Tijdens volle maan ben ik deelnemer van volle maan ceremonies, in een vrouwenkring. Hier worden healingen gegeven en muziek gemaakt. Heel mooi om mee te maken en je groeit er (spiritueel) ook echt van. Tijdens volle maan laad ik ook al mijn edelstenen op in het maanlicht, altijd een hele klus om ze te verzamelen door het huis heen :p. Ook zet ik een aantal karaffen(van glas en met dop) met water neer in het volle maanlicht en hier spreek ik mijn intenties naar uit; bijvoorbeeld om mijn stofwisseling op weg te helpen. Deze haal ik voor zonsopgang weer binnen en drink ik dan lekker op gedurende de dag(en).
Tijdens nieuwe maan houd ik zelf vaker een nieuwe maan ritueel, kort maar krachtig is dit doelen stellen, opschrijven en je intenties uitspreken, zodat je met hulp van de maan deze doelen kunt bereiken. Zelf heb ik veel gehad aan het boek; Leven met de maan - Yasmin Boland. Ook kijk ik vaak op www.inspirerendleven.nl een hele interessante site waar je ook verschillende rituelen kunt vinden!

6 likes

Ja denk ook dat dit goed citrien kan zijn maar ik weet het niet zeker!
Dit is mijn citrien haha:

2 likes

@amazoniet thanks! Het lijkt er wel heel erg op ja, zou best kunnen!

Misschien hebben jullie hier ook iets aan… Mijn edelstenen lagen altijd maar een beetje rond te slingeren, maar ik vond dit ‘geval’ bij de Action en nu is het echt een soort altaartje. Was maar €5,- ofzo!

12 likes

ik heb dit boek gekocht en probeer nu mijn birth chart uit te vogelen haha.

8 likes

Leuk! Ik ben het boek nu ook aan het lezen :smile:

Superleuke app, thanks voor de tip.
Met een ex klopt bij mij heel erg maar bij een andere ex ook totaal niet. Maar alsnog entertaining

1 like

Wat interessant! Jammer dat de app niet voor Android verkrijgbaar is😭 Misschien ook maar beter anders zou ik iedereen willen invoeren.

Dit is een beetje raar maar denk dat ik het toch maar hier plaats.

Ik heb een sexy kerstjurkje. Van de action. Vorige jaar aangehad voor mijn ex. Nu aan het daten met iemand anders, gaat leuk en we zijn zelfs samen met kerst.

Kan ik op een of andere manier het jurkje spiritueel reinigen ofzo? Deze weggooien en een nieuwe kopen is niet ok vind ik, maar 'em zomaar recyclen, ik weet het niet…

Voelt zo raar. Maar het is zonde om er niks mee te doen.

4 likes

Geen rare vraag, ik wilde dat ook een keer doen met beddengoed, nare ervaring blabla. Sage roken vond ik eng. Ik heb het toen in een teiltje met zout en rozemarijn gedaan en nog een paar dingen gedaan waar ik me lichtelijk voor schaam haha en toen vond ik het weer goed

2 likes

Haha dingen gedaan waar je je voor schaamt? Een rituele dans in het maanlicht? Jezelf ingesmeerd met eenhoornspeeksel?

(Aargh. Ik doe dit altijd. Kutgrappen maken als het gaat om spiritualiteit. Maar bedankt voor je reactie!)

2 likes

Hard in mn handen geklapt en nog wat dingen gezegd maar ik vind dat zo debiel want ik ben echt heeel nuchter
En oja de wijnflessen van de bewuste avond echt HEEL hard in de gladbak gesmeten

2 likes

Hm vind het wel rot dat er blijkbaar iets is gebeurd waardoor zelfs nuchtere jij stond te klappen terwijl je je beddengoed waste met rozemarijn.

1 like

Ja ik dacht wie weet helpt het :sweat_smile: maar al gooi je er een pak appelsap over, als je denkt dat het helpt dan helpt het

1 like

Hele late reactie maar heb je deze nog? Ik ben wel benieuwd!

Waar zie je trouwens wel nummer bij welk type hoort? Ik kreeg romanticus als eerste maar zag nergens welk nummer dat dan zou zijn (4 begreep ik uit dit topic, maar hoe weet je dat?)

Precies wat amazoniet zegt! Gaat vooral om de intentie. Met wierrook kun je ook reinigen inderdaad, veel mensen hebben dat wel in huis liggen.

3 likes

Ik ben het enneagram aan het ‘bestuderen’ door middel van het welbekende handboek, geleend via de bieb want op een andere manier maar lastig te verkrijgen. Zijn anderen er ook mee bezig? Ik weet wel van @tuula af maar ben benieuwd of er ook nog anderen zijn, en wat onze gedachtes erbij zijn.

En iets heel anders waarvan ik niet zo goed weet waar ik het anders moet laten: ik heb al heel lang het gevoel dat ik mijn haren kwijt wil, soms fantaseer ik er ook gewoon over dat ik het zelf weghaal met een scheermes (maar never gonna happen, want dat werkt natuurlijk helemaal niet). Toch houdt iets me tegen, ik werk in het onderwijs dus ben bang dat mijn werkgever het bijvoorbeeld ongepast zal vinden, of mijn leerlingen er opmerkingen over maken. Collega’s en familie zullen het waarschijnlijk niet begrijpen. Ook heb ik het idee dat mensen het associeren met een Britney meltdown en dat is nu net wat het totaal niet is. Een hoop gedachtes dus, en nog weinig actie. Zijn hier mensen die weleens hun hoofdhaar hebben weggehaald? En hoe was die ervaring?

oeh, welk nummer ben jij? Ik ben een hele duidelijke 1!

Ik weet het nog niet, er zijn er meerdere waar ik mezelf in herken maar als ik in dit tempo doorlees ben ik er misschien binnen nu en een week wel meer achter. Had jij meteen door welk type je bent? En wat doe je nu met het inzicht in je persoonlijkheid?

Nee, ik dacht eerst dat ik een vijf was. Maar nu herken ik echt veel dingen. Het helpt ook wel om dingen bij mezelf te signaleren en om ermee om te gaan dat andere mensen anders zijn dan ik. Ik herkende echt bepaalde dingen heel erg, dat hielp wel echt